Digitale medlemskort

Her kommer evt. informasjon fra admin angående forumet. Du kan også ytre dine egne tanker/ideer om forumet her

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Jeg driver med en løsning slik at vi får digitale medlemskort. Dette blir medlemskort som automatisk genereres og er tilgjengelig for nedlasting til mobil eller PC. Man kan da enten skrive det ut sel eller bruke det rett i mobilen sammen med identifikasjon på hvem man er.

Siden dette vil gå automatisk oppfordrer jeg alle til å gå inn på https://nlck.no/amember4 og kontrollerer informasjonen sin slik at vi får det så riktig som mulig.

Dette vil gjøre kvitteringsoblaten i nettbanken overflødig og man kan bruke automatisk betaling i PayPal og få nytt medlemskort til å laste ned etter ny betaling.

Det har vært noen problemer med integrasjonen mellom PayPal og medlemssytemet etter en oppgradering, men jeg tror det er ryddet opp i for det meste. Sjekk derfor at du har riktig medlemskap når du sjekker profilen din også.

Samtidig vil jeg oppfordre forumbrukere som ikke enda er betalende medlemmer av NLCK til å vurdere om ikke det er verd den lille kontingenten for å bidra til å holde forum og aktiviteter oppe.

Om det er noe trøbbel ikke nøl med å si ifra.
LC 150 GX 2011
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av JanP »

Arne:
Dette er så viktig info at denne ligger øverst i alle forumdeler under kunngjøringer, slik som LT2017.

Og kanskje sende en epost til alle medlemmer. Det er nok ikke alle som er her så veldig ofte, og da kan det være greitt å sende som når alle, om vi har riktig kontaktinfo da. Og det ser jeg at ikke alle er like flinke til å oppdatere når jeg sender ut info til de som bor i Midtnorge.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Så er vi på lufta med nye medlemskort!

Logg inn på: https://www.nlck.no/amember4
medlemsskap.PNG
medlemsskap.PNG (31.67 KiB) Vist 92793 ganger
Last ned medlemskortet med linken med blå ring rundt. Sjekk at det er samsvar mellom Gyldig til og "next rebill" som jeg har ringet rundt med rødt.

Selv har jeg lagret mitt på "google disk" så får jeg det også i telefonen der kan jeg velge "Tilgjengelig uten nett" og legg til på startsiden. Og vips så har jeg et ikon for å få opp medlemskortet med et trykk.

Noen som har en tilsvarende måte på iPhone?

Og ja, det er ikke medlemskort for "gratis bruk av forumet"...

Nå er det ingen grunn til ikke å bruke paypal for å betale kontingenten ;-)
LC 150 GX 2011
malnes
Innlegg: 54
Ble med: søn jul 03, 2011 9:44 pm
Lokasjon: Senja

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av malnes »

Lastet ned medleskort nå. Gyldig til 31.12.2036..
Liten bug -eller ikke helt klar enda?

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Det kom på min også men ikke på en del andre. Takk for at du sier ifra så jeg får rettet opp :-)
LC 150 GX 2011
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Jeg retter opp i en liten registerfeil som har med gyldig til å gjøre. Regner med at det er i orden i løpet av kvelden.
LC 150 GX 2011
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Da tror jeg at jeg har fått rettet opp en liten detalj som var feil i medlemsregisteret så nå skal det være tut og kjør på de nye digitale medlemskortene.
LC 150 GX 2011
superhansen
Innlegg: 716
Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
Lokasjon: Drøbak

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av superhansen »

Jeg kan ikke laste ned medlemskortet,den linken ligger ikke på siden der.Betalingshistoriken viser at medlemskapet er betalt.Kan du kikke litt på det?

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

superhansen skrev:Jeg kan ikke laste ned medlemskortet,den linken ligger ikke på siden der.Betalingshistoriken viser at medlemskapet er betalt.Kan du kikke litt på det?

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Da er den der, takk for at du sa ifra!
LC 150 GX 2011
superhansen
Innlegg: 716
Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
Lokasjon: Drøbak

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av superhansen »

Takker!!

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
malnes
Innlegg: 54
Ble med: søn jul 03, 2011 9:44 pm
Lokasjon: Senja

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av malnes »

Da ble det riktig dato på mitt

Magne
Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av JanP »

Har nettopp lastet ned dette, Arne. Og det ser veldig bra ut. Og logoen ble bra den også.

Vi i midtnorge sliter litt med medlemmer som (som kanskje ikke er medlemmer??) som møter opp hos Toyota Bilia (Hell BIl) og "forlanger" medlemsrabatt, ute å ha noe å vise for seg. Etter at de fikk oversendt medlemslister (innholder kun navn og kommune) så har det blitt atskillig færre som må snu og gå duknakket ut. De har blitt avvist en gang, og nå ser det ut som det er definitivt slutt på snyltere som påberoper seg medlemssakp. Bård (Baa) viste de på kundemottak hvordan de enkelt kunne logge på amember4 og vise opp status på medlemsskapet. Da var det enkelte som skylte på ny telefon og annet. Sikkert litt moro å observere, all den tid det nok lyste dårlig samvittighet av hele fremtoningen.

Takk Arne, dette blir løsningen fremover. :D Nå gjenstår bare en oppfordring på telefon eller epost om å logge seg på og laste ned. Jeg skal sende epost til alle her i midtnorge, tror det er rundt 120-130 medlemmer i området.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
vegard saur
Innlegg: 1
Ble med: tir aug 19, 2014 9:13 am

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av vegard saur »

Dette ble bra!
Nedlasting fungerte utmerket!

---------------------
Medlnr: 4990
LC120 2004
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av JanP »

Flott at du fikk lastet det ned. Sendte jo deg (og alle andre medlemmer i midtnorge) en epost om dette i går, og fint å få tilbakemelding fra medlemmene og få bekreftet at nedlasting funker.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Det har dukket opp en ny sak, mer info f.eks. her: https://www.digi.no/artikler/16-mai-ble ... per/383149 og https://www.nsm.stat.no/aktuelt/sokbare ... kemotorer/

Ikke at medlemskortene våre er så veldig sensitive, men de blir laget når det blir trykket på linken. De vil derfor ikke bli berørt av denne feilen / funksjonaliteten. Denne feilen / funksjonaliteten som er omtalt her gjelder dokumenter som er generert med tilfeldige filnavn. Dette vil da f.eks. være genererte fakturaer eller annet som er tilgjengelig for direkte nedlasting.
LC 150 GX 2011
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Jeg ser i loggen at det kommer noen "Du må være autorisert for å få tilgang til dette området".

Det jeg lurer på er om noen har problemer med å få lastet ned medlemskortet, eller om det er slik at man har lagret linken og ikke selve medlemskortet. Om man lagrer linken til medlemskortet får man det ikke opp, da man må være logget inn for å få generert et nytt.

Selve medlemskortet finnes mao. ikke på serveren, det blir generert hver gang.

Kommer det opp en slik melding er det trolig linken du har lagret og ikke filen. Og Pål Henning blir sikkert glad om du klager til meg og ikke til han ;-)
lagret-link.JPG
lagret-link.JPG (20.99 KiB) Vist 92200 ganger
Ikke nøl med å ta kontakt om det er noe du ikke får til, jeg synes at det er viktig at vi får det enkelt for alle og at vi får ting til å virke.
LC 150 GX 2011
Brukeravatar
Seagel
Innlegg: 11
Ble med: tir des 25, 2007 6:16 am
Lokasjon: Vikhammer
Kontakt:

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av Seagel »

Hei

Hvordan får jeg fornyet mitt medlemskap.

Vennligst send svar på min mail adresse steinar@solhaug.as

Mvh
Steinar Solhaug

Mob 92600333
Med vennlig hilsen
Steinar
Mob.92600333

http://www.solhaug.as
Finnmarking
Innlegg: 23
Ble med: lør jan 02, 2016 7:26 pm

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av Finnmarking »

Betalte inn 400,- i dag. Skrev navn og nick i mld feltet. Er dette tilstrekkelig?så ikke Mail med faktura før jeg kom ut av «member»siden.
LC 120 2005 AT35 (solgt)
LC 150 2011 GX
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av ArneO »

Dracan - Pål Henning er medlemsansvarlig og jeg regner han fanger det opp - eller send en PM til han :)
LC 150 GX 2011
Helgeland
Innlegg: 35
Ble med: lør okt 19, 2019 7:18 am

Re: Digitale medlemskort

Innlegg av Helgeland »

ArneO skrev: søn mai 07, 2017 9:49 pm Så er vi på lufta med nye medlemskort!

Logg inn på: https://www.nlck.no/amember4

medlemsskap.PNG

Last ned medlemskortet med linken med blå ring rundt. Sjekk at det er samsvar mellom Gyldig til og "next rebill" som jeg har ringet rundt med rødt.

Selv har jeg lagret mitt på "google disk" så får jeg det også i telefonen der kan jeg velge "Tilgjengelig uten nett" og legg til på startsiden. Og vips så har jeg et ikon for å få opp medlemskortet med et trykk.

Noen som har en tilsvarende måte på iPhone?

Og ja, det er ikke medlemskort for "gratis bruk av forumet"...

Nå er det ingen grunn til ikke å bruke paypal for å betale kontingenten ;-)
Skal det gå lang tid fra man betaler til det blir registrert som medlemskap. Jeg betalte for over en måned siden og har sendt kopi av innbetalingen men enda er det ikke kommet noe på at jeg har betalt.
Svar

Tilbake til «Forumet - Annonseringer - Ris ros forslag»