rustflekk

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
blåmann
Sted: Åmotsdal

rustflekk

Legg inn av blåmann » man aug 04, 2008 11:36 am

Har fått en rustflekk i døråpningen på 90`n. Det er vel dørlista som har gnisset hull i lakken også har dette utviklet seg. Er dette noe jeg kan fikse i garasjen? Har punktsandblåser så jeg skal få bort rusten. Må jeg grunne med noe eller holder det å bruke en sånn "neglelakkbeholder" med pensel oppi som du får hos forhandleren? Der følger det jo med klarlakk også.. :roll:
Vedlegg
sommer 08.jpg
rustflekk
sommer 08.jpg (29.97 kiB) Vist 1587 ganger

Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Legg inn av marting » man aug 04, 2008 7:22 pm

Det er sikkert best å grunne med noe....men du gidder vel ikke det på DEN LILLE FLEKKEN DER! :lol: :wink:

Blås vekk, mal over og følg med!
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180

Brukeravatar
blåmann

Legg inn av blåmann » man aug 04, 2008 9:11 pm

Du veit.. at for oss 90 eiere er dette en stooor flekk!! :lol: Neida, er ikke store greia, men har prøvd å bli kvitt sånt før, og det kommer bare igjen etter 6 mnd eller no`.. Tenkte at det skulle holde litt mer permanent jeg da.. :)

Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Legg inn av marting » man aug 04, 2008 10:09 pm

:)

Du kan slipe rent, ta på litt rustomvandler, f.eks "rustbjørn" :? som de har på felleskjøpet hvis du ikke får det helt platerent.
Jeg bruker stadig litt hagmanns tokomp. grunning, gul. Oppå den kan du spraye no blått.

Kanskje du kan forebygge ved å være nøye med renholdet på gummilister og i døråpninger.

Og en annen ting jeg har lært meg (men ikke helt klarer å praktisere)
: vær nøye så du ikke griser på plast og andre deler av bilen ...for eksempel, ikke stå på gardintrapp ved bilen med en liter maling i hånda og mist den hardt i grusen så det spruter på halve bilen :wink:
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180

Brukeravatar
blåmann

Legg inn av blåmann » tir aug 05, 2008 8:50 am

marting skrev::)

ikke stå på gardintrapp ved bilen med en liter maling i hånda og mist den hardt i grusen så det spruter på halve bilen :wink:
Det er nok lurt!! :D Jo jeg er svært nøye med renhold av lister/ døråpninger, noen vil vel si fanatisk.. :lol: Men denne rustflekken kom før jeg kjøpte bilen. Skal prøve å få tak i noe av den grunninga du nevner, du har jo prøvd endel etterhvert! :)

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»