Hauge's J4 + diverse
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Det er søndag, og tid til at lave lidt andet end Stor TLC.... så derfor kunne jeg jo montere spil på den lille TLC
2mm låsemøtrikker... så skal det ikke være mindre for mine fingre
2mm låsemøtrikker... så skal det ikke være mindre for mine fingre
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Der sker ikke meget på J4 projektet for tiden vi er ramt af godt vejr og sommer i Danmark
Men jeg har da fået se lidt på den rat stamme som jeg skal bruge. Det bliver en rat stamme fra an non-servo, da der skal skæres lidt i den for at få det til at passe. Den til højre er servo udgave, den til venstre er non-servo.
Jeg har byttet bundkontakten, så det passer til 84`ledningsnet, og jeg har byttet låsecylinder så jeg kan beholde min nøgle og slipper for den 79`dåseåbner der er på non-servo
Jeg havde lidt bøvl med at skifte låsecylindrene, fordi jeg kunne ikke få dem ud af låsehuset jeg havde taget den lille låsering af bag ved bundkontakten, men det var ikke nødvendigt.... fandt jeg ud af efter lidt søgen på nettet
Nøglen skal drejes til "ACC", og så skal den lille pal på siden trykkes ind.... that`s it
Nå men som nævnt så sker der ikke meget på projektet i sommertiden, da tiden går til andre gode tidssluger ..... nu er det en godt nok en garage tråd, men junior og jeg har fået taget et par billeder ifbm en annonce der skulle skrives om vores lokal område, men det er noget af det de næste par måneder skal bruges på.... bukkejagt så til de jæger der skal afsted, knæk og bræk
Men jeg har da fået se lidt på den rat stamme som jeg skal bruge. Det bliver en rat stamme fra an non-servo, da der skal skæres lidt i den for at få det til at passe. Den til højre er servo udgave, den til venstre er non-servo.
Jeg har byttet bundkontakten, så det passer til 84`ledningsnet, og jeg har byttet låsecylinder så jeg kan beholde min nøgle og slipper for den 79`dåseåbner der er på non-servo
Jeg havde lidt bøvl med at skifte låsecylindrene, fordi jeg kunne ikke få dem ud af låsehuset jeg havde taget den lille låsering af bag ved bundkontakten, men det var ikke nødvendigt.... fandt jeg ud af efter lidt søgen på nettet
Nøglen skal drejes til "ACC", og så skal den lille pal på siden trykkes ind.... that`s it
Nå men som nævnt så sker der ikke meget på projektet i sommertiden, da tiden går til andre gode tidssluger ..... nu er det en godt nok en garage tråd, men junior og jeg har fået taget et par billeder ifbm en annonce der skulle skrives om vores lokal område, men det er noget af det de næste par måneder skal bruges på.... bukkejagt så til de jæger der skal afsted, knæk og bræk
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- ms sejersen
- Innlegg: 977
- Ble med: tir nov 24, 2009 9:27 am
- Lokasjon: Nibe
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4 + andre projekter....
Takkerav ms sejersen » søn mai 08, 2016 10:38 pm
super billeder.
Det blev ikke til nogen buk, men der blev nået en masse andet, male hus og sådan og Ford'en er blevet skiftet til en Toyota, godt nok en 2x4, men stadig noget bedre så nu har vi 3 stk Toyota i husstanden... what can possibly go wrong Jeg syntes godt nok dørene på Rav'en lød lidt blik agtigt, så de blev isoleret med Bitume gummi. Det blev helt godt
Junior og jeg har også lavet et lille projekt til ham, mens vi har taget tilløb til at komme videre med den blå
Men vi fik startet lidt op på den blå i dag og begyndte at få lagt det body mount kit jeg købte ved CoolCruiser under hytten... det er da en start
Der mangler lige nogle store skiver, som godt nok står på styk listen, men de mangler i posen....Så dem skal jeg have fat i ... og jeg kan ikke finde de gamle jeg afmonteret
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Syntes kun lige jeg har blinket en enkel gang med øjnene og BOM så gik der næsten tre år!
Nå men forleden var der en god nostalgi ven på besøg, så jeg kunne se lidt på måden hans turbo var monteret på et 3B-kraftværk. Det var sådan set start skuddet til en turbomontering og jeg håber der kan blive tid til at komme igang igen, med bygget
min plan var at lave en rør manifold... men planen har ændret sig
jeg tænker at vende den originale manifold på hoved og lave et rør over til turboen, er det ikke muligt eller er der noget jeg har overset?
Til at stabilisere turboen tænker jeg at lave et beslag som passer på det beslag der sidder på koblingshuset og holder for-røret.
bundkaret blev her til aften afmonteret, så den kan blive gjort ren og få monteret en olie retur studs.
Lidt noget andet
Vi har i Toyota 4wd Danmark afholdt nogle klassisk træf hen over sommeren, de har været enorm hyggelige. Vi havde blandt andet en tur i det jyske, hvor der var indlagt en 100 km rute af snedig vej inden vi landede på en græsmark med en flok andre 4wd entusiaster. Der blev sparket dæk og set på byg.
Det går jo ikke helt med den ønskede hastighed på J4-bygget, så jeg er blevet enig med ungerne vi måtte have fat i et tag telt så vi kunne være med til noget Overlanding i Rav'en
Så nu er vi klar på tur i den kommende sæson
Nå men forleden var der en god nostalgi ven på besøg, så jeg kunne se lidt på måden hans turbo var monteret på et 3B-kraftværk. Det var sådan set start skuddet til en turbomontering og jeg håber der kan blive tid til at komme igang igen, med bygget
min plan var at lave en rør manifold... men planen har ændret sig
jeg tænker at vende den originale manifold på hoved og lave et rør over til turboen, er det ikke muligt eller er der noget jeg har overset?
Til at stabilisere turboen tænker jeg at lave et beslag som passer på det beslag der sidder på koblingshuset og holder for-røret.
bundkaret blev her til aften afmonteret, så den kan blive gjort ren og få monteret en olie retur studs.
Lidt noget andet
Vi har i Toyota 4wd Danmark afholdt nogle klassisk træf hen over sommeren, de har været enorm hyggelige. Vi havde blandt andet en tur i det jyske, hvor der var indlagt en 100 km rute af snedig vej inden vi landede på en græsmark med en flok andre 4wd entusiaster. Der blev sparket dæk og set på byg.
Det går jo ikke helt med den ønskede hastighed på J4-bygget, så jeg er blevet enig med ungerne vi måtte have fat i et tag telt så vi kunne være med til noget Overlanding i Rav'en
Så nu er vi klar på tur i den kommende sæson
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- ms sejersen
- Innlegg: 977
- Ble med: tir nov 24, 2009 9:27 am
- Lokasjon: Nibe
Re: Hauge's J4
Godt at se der er liv i værkstedet igen.
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Godt nytår
Der er endelig kommet lidt gang i værkstedet igen.
Tilpasning af nyfundent front, brille beslag passede ikke.
Og rep af hjelm
Det er vist godt vi er i gang igen, knægten vokser for hurtigt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er endelig kommet lidt gang i værkstedet igen.
Tilpasning af nyfundent front, brille beslag passede ikke.
Og rep af hjelm
Det er vist godt vi er i gang igen, knægten vokser for hurtigt
Sent from my iPhone using Tapatalk
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1767
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Hauge's J4
Godt nyttår til våre danske venner også Lars! Veldig flott å følge prosjektet ditt! Håper vi kan se den på et treff en gang! Du gjør bra og grundig jobb!
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Tak Kell det går ikke for hurtigt, men tiden skal lige være det. Jeg håber der bliver tid til et godt træk på den her i løbet af foråret. Den skulle jo gerne ud at køre mens vi stadig kan få diesel
Vi håber bestemt på at kan tage den med til Norge når den er klar
Sent fra værkstedet ved hjælp af en knækket grovfil og 20 cm ståltråd
Vi håber bestemt på at kan tage den med til Norge når den er klar
Sent fra værkstedet ved hjælp af en knækket grovfil og 20 cm ståltråd
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Tak Kell det går ikke for hurtigt, men tiden skal lige være det. Jeg håber der bliver tid til et godt træk på den her i løbet af foråret. Den skulle jo gerne ud at køre mens vi stadig kan få dieselKjellOlsen skrev:Godt nyttår til våre danske venner også Lars! Veldig flott å følge prosjektet ditt! Håper vi kan se den på et treff en gang! Du gjør bra og grundig jobb!
Vi håber bestemt på at kan tage den med til Norge når den er klar
Sent fra værkstedet ved hjælp af en knækket grovfil og 20 cm ståltråd
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Jeg har prøvet til med Tin fyldning her til aften, der skal lige øves lidt mere inden det bliver helt godt, men nu er jeg da igang satser på maleren har et snedigt tricks til at jævne det sidste
- Vedlagte filer
-
- 20210110_194225359_iOS.jpg (69.89 KiB) Vist 5115 ganger
-
- 20210110_194810927_iOS.jpg (103.85 KiB) Vist 5115 ganger
-
- 20210110_195327393_iOS.jpg (101.84 KiB) Vist 5115 ganger
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1767
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: Hauge's J4
Vi må jo håpe vi får kjøpt diesel i mange år enda. Men det vil nok bli noe dyrere. Her i landet er det foreslått en økning i CO2 avgiften, som vil øke literprisen med ca 4,5 kr. Vi får se hvor det lander.
Vi prøvde oss med tinn på ungdomsbilene på søttitallet, men vi kan vel trygt si at vi ikke mestret det så godt!
Vi prøvde oss med tinn på ungdomsbilene på søttitallet, men vi kan vel trygt si at vi ikke mestret det så godt!
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
for at imødekomme de mørke veje i udkantsdanmark er der kommet lidt ekstra lys på gade bilen
Jeg var faktisk ikke klar over hvor ringe det original lys var
Jeg var faktisk ikke klar over hvor ringe det original lys var
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Der kom en kasse med lidt lir fra www.eurojapan.be, det er en ganske fin side vi kan jo ligeså godt få boret huller til snorklen nu
Og så er næste del lagt på bordet, den var lige lidt ringer i virkeligheden end i hukommelsen Så der skal vist noget frisk jern i.
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Så blev første hul i forruderamme lukket her til aften, et par vinkler mere indvendig og så er jeg klar til at gå i krig med den udvendig side. Der er et udvendigt rep stykke på vej hjem
På et andet forum faldt jeg over dette billede, det er altid godt med lidt at grine af i at det her rust arbejde
På et andet forum faldt jeg over dette billede, det er altid godt med lidt at grine af i at det her rust arbejde
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- masterpetter
- Innlegg: 716
- Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
- Lokasjon: Halden
Re: Hauge's J4
Flott bil og interessant garasje Lars.
Ser du har sveiset panser, ser veldig bra ut
Jeg skal igang med panser, sider, dører og frontruteramme selv nå.
Er akkurat ferdig med tub, så jeg ser frem til å jobbe med deler som ikke er så store.
Hvor i Danmark holder du til?
Jeg har familie ved Fredriksværk Sjælland
Ser du har sveiset panser, ser veldig bra ut
Jeg skal igang med panser, sider, dører og frontruteramme selv nå.
Er akkurat ferdig med tub, så jeg ser frem til å jobbe med deler som ikke er så store.
Hvor i Danmark holder du til?
Jeg har familie ved Fredriksværk Sjælland
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4
Takker.
Jeg holder til i det jyske omkring Billund. Min tub er et derailed projekt jeg købte og det rustarbejde der er lavet, skal desværre laves om. Jeg valgte bare at starte med de dele jag kunne bære rundt på, da det er første gang jeg laver plade arbejde På tub'en er brandvæg og fod brønde fine, men ladbund og skærme skal skiftes.
Jeg holder til i det jyske omkring Billund. Min tub er et derailed projekt jeg købte og det rustarbejde der er lavet, skal desværre laves om. Jeg valgte bare at starte med de dele jag kunne bære rundt på, da det er første gang jeg laver plade arbejde På tub'en er brandvæg og fod brønde fine, men ladbund og skærme skal skiftes.
BJ42 LX 1984... 3B POWER
Re: Hauge's J4 + diverse
Har du nye skjermer Lars? Jeg kom over en side som lager dem i glassfiber.
På min HJ45 pickup har jeg faktisk glassfiber skjermer og de er i tillegg ca 5 cm bredere og det gjør jo ikke noe...
https://gozzardcomposites.com/
På min HJ45 pickup har jeg faktisk glassfiber skjermer og de er i tillegg ca 5 cm bredere og det gjør jo ikke noe...
https://gozzardcomposites.com/
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4 + diverse
Jeg fandt ud af jeg kunne købe originale forskærme ved Toyota, når bare det var til en HJ45 med el-spil (eneste forskel er en svejse møtrik der holder en spole, sikret noget med Falck at gøre) det var den eneste type de lagerføre så de er helt friske, men det havde været perfekt hvis de var 5 cm brederDag Einar skrev: ↑tir jan 26, 2021 2:41 pm Har du nye skjermer Lars? Jeg kom over en side som lager dem i glassfiber.
På min HJ45 pickup har jeg faktisk glassfiber skjermer og de er i tillegg ca 5 cm bredere og det gjør jo ikke noe...
https://gozzardcomposites.com/
Tak for hintet med den Canadiske side, den gemmer jeg lige
BJ42 LX 1984... 3B POWER
- lars hauge
- Innlegg: 174
- Ble med: søn des 28, 2014 8:24 pm
- Lokasjon: Danmark
Re: Hauge's J4 + diverse
endnu et rep stykke er ved at være klar, så kan den indvendig side snart krydses af på listen
BJ42 LX 1984... 3B POWER