Lakkere bilen til MartinG

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

rogerbrekke

bytte

Legg inn av rogerbrekke » lør mai 31, 2008 10:14 am

Skal ikke være noen intenativ dreper her. bare et forslag som det ser ut til at du kansje bør vurdere :roll:
Når du har en bil du må gjøre såpas mye med,ville det ikke da vært lit lurt å importert en bil til karoseri bytte.
dette ser jo ut til å bli enormt kostbart og det værste er du sitter fortsat igjen med en sliten bil, som fortsat vil kreve mye penger .
selger du delene som du får til overs blir dette somregelt et meget godt regnestykke.
Ellers vil jeg bare bekrefte at jeg beundrer pågangs motet dit.
Lykke til :D

Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Legg inn av marting » lør mai 31, 2008 11:35 am

Takk. Har tenkt på dette. Men, det høres kanskje ut som bilen min er full av rust... den er egentlig ikke så ille. ikke ett eneste hull under bilen,eller på skjærmer, de har jeg tatt før.. Så nå er det egentlig bare smårusta langs takrenne og litt på dører.. + litt småflekker.
Kommer nok til å importere en hj61 eller tre når jeg blir stor. 8)
Vedlegg
100_0745.JPG
100_0745.JPG (37.85 kiB) Vist 1634 ganger
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180

rogerbrekke

grunlag

Legg inn av rogerbrekke » lør mai 31, 2008 10:08 pm

jeg har jo ikke noe grunlag for å utale meg om bilen din :D spesielt siden jeg ikke kjenner den.
skjenerelt regner jeg den rusten jeg ser på disse bilene, til å være ca 20-30% av det som faktisk er.
så en blir lett ltt overasket her.
men uansett blir det bra til sist, :D så bare å gi gass.

Brukeravatar
marting

Legg inn av marting » man jun 02, 2008 11:15 am

Enig med det at 70 til 80 % av rusten er usynlig.. Men har allerede gjort den jobben for snart to år siden.. på min bil er 90% av rusten godt synlig og lett tilgjengelig.. se garasjen min så ser du hva jeg har gjort.
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323

Brukeravatar
håvard
Sted: Halden

Legg inn av håvard » man jun 02, 2008 11:17 am

LC er til for å brukes Martin, ikke lag no smykke. Jeg kommer til å bruke 42en min, det skal jeg love deg. Og det er siste gang jeg prøver å lage noe perfekt (ikke at den ble det, men prøvde en stund).. Blir ikke gald i ting som er for fint til å bruke.

Bruk blymønje fra Eivind så får du stoppa driten.

Brukeravatar
marting

Legg inn av marting » man jun 02, 2008 11:23 am

håvard skrev:LC er til for å brukes Martin, ikke lag no smykke. Jeg kommer til å bruke 42en min, det skal jeg love deg. Og det er siste gang jeg prøver å lage noe perfekt (ikke at den ble det, men prøvde en stund).. Blir ikke gald i ting som er for fint til å bruke.

Bruk blymønje fra vår gode venn så får du stoppa driten.
AMEN :!:

Brukeravatar
Pirkka
Sted: Holmestrand

Legg inn av Pirkka » man jun 02, 2008 4:58 pm

håvard skrev:LC er til for å brukes Martin, ikke lag no smykke. Jeg kommer til å bruke 42en min, det skal jeg love deg. Og det er siste gang jeg prøver å lage noe perfekt (ikke at den ble det, men prøvde en stund).. Blir ikke gald i ting som er for fint til å bruke.

Bruk blymønje fra Eivind så får du stoppa driten.
Helt enig med håvard koster for mye penger og fikse strøken karosseri og lakk.

Brukeravatar
marting

Legg inn av marting » man jun 02, 2008 5:11 pm

Jepp... som sagt ,amen..

Da legger vi denne tråden dø. Videre utvikling vil kunne beskues i min garasje :D Der blir det først litt rust, så litt motor og så litt mer rust og litt interiør.

Takk for synspunkter. Forumet er virkelig en ressurs for meg. uten dere hadde jeg sikkert slutta med LC og kjøpt meg moped for lenge siden :wink:

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » man jun 02, 2008 5:22 pm

Lag strøken Hj60... :D Få av dem! Men enig i at det blir litt tungt å høre lyden av stein mot metall.... :shock:

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»