saw LJ73, KDJ150 garasje (x: KZJ95, KDJ120)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Nitti altså
I utgangspunktet syns jeg den bør friseres for å se riktig ut. Men da min er holdt noenlunde original ellers i karrosseriet har jeg sett bort fra det alternativet.
Sånn ser den ut med underdel av frontfanger påsatt: En av ulempene med karrosseriløft er at det unødvendig store gapet mellom den karakteristiske frontplata og fanger blir enda større, derfor valgte jeg å bygge vinsjfeste med en form for bukplate der fangeren i utgangspunktet befinner seg, ny fanger tenkte jeg satt oppå dette igjen.
Bygde først alt sammen i papp og treverk, deretter ble stålet bestilt, fortsatt huleboer cad...
Nok snakk, bilder:
Venstre del av fanger med pappmal for å måle først grader deretter dybde: Små deler: La den slik at frontplata blir liggende delvis under ny fanger så mye blir nå kamuflert av fangeren. Alle knekker på fanger følger karrosseriet, men er større på fangeren slik at den ender opp nærmere null, syns det ble mer diskret sånn.
Avsluttningene i hjørnene er plukket opp fra skjermbyggerne, det er lik avsluttning i bunnen av de. Fyller også opp avsatt plass for vinsj brukbart bra, prøver å utnytte de mulighetene originalt blekk gir uten å kutte det opp: Fra andre siden: Og litt helfigur: Klart for sveising
Så over til 73ien og komplettering av front... noe av det jeg har træla mest med er nettopp det.I utgangspunktet syns jeg den bør friseres for å se riktig ut. Men da min er holdt noenlunde original ellers i karrosseriet har jeg sett bort fra det alternativet.
Sånn ser den ut med underdel av frontfanger påsatt: En av ulempene med karrosseriløft er at det unødvendig store gapet mellom den karakteristiske frontplata og fanger blir enda større, derfor valgte jeg å bygge vinsjfeste med en form for bukplate der fangeren i utgangspunktet befinner seg, ny fanger tenkte jeg satt oppå dette igjen.
Bygde først alt sammen i papp og treverk, deretter ble stålet bestilt, fortsatt huleboer cad...
Nok snakk, bilder:
Venstre del av fanger med pappmal for å måle først grader deretter dybde: Små deler: La den slik at frontplata blir liggende delvis under ny fanger så mye blir nå kamuflert av fangeren. Alle knekker på fanger følger karrosseriet, men er større på fangeren slik at den ender opp nærmere null, syns det ble mer diskret sånn.
Avsluttningene i hjørnene er plukket opp fra skjermbyggerne, det er lik avsluttning i bunnen av de. Fyller også opp avsatt plass for vinsj brukbart bra, prøver å utnytte de mulighetene originalt blekk gir uten å kutte det opp: Fra andre siden: Og litt helfigur: Klart for sveising
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Del 2 av ny øverdel frontfanger:
Kosedelen av jobben: Ferdig sveisa og slipt: Klar for montering: Front uten noe: Front med underdel: Komplett med siste tilskudd: Alt må av når vinsjen skal på plass, skal samtidig endre litt på den provisoriske sammenføyningen vja. gjengestenger, men det får duge enn så lenge.
Så litt bilder fra forskjellige vinkler:
Kosedelen av jobben: Ferdig sveisa og slipt: Klar for montering: Front uten noe: Front med underdel: Komplett med siste tilskudd: Alt må av når vinsjen skal på plass, skal samtidig endre litt på den provisoriske sammenføyningen vja. gjengestenger, men det får duge enn så lenge.
Så litt bilder fra forskjellige vinkler:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Fikk endelig sett litt på dødgangen i styresnekka her forleden. Uten å ha noe særlig kunnskap på området tror jeg min nå er justert så langt det lar seg gjøre da strammeskruen nærmer seg flush med låsemutteren. Var igrunnen veldig fort gjort, dro skruen med flatt spor med klokka ca. 5-7mm nedover og resultatet var et det endret seg fra 3-4cm dødgang ned til 1. Utgjorde stor forskjell på kjørekomforten!
Lite tips de som i likhet med meg har skiftet til polyuretan foringer til fordel for originale er å sause de inn med fluidfilm en gang i ny og ne, det hidrer de fra å sette seg, slik som de originale skal, og tillater dermed bevegelse slik at de blir til å leve med da det er lite vandring i selve foringa:
Og en liten justering på fronten, mens jeg venter på vinsjen min... La til et par rester etter rocksliderne mellom nedre og øvre del, dro de fint sammen og fyllte opp litt unødig tomrom syns jeg:
Og et i helfigur, bare fordi jeg har lyst:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
PENT
Ifra de "grønne ovalene" har man erfart at strammes styresnekka for mykje opp, går dette utover sjølvopprettingsegenskapene....
Berre nevner det
Ifra de "grønne ovalene" har man erfart at strammes styresnekka for mykje opp, går dette utover sjølvopprettingsegenskapene....
Berre nevner det
Her skulle det ha stått noko lurt...
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Var klar over det, men takk for tipset uansett bare sånn av nysgjerrighet, de grønne ovalene, da mener dupeter80 skrev:PENT
Ifra de "grønne ovalene" har man erfart at strammes styresnekka for mykje opp, går dette utover sjølvopprettingsegenskapene....
Berre nevner det
Kom over et åtti ratt, telenor edition med noenlunde samme km. stand som 73ien, altså såvidt innkjørt: Sammenlignet med det originale så er det ca. 15mm nærmere sjåføren: Og ca. 20mm mindre i diameter: Selve navet er noe større enn det originale og for de som har borra opp spotthull i himlinger ser vel dette ut som en kjent metode: Da blir det seende omtrent slik ut etterpå: Fargen på rattet matcher interiøret 100%: Og passer meg utmerket mtp. litt nærmere der jeg sitter og litt mindre diameter, ser bra ut gjør det også:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Og litt til.
Vinsjen dukka opp: Var litt frem og tilbake mtp. plassering av rele boksen, endte opp med å ikke flytte den inn i motorrommet, måtte dermed skjære et par hull i avdekkinga, pynta på de skarpe kantene med kantlist: Strømmen smatt enkelt inn i bilen uten konflikt med karrosseriet: Fikk implimentert det greit med det eksisterende: Så da ser den sånn ut: Syns det mangla noe, valgte derfor å legge til litt mer stål for å avslutte det i øverkant også: Nå begynner det å nærme seg ferdig
Vinsjen dukka opp: Var litt frem og tilbake mtp. plassering av rele boksen, endte opp med å ikke flytte den inn i motorrommet, måtte dermed skjære et par hull i avdekkinga, pynta på de skarpe kantene med kantlist: Strømmen smatt enkelt inn i bilen uten konflikt med karrosseriet: Fikk implimentert det greit med det eksisterende: Så da ser den sånn ut: Syns det mangla noe, valgte derfor å legge til litt mer stål for å avslutte det i øverkant også: Nå begynner det å nærme seg ferdig
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
- Geir Vangen
- Innlegg: 752
- Ble med: lør okt 02, 2004 4:58 pm
- Lokasjon: Sarpsborg
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Blir utrolig flott
Min garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1070
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Veldig trivelig garasje og utrolig lekker og velbygget 73! Her er det bare å la seg inspirere!
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger
Så var det på tide med en aldri så liten oppdatering igjen. For snart et år siden var jeg innom og tok avtrykk av de originale klistremerkene som er så karakteristiske på 73iene. Prosjektet har ikke akkurat gått fort men plutselig en dag tikket det inn en mail med første utkast: Så da var det bare å printe ut en test å se hvordan de blir i virkeligheten: Fargene i stripene kommer forskjellig frem avhengig av lyset. Et våkent øye ser nok også at overgangen fra gult til brunt i hovedfargen er fadet over på moderne vis ikke slik de gjorde det i gamle dager. Ble enighet om å ta det slik etter råd fra designeren.
Testa halvparten løsthengende på bilen for å få et slags inntrykk, det hvite mellom stripene skal selvsagt ikke være med på det endelige resultatet, er der kun for å holde testen sammen. Alle farger er tatt ut etter fargeprøver fra de originale merkene, falming tatt i betraktning, så de fremstår nok noe mer glorete enn en 30 år gammel originalt eksemplar: Så nå gjenstår det å printe ut og montere de, noe vi håper skjer i løpet av høsten
Så var det på tide med en aldri så liten oppdatering igjen. For snart et år siden var jeg innom og tok avtrykk av de originale klistremerkene som er så karakteristiske på 73iene. Prosjektet har ikke akkurat gått fort men plutselig en dag tikket det inn en mail med første utkast: Så da var det bare å printe ut en test å se hvordan de blir i virkeligheten: Fargene i stripene kommer forskjellig frem avhengig av lyset. Et våkent øye ser nok også at overgangen fra gult til brunt i hovedfargen er fadet over på moderne vis ikke slik de gjorde det i gamle dager. Ble enighet om å ta det slik etter råd fra designeren.
Testa halvparten løsthengende på bilen for å få et slags inntrykk, det hvite mellom stripene skal selvsagt ikke være med på det endelige resultatet, er der kun for å holde testen sammen. Alle farger er tatt ut etter fargeprøver fra de originale merkene, falming tatt i betraktning, så de fremstår nok noe mer glorete enn en 30 år gammel originalt eksemplar: Så nå gjenstår det å printe ut og montere de, noe vi håper skjer i løpet av høsten
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
- ole_kristian
- Innlegg: 1044
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Begynner å bli snasen den vogna der nå altså
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Takk for det Ole Kristian
Og så gikk ting fort i dag leverte jeg nyvaska bil uten byggere: Og henta, det som mest sannsynlig er, norges eneste 73 med replika merker, iallefall som jeg vet om: Merkene er beskytta med et gjennomsiktig lag utenpå fargelaget så jeg droppa noe ekstra skydd og satte på byggerne igjen: Minner veldig om de originale bortsett fra korninga som er totusentallsedition. Merkene starter og slutter veldig likt sånn som det var før, rett og slett skikkelig fornøyd
Spent på fargespillet i påmontert tilstand mtp. sollys, blir morro å se! (Jeg deler nok det også for de som måtte ha interressen!)
Hvis noen er fysne på et sett så eier visst jeg fila mine merker er produsert etter i følge de som hadde oppdraget. Litt usikker på om Toyota har innvendinger mot det men de lager dem jo ikke selv lengere og sånn de nye modellene der ser ut om dagen så virker det ikke som de er så innmari gira på arven sin heller....
Og så gikk ting fort i dag leverte jeg nyvaska bil uten byggere: Og henta, det som mest sannsynlig er, norges eneste 73 med replika merker, iallefall som jeg vet om: Merkene er beskytta med et gjennomsiktig lag utenpå fargelaget så jeg droppa noe ekstra skydd og satte på byggerne igjen: Minner veldig om de originale bortsett fra korninga som er totusentallsedition. Merkene starter og slutter veldig likt sånn som det var før, rett og slett skikkelig fornøyd
Spent på fargespillet i påmontert tilstand mtp. sollys, blir morro å se! (Jeg deler nok det også for de som måtte ha interressen!)
Hvis noen er fysne på et sett så eier visst jeg fila mine merker er produsert etter i følge de som hadde oppdraget. Litt usikker på om Toyota har innvendinger mot det men de lager dem jo ikke selv lengere og sånn de nye modellene der ser ut om dagen så virker det ikke som de er så innmari gira på arven sin heller....
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Hei SAW!
Kunne du parkert 70 ved bevergrenda i helga så jeg kan ta en nærmere titt på den,
Per Ole
Kunne du parkert 70 ved bevergrenda i helga så jeg kan ta en nærmere titt på den,
Per Ole
Per's HJ60/BJ75
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=22749
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=22749
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Selvsagt bor jo i Bevergrenda så den er for det meste parkert her, bare å komme å titte!luna skrev:Hei SAW!
Kunne du parkert 70 ved bevergrenda i helga så jeg kan ta en nærmere titt på den,
Per Ole
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Greit med alt man vet.
Jeg tok kontakt med Toyota, Funnemark Kongsberg, angående min kopi av turbo-stripesettet.
Spørsmålet mitt var hvordan de stiller seg til en eventuell videre distribuering av merkene nå som de først er lagd ettersom Toyota ikke selger dette lengere.
Løsningen jeg skisserte er å ikke gi ut fila til alle og enhver men å, vederlagsfritt, la andre betalende NLCK medlemmer få kjøpe stripesett av de som oppbevarer fila for meg. De må selvsagt selv betale for selve produktet ved bestilling, men jeg som eier av fila, skal ikke ha noe for det, hva tenker Toyota om dette?
Svaret fra Toyota var:
Hei ! Flott initiativ ! NLCK er jo en samling av dedikerte mennesker som ivaretar gamle Toyotaer (sånn som deg) og jeg kan ikke tenke meg at noen i Toyota har noe i mot dette , snarere tvert imot .
Funnemark støtter jo NLCK i form av at vi gir rabatt til medlemmene fordi vi også ønsker å støtte disse entusiastene , så stå på , sammen finner vi løsninger .
Så da vet vi det. Regner med at noen i klubben tar kontakt dersom de har en god ide om forvaltning av fila, eller ønsker å selge stripesett i nettbutikken e.l.
Enn så lenge kan de som har lyst på merker ta kontakt med undertegnede på p.m. eller telefon. Før bestilling kan ferdig påsatte besiktiges etter nærmere avtale, god helg
Jeg tok kontakt med Toyota, Funnemark Kongsberg, angående min kopi av turbo-stripesettet.
Spørsmålet mitt var hvordan de stiller seg til en eventuell videre distribuering av merkene nå som de først er lagd ettersom Toyota ikke selger dette lengere.
Løsningen jeg skisserte er å ikke gi ut fila til alle og enhver men å, vederlagsfritt, la andre betalende NLCK medlemmer få kjøpe stripesett av de som oppbevarer fila for meg. De må selvsagt selv betale for selve produktet ved bestilling, men jeg som eier av fila, skal ikke ha noe for det, hva tenker Toyota om dette?
Svaret fra Toyota var:
Hei ! Flott initiativ ! NLCK er jo en samling av dedikerte mennesker som ivaretar gamle Toyotaer (sånn som deg) og jeg kan ikke tenke meg at noen i Toyota har noe i mot dette , snarere tvert imot .
Funnemark støtter jo NLCK i form av at vi gir rabatt til medlemmene fordi vi også ønsker å støtte disse entusiastene , så stå på , sammen finner vi løsninger .
Så da vet vi det. Regner med at noen i klubben tar kontakt dersom de har en god ide om forvaltning av fila, eller ønsker å selge stripesett i nettbutikken e.l.
Enn så lenge kan de som har lyst på merker ta kontakt med undertegnede på p.m. eller telefon. Før bestilling kan ferdig påsatte besiktiges etter nærmere avtale, god helg
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
- per_martin
- Innlegg: 861
- Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
- Lokasjon: Harstad
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Ble fin nå den bilen din! Kjempeide å gjøre datafila tilgjengelig, -godt jobba!
mvh Per Martin
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Kjempetøff at du har fikset sidedekor, helt rått faktisk.....
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1767
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Ble veldig bra! og fint at du kontaktet Toyota.
Hvis vi skal ta de inn i klubbshoppen, hvilken pris snakker vi ca om da?
Hvis vi skal ta de inn i klubbshoppen, hvilken pris snakker vi ca om da?
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo takk takk!
Prisen pr. sett løst setter de til: 2500 inkl. mva.
Pris for montering, kunde leverer ny-vasket bil, eventuelle skjermbyggere demonteres av kunde selv (ved fastmonterte byggere blir stripene beskjært/tilpasset byggerne): 2125 inkl. mva.
Samlet blir dette da 4625 inkl. mva.
Har forespurt på pris og fått tilbakemelding på at de i utgangspunktet ønsker at salg går via meg slik at de slipper å spørre om medlemsskap osv. ettersom fila er min. Jeg kan sikkert sende mail til de på ny kontaktperson fra klubben hvis ønskelig. Greia er vel at de skal slippe å måtte sjekke i hytt og gevær, forståelig nok det.KjellOlsen skrev:Ble veldig bra! og fint at du kontaktet Toyota.
Hvis vi skal ta de inn i klubbshoppen, hvilken pris snakker vi ca om da?
Prisen pr. sett løst setter de til: 2500 inkl. mva.
Pris for montering, kunde leverer ny-vasket bil, eventuelle skjermbyggere demonteres av kunde selv (ved fastmonterte byggere blir stripene beskjært/tilpasset byggerne): 2125 inkl. mva.
Samlet blir dette da 4625 inkl. mva.
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
En av de tingene jeg har hatt på to-do listen min på nittien er å trekke om rattet. Skinnet "flasset" av der det var mest slitt når jeg overtok bilen, værst var det når det var sommer og varmt da ble det skikkelig klissete og sticky. Som en nødrep satte jeg på et universal trekk, bedre enn det som var men ikke helt fornøyd med hverken utseendet eller klumpene rundt eikene...
https://www.ebay.com/itm/122196110757
Syns det så tiltalende ut på bildene og selvom ikke 90 står som en av de dette passer til så det jo veldig likt ut da. Jeg hadde lyst på sort da jeg syns lyst skinnratt fort blir seende "slitent" ut, men du får disse levert i en rekke farger på både skinn og sømmer.
Tok et par uker før dette dukka opp i posten: Av med det gamle trekket. Det originale skinnet skal IKKE tas av, kun rengjøring og deretter følge anvisningen som fulgte med det nye settet: Så et lite tips som ikke står i monteringsanvisningen. Hvis noen skal gjøre dette er det veldig lurt å starte syingen midt mellom eikene for deretter å sy "løst" ut til hver side. Ta en og en del, nr. 1 først deretter 2, 3 og 4. Stram så opp fra midten av og ut til sidene gjerne flere ganger, da blir det stramt og fint. Gjør man det unngår man at trekket blir "dratt" mot den eiken man starter å sy ifra, snakker tross alt av erfaring
Bilder: Veldig fornøyd med passform og produkt. Sett av et par tre timer så er det gjort! Håper skinnet er av like god kvalitet som passform og medfølgende stæsj, det vil vel tiden vise.
Jeg hadde tenkt å ta av rattet og få sakmaker til å lage nytt trekk men har liksom aldri fått det til å passe inn tidsmessig. Men en dag kom jeg over disse på eBay:https://www.ebay.com/itm/122196110757
Syns det så tiltalende ut på bildene og selvom ikke 90 står som en av de dette passer til så det jo veldig likt ut da. Jeg hadde lyst på sort da jeg syns lyst skinnratt fort blir seende "slitent" ut, men du får disse levert i en rekke farger på både skinn og sømmer.
Tok et par uker før dette dukka opp i posten: Av med det gamle trekket. Det originale skinnet skal IKKE tas av, kun rengjøring og deretter følge anvisningen som fulgte med det nye settet: Så et lite tips som ikke står i monteringsanvisningen. Hvis noen skal gjøre dette er det veldig lurt å starte syingen midt mellom eikene for deretter å sy "løst" ut til hver side. Ta en og en del, nr. 1 først deretter 2, 3 og 4. Stram så opp fra midten av og ut til sidene gjerne flere ganger, da blir det stramt og fint. Gjør man det unngår man at trekket blir "dratt" mot den eiken man starter å sy ifra, snakker tross alt av erfaring
Bilder: Veldig fornøyd med passform og produkt. Sett av et par tre timer så er det gjort! Håper skinnet er av like god kvalitet som passform og medfølgende stæsj, det vil vel tiden vise.
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Hei.
Dette likte jeg. Utrolig gjennomført og lekker bil. Dekalene ble prikken over I'en. Og rattrekket ble flott. Senterdelen i grått er vel mulig å få gjort noe med så det står i stil med retsen. Måtte det bli mange turer og flotte opplevelser i bilen!
Dette likte jeg. Utrolig gjennomført og lekker bil. Dekalene ble prikken over I'en. Og rattrekket ble flott. Senterdelen i grått er vel mulig å få gjort noe med så det står i stil med retsen. Måtte det bli mange turer og flotte opplevelser i bilen!
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------