Hamargarasjen - HDJ 80

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » man feb 13, 2012 3:50 am

Da var nye dekk montert på 450'n.

Før jeg bestemte meg for å selge min forrige 80 i 2007 tenkte jeg å gå ned fra 35" dekk til noe på ca 33". Det har jeg fortsatt å tenke på etter jeg kjøpte 80 igjen for et drøyt år siden. Så ble det USA opphold og jeg har vært igjennom mange alternativer - i hodet. Fra 16" til 18" felg, fra 285 til 305 med forskjellig profil, men endte foreløpig opp med det jeg tenkte først på og som også er linket til tidligere i garasjen. Felgen ble Mickey thompson, igrunn akkurat samme som jeg kjøpte for 7 år siden, bare svarte. 17x9 med det ideele innpress for 80 serien, -15 mm. Dekkene ble i størrelse 295/70, noe som er akkurat 33" i faktisk størrelse.

Så foreløpig virker dette bra. En liten testtur avslørte ingen overraskelser. Stødig og fint på amerikansk betong! Og jeg syns dette virker greit sammen med OME standard heights fjærene som ble montert før jul.
Vedlegg
IMG_5307.jpg
IMG_5307.jpg (72.58 kiB) Vist 5002 ganger
IMG_5312.jpg
IMG_5312.jpg (71.23 kiB) Vist 5002 ganger
LX450 med hjul forsøk 2.jpg
Et bilde tatt på avstand, får fram linjene endel bedre en close up med ixus kamera.
LX450 med hjul forsøk 2.jpg (67.64 kiB) Vist 4823 ganger
Sist redigert av beaas den ons feb 29, 2012 4:52 am, redigert 3 ganger totalt.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

folbjo
Innlegg: 664
Registrert: man apr 05, 2010 11:15 am
Sted: Tønsberg

SLETTET

Legg inn av folbjo » man feb 13, 2012 1:59 pm

:?
Sist redigert av folbjo den man des 10, 2012 1:32 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » man feb 13, 2012 3:59 pm

Jeg bor nå i statene, og der er jo alt stort. Og jeg bor jo også i Texas, der er alt enda større som de sier selv! Så har god klaring opp til den garasjeporten. Jeg har ikke målt faktisk høyde på bilen enda men den er bare ca 7 cm høyere en hva den var før fjærbyttet. Og bare såvidt høyere en den standard 470'n jeg har. Men samtidig er det stor forskjell i hvordan man opplever bilen. Virker litt mer voksen.

Tror dette ble bra jeg og foreløpig tenker jeg på det samme på bilen hjemme.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

jørgen
Innlegg: 1014
Registrert: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Sted: Kråkstad

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av jørgen » man feb 13, 2012 4:17 pm

Ja nå er det vel så du teller dager til du skal hjem. Vi i 80 banden håper du fortsetter å ta vare på gamle 80 er...
Jørgen
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » man feb 13, 2012 4:47 pm

Litt tidlig å telle dager ennå, 1300 dager heller noe som står igjen tro...

Hvordan går det med det med bilene i Sandvika, bare fokus på barn Jørgen? Hadde ikke du en IC som skulle monteres også?
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

jørgen
Innlegg: 1014
Registrert: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Sted: Kråkstad

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av jørgen » man feb 13, 2012 6:03 pm

obst..
Trodde du skulle bli i ett år jeg. Nei da blir det en stund til. Da bør du vel vurdere salg av 80en i norge, Den blir jo nesten veteran innen du får glede av den. I Sandvika dreier det seg mye om unger ja. Dåp er om 14 dg, og en del ting ifbm det. Ic setttet er enda i garagen men det er jo kaldt om dagen så jeg får vente på varmen.
Jørgen
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.

folbjo
Innlegg: 664
Registrert: man apr 05, 2010 11:15 am
Sted: Tønsberg

SLETTET

Legg inn av folbjo » man feb 13, 2012 8:35 pm

:?
Sist redigert av folbjo den man des 10, 2012 1:32 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
frode
Innlegg: 1619
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av frode » man feb 13, 2012 10:20 pm

beaas skrev:Da var nye dekk montert på 450'n.
.... Felgen ble Mickey thompson, igrunn akkurat samme som jeg kjøpte for 7 år siden, bare svarte. 17x9 med det ideele innpress for 80 serien, -15 mm. Dekkene ble i størrelse 295/75, noe som er akkurat 33" i faktisk størrelse....
Det ser bra ut.
Men 295/75 i 17 tommer blir da rent teoretisk 34,4 tommer. Er dine bare 33?
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » tir feb 14, 2012 4:40 am

Huff, der var det en trykkfeil. Så mange som skriver feil i dekkstørrelser så jeg pleier å være ekstra nøye med å få det rett. Men dekkene er altså 295/70-17, rettet det i tråden over og. Faktisk høyde er 33" akkurat og endringen er 7% ift de hjula den erstattet. Teoretisk høyde er vel 33,2 på dette dekket?

Misvisning på speedometer med orginalhjulene var maks 1%, altså GPS viste 99 km/t når nåla pekte på 100. Så lite misvisning, eller da rimelig korrekte hastighetsmålere er det på nesten alle bilene jeg kjører her borte.

Det ble adskillig mindre aktuelt med salg av HDJ80 etter jeg var i Norge nå, og det var slettes ikke aktuelt før jeg var der heller! Selv om den er tilnærmet en rustholk ift den 450'n jeg har her, vet jeg det ikke er lett å finne noe tilsvarende. Man må ha tålmodighet og litt flaks!
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » tor apr 26, 2012 3:52 am

Bare en liten rapport fra Texas. Ikke mye som skjer her, men har fått strammet noen hjullagre. Det var ihvertfall mer en Toyota klarte!

Ellers så kom sommeren idag! Dvs den fine tiden er over og det er ikke fullt så behagelig å sitte ute lenger, ei heller kl åtte på kvelden.

Under noen bilder fra div turer siste tiden!
Vedlegg
bilde4.JPG
Straka veien uansett hvor man skal
bilde4.JPG (37.54 kiB) Vist 4787 ganger
IMG_5349.JPG
Sandstorm i Oklahoma, Wichita Mountains - det eneste som ligner på noe kuppert terreng i mils omkrets. Hjemmet til Bison og noen Texas Longhorns
IMG_5349.JPG (23.87 kiB) Vist 4787 ganger
IMG_5350.JPG
Strake veier i Oklahoma og
IMG_5350.JPG (19.62 kiB) Vist 4787 ganger
bilde 2.JPG
En nabo har brukbar LC interesse, han har en 80 og en 200, sønnen har en 62! Men han har porsche og...
bilde 2.JPG (49.59 kiB) Vist 4787 ganger
bilde 6.JPG
Ikke alle har pickup å kjøre med når man skal se til hestene. Og datteren på 5 likte bedre å sitte på med Lexusen - selvsagt!
bilde 6.JPG (63.67 kiB) Vist 4787 ganger
IMG_5211.JPG
Joa, sånn limmo kan man også ha! Igrunn ganske praktisk til limmo å være?
IMG_5211.JPG (81.59 kiB) Vist 4787 ganger
LX 3.jpg
Lexuser ved Mexicogulfen
LX 3.jpg (118.68 kiB) Vist 4786 ganger
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
ole_kristian
Innlegg: 910
Registrert: tir aug 17, 2010 1:23 pm
Sted: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av ole_kristian » tor apr 26, 2012 8:50 am

Ja - det er gråvær og tælaløsning i Odal'n også ......



:?

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46 og '97 Land Cruiser KZJ95 stv
Har nå: '07 Lexus RXh400 og '80 Land Cruiser HJ45 pu.

Menn uten pickup - er direkte stygt!

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » fre jun 08, 2012 6:10 am

Gode saker!

Må si det virkelig er deilig å kjøre inn til Oslo fra Gardermoen med 5 personer inkl mye bagasje, med cruisecontroll og ca 110-115 km/t på speedometeret og bilen holder JEVN hastighet opp bakkene til både Berger og Djupdalstoppen. Det er jeg ikke vant med, med automat er det sakking i hastighet med påfølgende nykk og så turtallsorgie og fartsøkning over satt hastighet - og så nytt nøkk igjen!

Men nå blir det noen tusen km med skikkelige saker!
Vedlegg
Stick.JPG
Her er årsaken
Stick.JPG (128.62 kiB) Vist 4674 ganger
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » søn jul 08, 2012 11:32 pm

Da er jeg tilbake i USA. Men fikk kjørt noen hundre mil med Land Cruiser'n hjemme i Norge. Alt fungerte bortimot perfekt, eneste var at det var lite gass på AC anlegget og at ei batteriklemme hoppet av (resultatet var at det sa bare klikk i starteren). Takk til SverreS for påfyll av gass og takk til Steinar for unødvendig lån av verktøy. Trodde det var starteren og knotet en stund med å få løs starter med div verktøy. Når mutteren endelig var løs så var det vel greit å koble av batteriene. Synd at et sånn batterideksel skal føre til så mye knot Steinar!

Fikk ellers montert senterdifflock bryter og klippet ledning (7 pin mode), så man kan bruke lavserien uten å ha sentersperren inne.

Med ferieklar bil og vekt på 2870 kg ble forbruket Trysil-Alta gjennom Sverige rett under 1,15 l/mil. Fra Alta til Bodø i regn og stilongsvær, og ikke akkurat rett vei med 110 sone datt det til 0,92! Fra Bodø til Trondheim i nesten sommervær ble forbruket 0,86. Ikke aller værst mtp den ettermonterte katalysatoren som jeg tror drar opp litt. Skulle vært greit med ny eksos! Med denne vekten var den noe myk på våre svingete veier, men det var enda mykere å komme hjem og kjøre bil med tems. Det er ikke det som er komfort vel?
Vedlegg
IMG_6021.jpg
På Finmarksvidda sør for Kautokeino, det varme været lå igjen bak skyene..
IMG_6021.jpg (59.87 kiB) Vist 4582 ganger
IMG_6125.jpg
Ved polarsirkelen, en godværsdag i Norge og
IMG_6125.jpg (53.06 kiB) Vist 4582 ganger
klippet.jpg
Go bil - syns jeg! Som kona sa når vi kjørte opp igjen i LX470 fra flyplassen i Dallas, ikke noe tvil om at denne bilen er fra et annet årtusen nei! Var nok ikke ment til fordel HDJ80
klippet.jpg (91.12 kiB) Vist 4582 ganger
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » søn sep 02, 2012 2:08 am

Da ble det handel av nytt dekksett til 450'n. Kjøpte brukt fra en på MUD forumet som ikke var alt for langt unna. 5 orginale LX450 felger med 315/75 BFG KM2 dekk. Akkurat hva jeg skal med de er litt uvist, men får vel noen erfaringer...

Først litt fakta, dekkene er eksakt en tomme større en de 295/70-17 dekkene, altså 34,1" eller så. Slitebanen er 3 mm bredere på 315. Bilen ble 1,2 cm høyere med samme luftrykk som med 295 dekkene. Har kjørt med 2,4 i trykk på de 295 dekkene i det siste, og det føles ut som det er litt i meste laget. 2,4 i de 315 dekkene føles passe, ihvertfall ikke at det er for mye. Ser ingen grunn til å teste med lavere trykk foreløpig, heller høyere til vanlig veibruk.

Noen ting som jeg merket meg ved første testtur:
- Ingen vibrasjoner her heller, herlig
- Merker ikke noe sporing, men det skulle vel godt gjøres uansett dekk her borte i Texas. Merker jo lite uansett (bare de 285/60-18 dekkene på 470 som ikke er helt topp - der er jo også slitebanen adskillig bredere)
- Går stabilt rett fram men er merkbart mindre presise en de 295 dekkene. Litt mer ballong og oppfører seg litt som jeg har hørt folk har når de har gått fra 285/75-16 og til 305/70-16 på samme 8" felg. Dekkene føles mykere og gir seg mer i unnamanøver, ikke overraskende. Kanskje en 10" felg ville gjort det anderledes, de 295 dekkene er jo på 9" felg samtidig med at dekkhøyden er betydelig lavere iom 17" felg.
- Knattring i lav hastighet, merket det med en gang jeg trillet ut fra oppkjørselen. Tenkte først om sperra stod på, om det var noe som bryt. Dette gir seg litt oppe i hastighet, men er veldig merkbart på parkeringsplasser, ved stopp osv. Det var først når jeg begynte å kjøre jeg tenkte på at jeg hadde jo ikke vurdert rulleretning på dekkene ved montering. Så bare på at dekkene med minst lodd på ble satt foran. Dekkene skal være kjørt 4-5000 miles og kan være at jeg har byttet rulleretning på noen av de. Prøvde å kikke på det i etterkant men ser ikke veldig synlig slitasje på de. Kanskje en anelse på et par. Så kan være at dette går seg til.
- Merkbart mer støy. Nå er denne 450'n ei lita resonnanskasse også, føles litt "hul" ift bilen hjemme. Men den er jo fylt opp med mer ting samt støyisolert baki og i dører. Dette kan ha sammenheng med det jeg skrev i punktet over, men uansett er det mer støy. Dog en helt annen frekvens en hva det er med AT dekkene. Føles ikke som om jeg kan sammenligne helt med hjemme siden betong og asfalt har helt annen konsistens en den sporete og hullete asfalten hjemme.
- Bilen er litt lav med disse OME 861/862 fjærene, alt for lav vil vel kanskje de fleste si. Men jeg syns ikke det ser for ille ut i virkeligheten, hadde trodd det skulle bli værre. Nå viser dekkene seg bare å være en tomme større også. Pr nå så er bilen en cm høyere bak en hva den er vanlig siden 3.seterad og reservehjul er ute.
- Utseendemessig syns jeg det er mye bedre med -15 innpress kontra 0. Total bredde (inkl dekksider) på 315 dekkene på 8" felg er akkurat 1 cm SMALERE en de 295 dekkene på 9" felg. Det gjør seg at dekkene kommer kant i kant med skjermbygger.
- Tyngde på disse 315 dekken med org felg er nok ganske lik tyngden på 295 dekkene med MT felg.
- Gikk noe tyngre men forskjellen var nok større fra orginale dekk til de 295 dekkene.

Konklusjon, kan godt leve med disse dekkene her borte. Men føler ikke nå etter 20 minutt testing at jeg ikke kommer til å gå til innkjøp av MUD dekk noe mer. Innpress på -10 til -15 er ideelt utseendemessig. Antagelig er det disse dekkene som står på da 450 selges og to felgsett blir med hjem.

Da var det prøvd!
Vedlegg
IMG_6448.jpg
Før, med 295/70 dekk på 17x9 felg
IMG_6448.jpg (66.03 kiB) Vist 4444 ganger
IMG_6460.jpg
Etter, med 315/75 dekk på orginal 16x8 felg
IMG_6460.jpg (65.44 kiB) Vist 4444 ganger
LX450 og 315 KM2.jpg
Ble et varmt dekkskifte, har aldri skiftet dekk i 40 grader før. Måtte enten bruke hansker eller passe på å legge verktøy i skyggen
LX450 og 315 KM2.jpg (127.28 kiB) Vist 4444 ganger
IMG_6469.jpg
Tester fleks i oppkjørsel. Veiene i Texas er ikke bygd for normale europeiske biler.
IMG_6469.jpg (44.51 kiB) Vist 4444 ganger
Sist redigert av beaas den søn sep 02, 2012 2:27 am, redigert 4 ganger totalt.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
Toyole
Innlegg: 1056
Registrert: ons jan 02, 2008 12:34 am
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av Toyole » søn sep 02, 2012 12:33 pm

Nesten utrolig at du blir fornøyd da Bjørn Erik, så grisenøye som du er! :mrgreen:
Må nevne at de orginale LX felga var bare grisetøffe, slike er ikke å oppdrive her i gamlelandet, etter hva jeg vet da.
Arti med oppdatteringer fra "over there", 40 grader ved dekkskifte hørtes pyton ut..!
Fint med mye testing og prøving som er dokumentert med komentarer og erfaringer for oss uerfarne.

:P
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ 80vx, 88 RN61 sr5, 06 J2 Terios, 87 Dyna BU85, 88 RN62, 73 BM430 Hymas31, 19 Suzuki GSX125R
X: 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 Tercel 4wd, 86 Tercel 4wd, 94 Carina E, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » man sep 03, 2012 4:57 am

Jeg har nå alltid noe å utsette! Men har minst å utsette på 80 serien...

Du er vel ikke akkurat uerfaren Toyole? Har jo testet diverse du? Uansett er jeg litt overrasket over støyen på de KM2 dekkene, har jo kjørt litt med sånne dekk i str 285 hjemme på 80 serie og det var ikke nevneverdig med støy. Men kan være at rulleretning er skiftet samt at dekkene er noe større. Alt annet av erfaringer med disse dekkene var som forventet eller også noe bedre.

Det dekk/felgkjøpet nå var igrunn litt impuls. Har tenkt litt på å ta med de orginale LX felgene som satt på bilen når jeg kjøpte den hjem (de er rimelig strøkne ift til disse som sitter på mud dekkene), men da trengte jeg et sett som jeg skulle ha på bilen når jeg selger den, skal jo også ha med de svarte MT felg og dekk. Så har kikket litt på MUD en stund, og det er igrunn veldig sjeldent noe i nærheten. Ofte blir det så dyrt med frakt at man heller kan kjøpe noe dyrt på den lokale dekksjappen. Så når disse dukket opp slo jeg til, på tross av at jeg i utganspunktet kikket på orginalstørrelse eller maks 33"/tilsv. Så får jeg jo litt erfaring med MUD dekk og også en størrelse jeg ikke skulle ha, altså 35". Er enig i at skal man kjøre med slike dekk så bør man ha noen fjærer som hever minst 2", de 861/862 fjærene hever 3 cm ift orginal LX, kanskje bare 1-2 cm på en orginal lite segen LC.

Når det gjelder orginale LX felger så er det sikkert ikke noe problem å få tak i her, nytt. Vet ikke prisen, men sikkert noe dyrere en feks de 17x9 MT felgene jeg kjøpte til 170 USD pr stk. På MUD er det jo noen som driver på med delesalg av orginale deler, og etter hva jeg leser er det mye å spare på å kjøpe fra de kontra den lokale toyota sjappen (som heller ikke her borte har peiling...). Da er det også ofte mye å hente på den lokale sjappen kontra toyota Norge. Man kan bare ane hvor lite de delene koster ut fra fabrikk. Det blir med endel deler i i flyttelasset om noen år ihvertfall.

Drømmer litt om TRD kompressor til 80'n (2800 USD). Hadde vært rått, og også da bygd om til ordentlig girkasse. Men dette forblir med drømmen. Lista til HDJ'n hjemme begynner også å bli lang.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » fre okt 05, 2012 3:50 am

Ikke akkurat mye å berette om, men nye matter til HDJ'n - Husky liners. Litt grovere og ikke så bra kvalitet som det Weather tech har til nyere modeller, men det beste av det jeg fant tilgjengelig. Her testet ut på 450'n:
Vedlegg
IMG_6527.jpg
Blir liggende forholdvis bra ser det ut til.
IMG_6527.jpg (37.36 kiB) Vist 4260 ganger
IMG_6528.jpg
IMG_6528.jpg (46.1 kiB) Vist 4260 ganger
IMG_6531.jpg
Må fikses på så varmeapparatet bak kan få ut varmluften.
IMG_6531.jpg (27.7 kiB) Vist 4260 ganger
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
Luring
Innlegg: 199
Registrert: tor aug 27, 2009 7:46 am
Sted: Hordaland

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av Luring » fre okt 05, 2012 10:02 am

Mykje fine biler du hatt og fin tråd, las den på senga i går kveld.

Fint å kjøre der borte, eg har budd i Texas i perioder når eg jobba for Halliburton.
Fekk ikkje ein gong lov til å gå fra hotellet til kontoret (5 min), var pålagt av bedrifta å kjøre.

Skal kjøpe slike matter som du har når 100en min står i tunet.
Har du nokon linker?

Eg har funne ein norsk importør (Gytis AUTEK - http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36887046), forsåvdt greie priser, får visst 15% på dei og trur eg som NLCK medlem.
Olav

Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1294
Registrert: ons mai 12, 2004 10:16 am
Sted: Hamar

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av beaas » fre okt 05, 2012 4:24 pm

Ikke lov å gå nei. Man må ta seg skikkelig på tak for å ha et noenlunde aktivitetsnivå her borte. Sykler noen ganger til jobb og det er tydelig at de ikke er vant til sånne farkoster med refleksvest, blinkende lys og hjelm på hode her. Men igrunn greit, føler meg tryggere med sykkel her en i Oslo trafikken. Det skumleste er all kjøringen i påvirket tilstand. Parkeringsplassene utenfor populære puber er stappfulle 11-12 på feks en lørdagskveld. Kl 0200 tømmes den fort...

Jeg sendte deg en PM, men legger ut noen linker her og. For 100 serien tror jeg Weather tech er å foretrekke:
http://www.weathertech.com/toyota/2000/ ... igitalfit/
Vet ikke om det jeg linket til er den optimale versjonen, har ikke sjekket ut for 100 serien. Jeg har ikke store behovet for matter her borte. September var våtere en gjennomsnittet og det var 3 dager med regn, uansett trår jeg bare på betong så er begrenset hvor skittent det kan bli. Jeg kjøpte mine husky gjennom her, free shipping og uten tax:
http://www.huskylinerfactoryoutlet.com/
Jeg har ikke sett noe på hvordan disse er til 100 serien.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX

Brukeravatar
frode
Innlegg: 1619
Registrert: søn okt 16, 2005 5:43 pm
Sted: Hurum

Re: TEXAS garasjen - Lexus LX450 og LX470, HDJ 80 i Norge

Legg inn av frode » fre okt 05, 2012 9:17 pm

beaas skrev:...og. For 100 serien tror jeg Weather tech er å foretrekke:
http://www.weathertech.com/toyota/2000/ ... igitalfit/
Vet ikke om det jeg linket til er den optimale versjonen, har ikke sjekket ut for 100 serien. ...
Tror dett er det beste man kan ha - Digital Fit (stupid name). Sitter som støpt. Passer helt. Funker sommer og vinter. Eneste som ikke er helt perfekt er at matten for baksetet kunne vært 1 cm lenger, i bredden altså. Men funker bra den også altså.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang - Abu Shenab,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.

Svar

Gå tilbake til «Garasje»