Sveise tett ramme for å fylle med olje?
Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol
Sveise tett ramme for å fylle med olje?
Er det noen som har sveisa tett ramma og fylt med olje for å bevare den lenge? På min kommer all f#%&skap innenfra.
Kommentarer For/imot?
Kommentarer For/imot?
Mvh Vidar Breivik
x70 / x73/ x80
'12 Prius Plus (xTaxi med 350.000km++)
'13 Nissan Leaf Tekna Gen1.5 https://www.plugshare.com/location/186948
'85 Suzuki GS1100G
'87 Saga 25 LS
'06 Buschner Ventana 720
x70 / x73/ x80
'12 Prius Plus (xTaxi med 350.000km++)
'13 Nissan Leaf Tekna Gen1.5 https://www.plugshare.com/location/186948
'85 Suzuki GS1100G
'87 Saga 25 LS
'06 Buschner Ventana 720
Har tenkt tanken.. helt for
.. sånn skulle det vært fra fabrikken.. neste gang det blir prosjekt skal jeg vurdere dette.
Kan sikkert bruke sojaolje eller lignende så er det ikke farlig med litt søl.
Eventuelt sette er smørenippel i enen enden og pumpe inn 200 tuber med fett

Kan sikkert bruke sojaolje eller lignende så er det ikke farlig med litt søl.
Eventuelt sette er smørenippel i enen enden og pumpe inn 200 tuber med fett
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180
- knut eivind
- Innlegg: 1818
- Registrert: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Sted: Gjøvik
hvorfor ikke og sette på en utlufting fylt med silcagel. det får du du tak i via e-verket nær deg og det er fuktighetsutdrivende, er på den måten store transformatorer funker, går nok bra uten også bare man har en utlufting høyere enn ramma, såpass at det ikke renner ut ved bratt terreng, men ramma trenger vel heller ikke inneholde mer enn et par liter som skvalper rundt om kring. er mye typer olje og få som ikke er ille mot naturen,
knut eivind skogen tlf. 95287o82
ser dette er en gammel post.men en kompis av meg tette rammea.fylte den med spill olje,og snude den rund osv åpnet at og tok ut det som var flytende.brugte da dette og smøre på utvendig på ramma.aldri sett en så fin ramme før eg
desvere er bil solgt og mann godt bort nå.så bilder av dett finnes ikkje 


http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
morroa har så vidt begynt

-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
ikkje vet eg,hva som er best og bruke.han hadde vertfall bilen i mange år eterpå uten og jere noe mer med den.dette var en eldre l 200 fra starten av 90 tenker eg. men måten var jo fine syntes eg.det fester seg alle plass.så åpner han at og tar ud det som er til overs,og bruger utvendig.er ikkje så mange muliheter,som er flytende.så en kan bruge den her metoden?men er sikkert mange måter og holde den fri for rust innvendig i ramme og utvendig
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
morroa har så vidt begynt

-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
du vil aldri klare og sprøyte hele ramma 100% inni.en lite boble der du ikkje har noe.så kunne du like godt la vere.vist det kjem salt til der.men alle har forsjellige meninger om dette temaet her,trur mi kan duskutere her i årevis trur eg
hehe

http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
morroa har så vidt begynt

-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt