Propellue gjør ting han ikke kan - HDJ80 AT37
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: "Klara" - Propellues 1986 HJ60
Det blir ingen oppussing.
Har innsett at slaget egentlig er tapt, og bilen selges nå som delebil. Dersom det er interessant så finner du en egen annonse HER!
Har innsett at slaget egentlig er tapt, og bilen selges nå som delebil. Dersom det er interessant så finner du en egen annonse HER!
- kavaleristen
- Innlegg: 269
- Ble med: tir jun 01, 2010 8:29 pm
- Lokasjon: Sogndal
Re: "Klara" - Propellues 1986 HJ60
Ikkje braa :/
Life's too short to drive a car you don't trust
'95 HDJ80 33" overlander
'84 HJ60HTI (home turboed intercooled), 2"HD OME, 31" - solgt
'95 HDJ80 33" overlander
'84 HJ60HTI (home turboed intercooled), 2"HD OME, 31" - solgt
Re: "Klara" - Propellues 1986 HJ60
Nei, det syns ikke jeg heller.
Men bilen fikk jo overlevde jo det vi kjøpte den for, så sånn sett er jo egentlig fornøyd med hva den har utretta. Pluss at når den er borte så kan jeg finne et nytt artig prosjekt å fikle med. Kjenner at det har rykka kraftig i 80-foten i det siste.
Men bilen fikk jo overlevde jo det vi kjøpte den for, så sånn sett er jo egentlig fornøyd med hva den har utretta. Pluss at når den er borte så kan jeg finne et nytt artig prosjekt å fikle med. Kjenner at det har rykka kraftig i 80-foten i det siste.
- kavaleristen
- Innlegg: 269
- Ble med: tir jun 01, 2010 8:29 pm
- Lokasjon: Sogndal
Re: "Klara" - Propellues 1986 HJ60
Som tidligere eier av hjemmemekka 60 og nå et par år med en 80 så vil jeg påstå at 60en har mye mer sjel enn 80en. 80 som vanlig bil er nok endel mer brukbar (spesielt på tricky vinterføre), men den vil aldri bli en 60 følelsesmessig. Og utseendemessig er 80en jo aaaltfor nymotens i konkurranse med "skuldra" på panseret, de runde lysene og hulbuestripen som strekker seg bakover en 60 har å skilte med.. sukk!
Life's too short to drive a car you don't trust
'95 HDJ80 33" overlander
'84 HJ60HTI (home turboed intercooled), 2"HD OME, 31" - solgt
'95 HDJ80 33" overlander
'84 HJ60HTI (home turboed intercooled), 2"HD OME, 31" - solgt
Re: "Klara" - Propellues 1986 HJ60
Da var bilen solgt som rullende delelager til en kar i de store hedmarkske skoger. Cruiser-eventyret er altså over for denne gang. Planen er å komme sterkt tilbake, men flytting til Oslo og veldig usikker jobbsituasjon i olja for tida gjør at sparepengene neppe blir blåst på ny cruiser det første halvåret hvertfall. Men vi får se, dere blir ikke kvitt meg med det aller første.
Re: "Klara" - Propellues 1986 HJ60
Välkommen öster över .
Finns alltid plats för hyggligt folk om/ när vi drar på tur här.
Finns alltid plats för hyggligt folk om/ när vi drar på tur här.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: "Klara" - Propellues 1986 HJ60
Takk for det! Jeg har jo fortsatt jeepen, så jeg kan jo bli med på tur sånn at dere har noen å hjelpe når jeg setter meg fast eller noe ryker.
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Den som venter på noe godt og alt der der... Her har det nemlig skjedd ting!
Som overskrifta nevner så har det visst plutselig dukket opp en ny cruiser på tunet. Og tunet er forsåvidt også blitt omlokalisert til Langhus.
Bilen er en 1994 GX med 37" arctic-ombygging og noen VX-detaljer i hist og her. Jeg må vel innrømme at det egentlig ikke var planen å gå så voldsomt til verks, men så var det nå det som dukket opp.
Bilen er vel kjent som et aldri så lite turbomonster her inne på forumet tidligere og det blir spennende å se hva jeg ender opp med å gjøre med den. Motoren er tilbake i "original" stand igjen, men den lader litt vel høyt nå så en av de første tingene jeg må få gjort er å skru den litt ned. Ellers så er det jo mer enn nok av både planer og drømmer, men den største begrensningen nå i første omgang er vel heller sånn såkalt tid til overs.
Ellers på forandringslista så kan jeg jo også nevne at gateparkeringen i Bergen er byttet med en garasje jeg ikke får bilen inn i, men til gjengjeld så disponerer jeg nå fritt dette lille krypinnet gjennom jobben.
Den eneste ulempen er at jeg ikke han ha bilen stående der i flere dager i slengen så det blir vel mest småjobber nå i første omgang.
Det kommer en ny post med litt mer konkrete planer og en bedre beskrivelse av bilen nå etterhvert. Jeg må bare komme litt mer på plass i ny kåk og få kommet inn i pendlerrutinen først.
Som overskrifta nevner så har det visst plutselig dukket opp en ny cruiser på tunet. Og tunet er forsåvidt også blitt omlokalisert til Langhus.
Bilen er en 1994 GX med 37" arctic-ombygging og noen VX-detaljer i hist og her. Jeg må vel innrømme at det egentlig ikke var planen å gå så voldsomt til verks, men så var det nå det som dukket opp.
Bilen er vel kjent som et aldri så lite turbomonster her inne på forumet tidligere og det blir spennende å se hva jeg ender opp med å gjøre med den. Motoren er tilbake i "original" stand igjen, men den lader litt vel høyt nå så en av de første tingene jeg må få gjort er å skru den litt ned. Ellers så er det jo mer enn nok av både planer og drømmer, men den største begrensningen nå i første omgang er vel heller sånn såkalt tid til overs.
Ellers på forandringslista så kan jeg jo også nevne at gateparkeringen i Bergen er byttet med en garasje jeg ikke får bilen inn i, men til gjengjeld så disponerer jeg nå fritt dette lille krypinnet gjennom jobben.
Den eneste ulempen er at jeg ikke han ha bilen stående der i flere dager i slengen så det blir vel mest småjobber nå i første omgang.
Det kommer en ny post med litt mer konkrete planer og en bedre beskrivelse av bilen nå etterhvert. Jeg må bare komme litt mer på plass i ny kåk og få kommet inn i pendlerrutinen først.
Senest rettet af Propellue ons jul 12, 2017 10:58 am, rettet i alt 1 gang.
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Grattis till bil å gård och garage x 2 .
Vi snackas väl plötsligt .
Vi snackas väl plötsligt .
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Gratulerer med Bilen ,Gården og det Meste
Nå fikk jeg lyst på å komme på et månedlig garasje møte hos deg, for å sjekke den 80'n, å få hilst på deg
Nå fikk jeg lyst på å komme på et månedlig garasje møte hos deg, for å sjekke den 80'n, å få hilst på deg
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Hei
Gratulerer men en flott ny bil, og super mekke plass.
Skal bli artig å følge med på dette prosjektet
mvh
Gratulerer men en flott ny bil, og super mekke plass.
Skal bli artig å følge med på dette prosjektet
mvh
Per Viggo
in wind and weather
90 og 150
in wind and weather
90 og 150
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Takk og takk!
Bilen er ikke perfekt, men jeg tror nok den er et godt utgangspunkt for en skikkelig turbil. Det første som står på planen er hvertfall å få hivd på den gamle takgrinda fra rallybilen. Så gjelder det å finne et reservehjul som kan ligge oppå der. Osv, osv, osv.
Det kan virke som en liten oppklaring er på plass da. Gården bildet blei tatt på er ikke min (dessverre), jeg bare knipset et bilde når jeg var innom for å plukke opp noe. Selv sitter jeg og sturer i et rekkehus i Langhus.
Dersom det er interesse for det så kan jeg selvfølgelig sjekke om ikke vi kan ta garasjemøtet i februar i mekkebua. Da skal vi se om ikke jeg kan få gitt deg de lyktekåpene og baklysa, Jan.
Bilen er ikke perfekt, men jeg tror nok den er et godt utgangspunkt for en skikkelig turbil. Det første som står på planen er hvertfall å få hivd på den gamle takgrinda fra rallybilen. Så gjelder det å finne et reservehjul som kan ligge oppå der. Osv, osv, osv.
Det kan virke som en liten oppklaring er på plass da. Gården bildet blei tatt på er ikke min (dessverre), jeg bare knipset et bilde når jeg var innom for å plukke opp noe. Selv sitter jeg og sturer i et rekkehus i Langhus.
Dersom det er interesse for det så kan jeg selvfølgelig sjekke om ikke vi kan ta garasjemøtet i februar i mekkebua. Da skal vi se om ikke jeg kan få gitt deg de lyktekåpene og baklysa, Jan.
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
propellue skrev:Takk og takk!
Bilen er ikke perfekt, men jeg tror nok den er et godt utgangspunkt for en skikkelig turbil. Det første som står på planen er hvertfall å få hivd på den gamle takgrinda fra rallybilen. Så gjelder det å finne et reservehjul som kan ligge oppå der. Osv, osv, osv.
Det kan virke som en liten oppklaring er på plass da. Gården bildet blei tatt på er ikke min (dessverre), jeg bare knipset et bilde når jeg var innom for å plukke opp noe. Selv sitter jeg og sturer i et rekkehus i Langhus.
Dersom det er interesse for det så kan jeg selvfølgelig sjekke om ikke vi kan ta garasjemøtet i februar i mekkebua. Da skal vi se om ikke jeg kan få gitt deg de lyktekåpene og baklysa, Jan.
Flott bilde fra gården da Lykte kåpene og baklysa, kom jeg ikke på før du skreiv det nå.
Tror det blir interesse for møte i mekkebua i februar. du kan jo legge ut en forespørsel i "Garasjemøter Rundtomkring Østlandet"
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Ja, da er det vel på tide med en litt mer utfyllende post om bilen og alle de vidløftige planene som jeg ikke har noen særlige planer om å bli fort ferdig med.
Dette er et langtidsprosjekt og er kjøpt for kosen sin skyld. Med litt flaks blir jeg en bedre mekaniker og bilen en bedre turvenn sammen.
Litt har jeg startet med allerede. Jeg slet litt av og på med at ikke starteren ville slå inn. Fant fort ut at det nok var 12/24-reléet som kranglet og klarte derfra igjen å spore opp en elendig jordingskobling på batteriet på passasjersiden. Etter en litt nærmere inspeksjon så fant jeg også ut at batteriene ikke var helt like så da tenkte jeg det var like greit å bytte først som sist.
Så nå står det i nye Sønnakk SA954/955, med en ny polsko på der det hadde rufset seg tidligere. Jeg ser i dashen at den fortsatt lader litt høyt, men har ikke fått sjekket det enda da jeg har lånt bort multimeteret.
Ellers så har jeg jo hatt bilen en stund nå og det jeg har inntrykk av at er mest hast sånn arbeidsmessig er:
Rust:
Bilen har noen små rustflekker fra steinsprut i fronten, samt noe på dørene og et hull bakerst på hjulbuen på førersiden. Planen er å bruke prutemonnet til å få et karosseriverksted til å ordne opp i dette. Bak må det sveises, men resten håper jeg at jeg får tatt med smart-repair. Tips til gode verksteder i Oslo mottas med takk. Har allerede hørt litt med Karosserispesialisten, SOS og Niemi.
Ullen styring:
Endeleddene ser ok ut så jeg mistenker at det nok kan være foringer i hist og her som trenger litt oppmerksomhet. Den jager ikke spesielt mye, men vandrer heller litt dovent og er litt ettertenksom når det kommer rattutslag.
Turbotrykk:
Den lader nå ganske tidlig til 1.5 bar så jeg må få skrudd det ned. Det kan også se ut som at den spytter olje fra turboen til intercoolern. Usikker på hvor ille dette er før jeg får tatt en skikkelig motorvask, men det var nå endel gammal morro ved inntaksrøret til coolern så den trenger nok en skikkelig rens den også. Må få inspisert turboen skikkelig en gang om ikke så lenge.
Dieselpumpe:
Iom. at den lader så høyt som den gjør så er nok pumpa også skrudd opp ganske dugelig, for den trekker bra. Dette merkes også ved at den oser diesel i stort monn når den står på tomgang. Sånn generelt så ryker den ikke noe særlig annet enn litt svart på fullt pådrag.
Det ser også ut til at det er en lekkasje som stammer fra et sted rundt dieselpumpa. All den tid jeg ikke har fått tatt en skikkelig motorvask enda så har jeg ikke klart å se helt hvor den kommer fra.
En annen ting som har kommet frem som er knyttet litt til dieselforsyningen er at jeg må pumpe frem diesel dersom bilen har stått litt. Har skjønt at det som oftest kommer av tett lufting på tanken så der må jeg også få tatt en titt.
Lys:
Nærlysa er dårligere enn en trillebår med dynamo. Når langlysa er veldig bra (men sansynligvis litt feilstilt) så blir forskjellen enda større, og det er ganske ubehagelig å dimme ned når det er mørkt.
Inni bilen er det ikke stort bedre. Det er gjort et mindre vellykket forsøk på å få inn noe led-greier i originalhusene i taket, men de lyser ikke stort. Kombinert med mange gåene pærer i dashen samt veldig sotede ruter fra b-stolpen så blir det mørkere enn i helvetes forgård når solen går ned.
Sperrer:
Selger nevnte at baksperra lekker luft så der må jeg nok få byttet en o-ring. Ellers virker det som at det er dårlig med liv i både pumpa og solenoidene så en skikkelig runde med multimeteret er nok på sin plass.
Elsystem:
Det er litt mye dill og koblinger jeg ikke helt har klart å finne endepunktet på så her også venter en liten ryddejobb med multimeter og pågangsmot. Det er bl.a. hvertfall 2 koblinger som går ut fra batteriet på førersiden, og siden dette leverer 24v ved kjøring av starter så er nok det som er i enden der godt grillet.
En stor sub som er koblet uten sikring skal også få en liten gjennomgang.
Ellers er det det vanlige som man gjerne gjør når man overtar en bil. Skifte oljer, skifte viskere, en skikkelig rens utenpå og inni, takgrind kommer på plass i februar og forhåpentligvis så finner jeg et reservehjul jeg kan hive oppå der etterhvert.
Jeg er jo fortsatt forholdsvis fersk med 80 så dersom noen har gode tips til oppgraderinger eller ting jeg bør sjekke ut for å ha kontroll så er det bare å hyle ut. Flere bilder kommer nok på sikt når jeg får tid til å gjøre noe.
Apropos treff så er det ikke umulig at jeg kan få til et lokal-treff i bula på sikt, men det blir vanskelig før tidligst uti mars en gang. Før det har jeg lite tid til noe som helst og bilen vil heller ikke bli brukt stort.
Dette er et langtidsprosjekt og er kjøpt for kosen sin skyld. Med litt flaks blir jeg en bedre mekaniker og bilen en bedre turvenn sammen.
Litt har jeg startet med allerede. Jeg slet litt av og på med at ikke starteren ville slå inn. Fant fort ut at det nok var 12/24-reléet som kranglet og klarte derfra igjen å spore opp en elendig jordingskobling på batteriet på passasjersiden. Etter en litt nærmere inspeksjon så fant jeg også ut at batteriene ikke var helt like så da tenkte jeg det var like greit å bytte først som sist.
Så nå står det i nye Sønnakk SA954/955, med en ny polsko på der det hadde rufset seg tidligere. Jeg ser i dashen at den fortsatt lader litt høyt, men har ikke fått sjekket det enda da jeg har lånt bort multimeteret.
Ellers så har jeg jo hatt bilen en stund nå og det jeg har inntrykk av at er mest hast sånn arbeidsmessig er:
Rust:
Bilen har noen små rustflekker fra steinsprut i fronten, samt noe på dørene og et hull bakerst på hjulbuen på førersiden. Planen er å bruke prutemonnet til å få et karosseriverksted til å ordne opp i dette. Bak må det sveises, men resten håper jeg at jeg får tatt med smart-repair. Tips til gode verksteder i Oslo mottas med takk. Har allerede hørt litt med Karosserispesialisten, SOS og Niemi.
Ullen styring:
Endeleddene ser ok ut så jeg mistenker at det nok kan være foringer i hist og her som trenger litt oppmerksomhet. Den jager ikke spesielt mye, men vandrer heller litt dovent og er litt ettertenksom når det kommer rattutslag.
Turbotrykk:
Den lader nå ganske tidlig til 1.5 bar så jeg må få skrudd det ned. Det kan også se ut som at den spytter olje fra turboen til intercoolern. Usikker på hvor ille dette er før jeg får tatt en skikkelig motorvask, men det var nå endel gammal morro ved inntaksrøret til coolern så den trenger nok en skikkelig rens den også. Må få inspisert turboen skikkelig en gang om ikke så lenge.
Dieselpumpe:
Iom. at den lader så høyt som den gjør så er nok pumpa også skrudd opp ganske dugelig, for den trekker bra. Dette merkes også ved at den oser diesel i stort monn når den står på tomgang. Sånn generelt så ryker den ikke noe særlig annet enn litt svart på fullt pådrag.
Det ser også ut til at det er en lekkasje som stammer fra et sted rundt dieselpumpa. All den tid jeg ikke har fått tatt en skikkelig motorvask enda så har jeg ikke klart å se helt hvor den kommer fra.
En annen ting som har kommet frem som er knyttet litt til dieselforsyningen er at jeg må pumpe frem diesel dersom bilen har stått litt. Har skjønt at det som oftest kommer av tett lufting på tanken så der må jeg også få tatt en titt.
Lys:
Nærlysa er dårligere enn en trillebår med dynamo. Når langlysa er veldig bra (men sansynligvis litt feilstilt) så blir forskjellen enda større, og det er ganske ubehagelig å dimme ned når det er mørkt.
Inni bilen er det ikke stort bedre. Det er gjort et mindre vellykket forsøk på å få inn noe led-greier i originalhusene i taket, men de lyser ikke stort. Kombinert med mange gåene pærer i dashen samt veldig sotede ruter fra b-stolpen så blir det mørkere enn i helvetes forgård når solen går ned.
Sperrer:
Selger nevnte at baksperra lekker luft så der må jeg nok få byttet en o-ring. Ellers virker det som at det er dårlig med liv i både pumpa og solenoidene så en skikkelig runde med multimeteret er nok på sin plass.
Elsystem:
Det er litt mye dill og koblinger jeg ikke helt har klart å finne endepunktet på så her også venter en liten ryddejobb med multimeter og pågangsmot. Det er bl.a. hvertfall 2 koblinger som går ut fra batteriet på førersiden, og siden dette leverer 24v ved kjøring av starter så er nok det som er i enden der godt grillet.
En stor sub som er koblet uten sikring skal også få en liten gjennomgang.
Ellers er det det vanlige som man gjerne gjør når man overtar en bil. Skifte oljer, skifte viskere, en skikkelig rens utenpå og inni, takgrind kommer på plass i februar og forhåpentligvis så finner jeg et reservehjul jeg kan hive oppå der etterhvert.
Jeg er jo fortsatt forholdsvis fersk med 80 så dersom noen har gode tips til oppgraderinger eller ting jeg bør sjekke ut for å ha kontroll så er det bare å hyle ut. Flere bilder kommer nok på sikt når jeg får tid til å gjøre noe.
Apropos treff så er det ikke umulig at jeg kan få til et lokal-treff i bula på sikt, men det blir vanskelig før tidligst uti mars en gang. Før det har jeg lite tid til noe som helst og bilen vil heller ikke bli brukt stort.
-
- Innlegg: 716
- Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
- Lokasjon: Drøbak
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
På min 120 la jeg opp eget ledningsnett til hovedlysene rett fra battereiet,dvs ett ferdig ett med sikringer,relé og kontakt som passer rett på H4 pærene,Biltema greier.Dette kombinert med Philips Rallyvision pærer ga virkelig bra resultat..
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
- StianHdj80
- Innlegg: 700
- Ble med: fre mar 20, 2009 11:11 pm
- Lokasjon: Hønemyr, Vest-agder
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Lekker 80! Gratulerer!!
Litt for store felger men
Litt for store felger men
Stian
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Jo, takk!
Er enig angående felgene, men den er godkjent for 15" også så planen er å gå den veien etterhvert.
Er enig angående felgene, men den er godkjent for 15" også så planen er å gå den veien etterhvert.
- StianHdj80
- Innlegg: 700
- Ble med: fre mar 20, 2009 11:11 pm
- Lokasjon: Hønemyr, Vest-agder
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Godt å høre.. På mæ AT405 så er du i mål
Stian
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
Vi får se. Det er ikke verdens beste utvalg i 37/38" dekk med 15" felg må jeg si. Det er uansett ikke prioritert med det aller første, og til den prisen så spørs det om ikke det blir kjøpt noe stort og tungt fra statene først.
Noe av det aller første som skal skje er at jeg hiver på takgrinda jeg hadde på 60'en. Jeg prøvde å montere den for en stund tilbake, men fant da bare ut at taket på 80'er er litt smalere enn på 60'er. Hadde ikke tid til å tilpasse den akkurat da, men det kommer ved neste korsvei.
Noe av det aller første som skal skje er at jeg hiver på takgrinda jeg hadde på 60'en. Jeg prøvde å montere den for en stund tilbake, men fant da bare ut at taket på 80'er er litt smalere enn på 60'er. Hadde ikke tid til å tilpasse den akkurat da, men det kommer ved neste korsvei.
Re: Propellues vognskjul - 80 AT37. Ex 60-Gambiafarer
ligger 15x12 felger som skal passe den bilen på finn hvis jeg ikke husker feil.
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil