Behandle ramme

Diskusjoner om rustbehandlig og det kosmetiske på en Land Cruiser

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Lonnheimen
Sted: Bergen

Behandle ramme

Legg inn av Lonnheimen » tor apr 23, 2009 11:28 pm

Tar imot forslag med glede om kordan eg ska behandle rammen etter eg har fått sveist den ferdig. Har snakket med noe som heter "Zinken" her i byn og de kunne bade den i syrebad også varmgalvanisere den etterpå, men eg ser at det er flere her inne på forumet som ikkje ville gjort det pga faren for at rammen ska vri seg. De ute på "Zinken" mente det skulle gå fint så lenge stålet i rammen er tykt nok.
Bj 75 Pickup

Brukeravatar
4Springar
Sted: Troms
Kontakt:

Legg inn av 4Springar » fre apr 24, 2009 12:09 am

foreslår at du får de på zinken til å teste seg på di ramme, om de mener det går. Så får du kansje gjort det for en god penge. Er mange måter å klatte rammen på, men også flere som har zinka eller galvanisert uten at jeg faktisk har hørt om at ramma vrei seg. Er nok mest bare gammel historie fra et skrekk-eksempel.

Brukeravatar
Roppestad
Sted: Larvik, Vestfold
Kontakt:

Legg inn av Roppestad » fre apr 24, 2009 8:37 am

Har akkurat gjort det med min. Gikk helt fint :D Du får behandlet ramma inni og på utsiden, så det er å annbefale. Ta en titt i garagen min, så ser du hvordan det ble.
Mvh
Glenn Roppestad
Tlf: 92094112 E-post: glenn@roppestad.no

Roppestad's garage

Brukeravatar
marting
Sted: Ringerike

Legg inn av marting » fre apr 24, 2009 9:25 am

Tror ikke det gjør noe om ramma vrir seg litt.... bare ikke zinken detter av så går det nok bra.. litt av vitsen med zink er vel at zinken blir "ofret" og stålet bevart..
Martin.G HJ60 Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?) TLF 98828323
Min garasje på forumet: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=4180

Lonnheimen
Sted: Bergen

Behande ramme

Legg inn av Lonnheimen » fre apr 24, 2009 3:59 pm

Takker for alle svar. Det blir nok en tur ut til "Zinken " med ramme siden dere sier at det ikkje vil bli noe problem. Det som er konge med å gjøre det på denne måten er jo at den blir behandlet både inni og utenpå. :D
Bj 75 Pickup

Svar

Gå tilbake til «Rust og lakk»