NLCK Trøndergarasjen!

Info om alle møter uten offroad kjøring

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

hennissen
Innlegg: 2
Ble med: fre jul 26, 2019 8:03 pm

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av hennissen »

Hei!

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen i nærheten av Rørvik området for litt kompetansedeling. Er i besittelse av en lc 90 2000 modell med en 125hk automat. Det jeg ønsker er om noen kunne hjulpet meg med og vist enkel service på bilen. Og litt preventativ stell. Forrige eier har latt bilen forfalle og synes det er synd og la bilen ende opp på skroten så alt for tidlig...

Mvh.

Martin Hennissen

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Brukeravatar
n t
Innlegg: 481
Ble med: ons jun 25, 2008 10:38 pm
Lokasjon: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av n t »

hennissen skrev: fre aug 02, 2019 12:18 pm Hei!

Skulle gjerne kommet i kontakt med noen i nærheten av Rørvik området for litt kompetansedeling. Er i besittelse av en lc 90 2000 modell med en 125hk automat. Det jeg ønsker er om noen kunne hjulpet meg med og vist enkel service på bilen. Og litt preventativ stell. Forrige eier har latt bilen forfalle og synes det er synd og la bilen ende opp på skroten så alt for tidlig...

Mvh.

Martin Hennissen

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
Hvis du ønsker, kan jeg gjerne bistå deg litt med tips og råd. Har ikke hatt 90 noen gang, men noe generell Toyota-kompetanse kan jeg nok bistå med. Holder til på Skaga, litt sør for Kolvereid.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
hennissen
Innlegg: 2
Ble med: fre jul 26, 2019 8:03 pm

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av hennissen »

Hei! Takk for tilbudet og tar gjerne imot det du har og komme med

Martin.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av JanP »

Lenge siden siste post her.
Var innom formannen i klubben og hentet kalendre til Toyota Bilia på Lade. Som vanlig de siste årene blir det kalender til ettermarkedsjef Kristian. Samt en til alle gutta (og damene?) på verkstedet. Og den siste blir til de på kundemottaket.

Årets kalender (2020) har fått en litt friskere layout, og det ble meget bra. Og det ligger mange timers arbeid bak forarbeid med bilder, og henting av 600 kalendre. Så skal dette pakkes og leveres posten. Honnør til de som pakker dette på fredag. Og til Kjell spesiellt, som tar mye av forarbeid og etterarbeid.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av JanP »

Årets kalender er overlevert Toyota Bilia på Lade. Den ene henger på verkstedet. Den erstattet forøvrig kalender fra 2018 og 2019.
IMG_20191230_125110.jpg
IMG_20191230_125110.jpg (137.15 KiB) Vist 10967 ganger
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av JanP »

Info til alle lokale bruker av Toyota Bilia på Lade.
Snakket med Bård i dag, han skal ha gå igjennom avtalen NLCK har med Toyota lokalt. Det er snakk om en justering/konkretisering av hva avtalen skal inneholde. Bakgrunnen er blant annet at det på en del større ting som f.eks motor, girkasse og lignende, samt muligens montasje av tilleggsvarmer som Ebersprächer (det siste er en antagelse fra min side). På en del ting så er marginene så små at rabatten stjeler det mye av deres påslag. Og det er helt forståelig for at dette blir tatt opp og dikutert mellom forhandler og NLCK.

For noen år siden så var det en lokalt som "krevde" denne medlemsrabatten på en montasje av varmer. Det var ingen stor forståelse av at dette produktet ikke er levert av Toyota, og at fortjenesten (Påslag av varekost) er langt lavere enn standard Toyota-deler.
Min mening er a det er urimelig av oss som medlemmer å gå og kreve rabatter i hht avtalen. Det er viktig å ha en ting klart for seg: dette er ene og alene en goodwill fra forhandler, og ikke noe som vi har krav på. Blir det mye støy rundt en slik avtale, der det er medlemmer som ikke har forståelse for det, termineres denne avtalen ganske sikkert fra Toyota Bilia. Det er tilnærmet (heldigvis) slutt på at ikkebetalende medlemmer (som ikke kan vise frem gyldig medlemsskap i NLCK) kommer og krever rabatter. Nedlastbart medlemsbevis har vært en suksess, og forenkler hverdagen for de som sitter i kundemottak på verksted og delelager.

Bård vil komme tilbake med mere info etter møte neste uke. Og kanskje kan dette være en mal for avtaler med Toyota andre steder i landet. Av forskjellige grunner har det ikke vært mulig å gjøre dette for vår kontaktperson.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av JanP »

Jeg og Bård (baa) var i dag hos Bilia Hell Bil for å forlenge avtalen melleom de og NLCK. En viktig del av avtalen er en endring i rabatter på deler som ikke er den del av det vanlige deletilbehøret, såsom byttedeler ala calippere, girkasser, overhalte motorer, tilleggsvarmere etc. Dagens flate rabatt har ved enkelte tilfeller ført til at deler selges med tap, og det har aldri vært intensjonen med avtalen.
Rabatt på ordinære deler er justert til det bedre for oss medlemmer, tror den er endret med 3 % om jeg husker rett. Avtalen gjelder bådeToyota og Lexus, og biler tilhørende familiemedlemmer av NLCK-medlemmet.

Tar litt forbehold om dette, til Bård legger inn avtalen på medlemsdelen på forumet. Ny avtale gjelder fra dags dato, 5 februar 2020
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
baa
Innlegg: 503
Ble med: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Lokasjon: Trondheim

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av baa »

Blir lagt ut oppdatert avtale i løpet av dagen :)

[EDIT]

link her:

viewtopic.php?f=89&t=26709
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Kalender Toyota Bilia

Innlegg av JanP »

Jeg har i flere år donert egen kalender til vår gode samarbeidspartner Toyota Hell Bil, eller Bilia i dag.
Verksted, kundemottak og Kristian Edvardsen har fått. Takket være Kristian så har mange nytt godt av den gode rabatten på delr og timepris. NLCK's lille bidrag til gjengjeld har vært kalnder. Ikke store saken, men den ahr blitt satt stor prispå av de som jeg har møtt når jeg har vært der i januar med kalendre.
Nå er det svart 4 år siden minn LC120 ble solgt, og jeg håper at andre i tiden fremover (dvs hvert årsskifte) kontakter NLCK sentralt for å sendt kalendre. I midtnorge har det vært rundt 100 betalende medlemmer, og her må noen kjenne sin besøkelsestid og ta på seg den lille men allikevel hyggelige oppgaven. For det består enkelt sagt i to ting som må gjøres: ta en telefon til den som har ansvaret for kalender (p. t. formann Kjell Olsen), samt ta en tur til kundemottak, verksted og Kristians kontor. Kaffe serveres også om man er heldig med tidspunktet.

Grunnen til denne bønnen er enkelt sagt at jeg ikke er betalende medlem lengre, og nyere 200 kan ikke skaffes. Dermed ingen LC i sikte på tunet. Så da får jeg ta til takke med min boble som trekkdyr på vogna. Og ingen 200 har vært til salgs på lang tid heller, dessverre.

Så nå: ta kontakt her den som vil bidra litt. Siden det er så mange medlemmer i midtnorge så er det det minste noen kan gjøre som gjenytelse for avtalen som klubben fortsatt har med Toyota Bilia på Lade!!

Og her er grunnen til at 150-serien er uaktuell, har 2800 kg å dra på:
20180610_122827.jpg
20180610_122827.jpg (85.23 KiB) Vist 7725 ganger
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Tommyhj60
Innlegg: 466
Ble med: søn sep 13, 2009 7:36 pm
Lokasjon: Byneset

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av Tommyhj60 »

Hei JanP, lenge siden sist 🙂.
Siden jeg ble valgt inn i styret ved sist årsmøte så kan jeg godt ta på meg denne oppgaven.
Viktig tradisjon som må videreføres!


Hei
JanP skrev: man jan 18, 2021 4:31 pm Jeg har i flere år donert egen kalender til vår gode samarbeidspartner Toyota Hell Bil, eller Bilia i dag.
Verksted, kundemottak og Kristian Edvardsen har fått. Takket være Kristian så har mange nytt godt av den gode rabatten på delr og timepris. NLCK's lille bidrag til gjengjeld har vært kalnder. Ikke store saken, men den ahr blitt satt stor prispå av de som jeg har møtt når jeg har vært der i januar med kalendre.
Nå er det svart 4 år siden minn LC120 ble solgt, og jeg håper at andre i tiden fremover (dvs hvert årsskifte) kontakter NLCK sentralt for å sendt kalendre. I midtnorge har det vært rundt 100 betalende medlemmer, og her må noen kjenne sin besøkelsestid og ta på seg den lille men allikevel hyggelige oppgaven. For det består enkelt sagt i to ting som må gjøres: ta en telefon til den som har ansvaret for kalender (p. t. formann Kjell Olsen), samt ta en tur til kundemottak, verksted og Kristians kontor. Kaffe serveres også om man er heldig med tidspunktet.

Grunnen til denne bønnen er enkelt sagt at jeg ikke er betalende medlem lengre, og nyere 200 kan ikke skaffes. Dermed ingen LC i sikte på tunet. Så da får jeg ta til takke med min boble som trekkdyr på vogna. Og ingen 200 har vært til salgs på lang tid heller, dessverre.

Så nå: ta kontakt her den som vil bidra litt. Siden det er så mange medlemmer i midtnorge så er det det minste noen kan gjøre som gjenytelse for avtalen som klubben fortsatt har med Toyota Bilia på Lade!!

Og her er grunnen til at 150-serien er uaktuell, har 2800 kg å dra på:
20180610_122827.jpg
2007/2008 120 AT37
1984 HJ60 Dovregubben solgt :(
1984 Hj60 Rusty Solg
Lj70 Solgt


Støgt men stært
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av JanP »

Kunne ikke dy meg, måtte sette inn denne. I disse coronatider må man også ta seg.tid til å spøke, uansett hvor mye det går på dunken:
IMG-20200313-WA0000.jpg
IMG-20200313-WA0000.jpg (35.08 KiB) Vist 7711 ganger
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av JanP »

Tommy:
Tar kontakt med deg om kalenderne. Trivelig ting å gjøre, men greitt at noen som er aktiv og har mere daglig kontakt med Hell Bil (ja jeg bruker det gamle navnet) tar seg av det videre.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Innlegg: 1767
Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
Lokasjon: Siggerud.
Kontakt:

Re: NLCK Trøndergarasjen!

Innlegg av KjellOlsen »

Har snakket med jan p i dag og ble enige om at jeg sender kalendere til han, så han skulle levere på hell bil. Men kan godt sende til deg isteden Tommy. Sender du meg adressen din, så slipper jeg å lete.
Kjell.

1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt

SWES-63

Land Cruiser = stiv aksel.

http://www.expeditionkompaniet.no
Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 5175
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Kalender Toyota Bilia

Innlegg av Dag Einar »

JanP skrev: man jan 18, 2021 4:31 pmOg her er grunnen til at 150-serien er uaktuell, har 2800 kg å dra på
Men det blir vel slutt på å dra rundt med hus på veien fremover nå vil jeg anta.
Hvilken radiobil greier å dra et slikt hus uten at batt blir tomt relativt raskt.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Kalender Toyota Bilia

Innlegg av JanP »

Dag Einar skrev: tir jan 19, 2021 7:36 am

Men det blir vel slutt på å dra rundt med hus på veien fremover nå vil jeg anta.
Hvilken radiobil greier å dra et slikt hus uten at batt blir tomt relativt raskt.
En tur med elbil og vogn i dag tror jeg byr på alt annet en deilig ferietur der man setter seg inn i bilen, fyller kanskje noen liter underveis på 2-3 min for så å kjøre videre uten angst for å stå i lange køer for å få ladet. Men avslappende, bokstavelig talt, kan det bli i perioder om man må vente 1 time før man kan lade for så å lade i en time eller kanskje mer før turen fortsetter.
For et kaos det skal bli på ladestasjoner etterhvert om det går slik. Alle må sannsynligvis koble fra vogna for å rygge inn på ladestasjonen. Hvem skal betale for og opparbeide disse plassene?

Her er et godt ekslempel på utfordringene i dag. Skyhøyt forbruk og stopp for lading etter noen få mil. Etter 12 mil til Voss var det 17% igjen på Tesla ModelX sitt batteri. Så gikk neste etappe på 53 km til Eidsfjor før ny lading pga kommende motbakker. Og sånn gikk nå turen... Skal tviholde på dieselbil lenge, og bytte ut til nyere i god tid før galskapen slippes løs.

Les om turen her, https://www.tv2.no/a/10656947/ Jeg og mange andre kan kjøre hele dagen uten en stopp. På bildet jeg linket over startet vi i Sandane i Gloppen, kjørte opp Sognefjellet vestfra og via Lom til Dombås. Uten å fylle noe på tanken. Og vogntoget veier ca 5300-5400 kg på tur. Med en elbil som bruker 4kw/ mil eller mere blir det en nesten håpløs ferietur om man har noe annet enn Telsa og tilgang til superladere. Ser jo at det er lange køer på enkelte dager i dag, og værre blir det kanskej om noen få år. Nei, diesel og tung henger er uslåelig lenge. Så får man bare finne seg i at årsavgift økes med noen hundre kroner nå og da.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Svar

Tilbake til «Møter»