Noen som vet om et godt RUST- og LAKKERINGSVERKSTED i POLEN?

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
exposed
Sted: Stavanger
Kontakt:

Noen som vet om et godt RUST- og LAKKERINGSVERKSTED i POLEN?

Legg inn av exposed » tir apr 27, 2010 5:09 pm

Har søkt opp og ned på sidene her uten å finne et billig og godt verksted som kan fikse rusten og lakkere min HJ60 1984 model. Jeg kommer til å kjøpe noe intriør (teppe og sidepaneler bak) og karosserideler (hjulbuer) i Sverige, USA og Norge og ta med meg for montering, i tilfelle de ikke skulle ha de rette delene i f. eks Gdansk som ikke er så langt unna.
Sliter litt med å få tak i en bakdør, den nederste delen, de er dyre selv i USA, men kanskje det lønner seg å sveise litt på den jeg har hvis arbeidet er billig nok i Polen...?
Er det noen som vet om et skikkelig billig og godt rust- og lakkeringsverksted i Polen, helst nær Gdansk?
omekit-604sr.jpg
slik vil jeg at bilen min skal bli ;)
omekit-604sr.jpg (158.05 kiB) Vist 2558 ganger

torsty
Sted: Stranda, Møre og Romsdal

Re: Noen som vet om et godt RUST- og LAKKERINGSVERKSTED i PO

Legg inn av torsty » tir jun 08, 2010 6:09 pm

gå inn på garasjen min så ser du resultate på min etter den var i polen. var på et verksted 3 timer unna gdansk som heiter motorot. gjore mye bra arbeid og noe drlig, men er fornøyd med tanke på prisen og arbeidsmengda :D
kalibreringsvertøyet er alltids med! (slegge)

Brukeravatar
exposed
Kontakt:

Legg inn av exposed » ons jun 09, 2010 9:04 am

veldig imponerende bilder! bilen blei dritkul!
jeg har faktisk 2 stk HJ60 biler i polen nå, den tredje kjører jeg ned når den første er ferdig. fant 2 stk offroad verksteder som begge hadde hylla full av avoffroad-pokaler på kontoret. så valgte jeg det ene selskapet, heldigvis snakker min forlovede polsk.
men det er litt vanskelig å få tilsendt bilder og dokumentert fremdrift, men det ene besøket jeg hadde to uker etter jeg leverete bilen var imponerende.
jeg betaler 20.000,- kr for fjerning av rust og sveising i karroseri og ramme, lakkering, understellsbehandling, diffrensialsperre, full service med nye bremser og filtere etc.
så betaler jeg 30.000,- for heving med nye dempere, fjærer, snorkel, kufanger foran og bak, 5t. vinsj, takgrind, nytt teppe (USA), skinn interiør, taktrekk og en del smått.

kan jeg spørre hva du betalte og hva du ikke var så fornøyd med?

torsty
Sted: Stranda, Møre og Romsdal

Legg inn av torsty » ons jun 09, 2010 8:16 pm

fantastisk bra! heldig du som fant noe slikt! Det verkstedet eg var på holdt på med normale biler, så det var vanskelig for dei å skjønne dette med heving og større hjul, det var umulig å få tak i meinte dei. menmen, det vart nå en bedre utgangspunkt ihvertfasll for bygging :D Dei skiftet begge bakskjermene, rustsveisa og retta MYE alt var bulka og rusta :) monterte breddere og snorkel, trekte opp heile interiøret i svart skinn, monterte org. baksete og belter og veltebøyle, ny støtfanger forran, ny baklyt, fiksa tenningslås, tok vekk alle hulene til skilt, skiltlys, stephjul, visker osv. bake. rustsveising ramma og understellsbehandla, og sikkert noe anna små kjafs eg ikkje husker. betalte 30000,- for alt.

Det eg ikkje var fornøyd med var dette med dokumentering/bilder/oppfølging, at eg sa fullstendig service på alt, så fekk eg bremsevæsken og motoroljen skifta, sa dei skulle få tak i SAFARI Snorkel, dei monterte noe polsk små greie på. og noe små feil i lakkeringen. men det meste kan skyldast kommunikasjons problemene.

kor hen i polen er det verkstedet du bruker? dette er noe eg vill gjøre igjen. følte eg fekk veldig mykje for pengene :D berre interiøret er verdt 15000-20000 i material og arbeid!
kalibreringsvertøyet er alltids med! (slegge)

Brukeravatar
exposed
Kontakt:

Legg inn av exposed » tor jun 10, 2010 9:01 am

takk for fyldig svar!
dette verkstedet er like utenfor gdansk og gdynia, ca 15 min kjøring fra idylliske sopot som ligger i mellom de to større byene. han har 6 ansatte, men ingen snakker engelsk, det er slitsomt, for den lille kommunikasjonen som er går via min polske forlovede.
det er så langt veldig dårlig med dokumentering med bilder, men håper det er tatt bilder underveis. vi har en leilighet i sopot, så for oss er det ikke så vanskelig å fly ned med norwegian eller ryanair og bo der og besøke verkstedet. da får vi gjort mye, men det er dessverre mange forsinkelser på det som gjøres.

jeg har funnet masse på den polske versjonen av finn.no på allegro.pl og bruker google sin automatiske oversetting til engelsk. der fant jeg billig safari snorkel og brukte LC deler etc.

har du noen som kan hjelpe deg med polsk, så kan vår mann sikkert brukes, men jeg vil gjerne vente litt til og se hva de klarer å få til før jeg går helt god for dem ;)

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»