saw LJ73, KDJ150 garasje (x: KZJ95, KDJ120)
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Innlegg: 716
- Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
- Lokasjon: Drøbak
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Det der ble knallbra!virker som ett kvalitetsprodukt i og med at passformen er såpass tight og fin
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Hei og takk, rattrekket holder seg som bare det!
Fått på andre felger i vinter ja og et ekstra bakpå, bilder fra årets første tur, god Påske!
Fått på andre felger i vinter ja og et ekstra bakpå, bilder fra årets første tur, god Påske!
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Surra på litt med vedlikehold på nittien som oljer og filtere, simmering/mansjett forran og nedre bærekuler heeelt uten bilder. Men i tillegg til det så har jeg lest meg opp litt på viskosekoblinga til vifta. Har ikke noen gang hatt antydning til utslag over det normale på temp nåla men liker å vite at ting funker og bilen begynner jo å bli noen år så jeg bestilte litt ekstra påfyll fra Toyota:
Ja og så har jeg satt på nylakkert lyktebøyle og et par nye ekstralamper, ble xenon, er ikke helt fortrolig med utseendet på LED enda.. Ikke det at det er voldsomt behov mtp. årstiden vi er inne i nå men plutselig er det høst igjen å da er det godt med litt ekstra lys. Benyttet meg av sånne fancye delbare plugger og et rele med sikringer integrert:
Litt demontering og deling av selve huset:
Litt prøv og feil for å finne riktig nivå, ikke noe poeng i å overfylle slik at den henger altfor mye på heller:
Gikk med nøyaktig 1 flaske så var jeg i nærheten av det nivået den er anbefalt å være på, justerte ikke noe på den kun toppinga av oljenivå... Usikker på om det blir borte litt olje gjennom åra eller om det er litt snaut på de originalt? Uansett så merker jeg foreløpig at den er noe mere "med" ved vanlig kjøring og enda litt mer "med" ved kjøring i motbakker, betryggende å vite at det er i orden. Bedre at den henger på ørlite for mye enn at den ikke virker på når man trenger den...Ja og så har jeg satt på nylakkert lyktebøyle og et par nye ekstralamper, ble xenon, er ikke helt fortrolig med utseendet på LED enda.. Ikke det at det er voldsomt behov mtp. årstiden vi er inne i nå men plutselig er det høst igjen å da er det godt med litt ekstra lys. Benyttet meg av sånne fancye delbare plugger og et rele med sikringer integrert:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Supercleant , som vanligt . Snyggt jobbat!
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Takk for det Jon
Hadde tenkt stort sett å kose meg med 73ien i år for så å foreta et par små utbedringer til vinteren, men da den begynte å lekke diesel fra dieselpumpa på selveste 17 mai ble det plutselig behov for litt omsorg.
Etter litt blåsing med trykkluft for å lokalisere lekkasjen viste det seg å være et kjent sted, mange andre som har hatt det samme. Nytt delenummer på de nødvendige pakning / o-ring: Er visstnok en eller annen tilsetning i dieselen som er innført en eller annen gang i nyere tid som tærer i stykker disse i følge Toyota, de nye tåler dette så frem til dieselen får enda mer greier i seg så holder vel disse tett!
Motor seksjonen i J7 serie på forumet var til stoooor hjelp da fremgangsmåten var nøye beskrevet slik at selve jobben nesten ble en lek.
Litt eksos omsorg måtte også til da endestussen regelrett datt av... Valgte å lage nytt fra rett bak framhjulet i 2,5". Lurte først på rustfritt men liker å holde på selv så jeg vanlig stål, den skal jo ikke ut i salt så det holder sikkert en stund.
Ruta det der det opprinnelig ligger og lagde skjøtene så nær opptil der de vanligvis befinner seg som mulig, resten helsveisa jeg.
Mens jeg holdt på med montasjen så skjønte jeg hvorfor det var skjøtt der det var så jeg er glad jeg gjorde det sånn, seksjonene er veldig godt balanserte og lett å justere riktig dersom man holder det som originalt. Ble kun en lyddemper likt originalt, prøvde med en liten bakerst også men det ble litt trangt så den utgikk. Opphengene på samme sted som originalt også, prøvde også å lage de fleksible nedover og oppover uten eksosstrikker. Foreløpig veldig fornøyd ingen vibrasjoner i anlegget ikke kommer det inntil ramme eller chassi i dumper e.l. heller og ok dyp lyd uten at det bråker.
Har delene til å skifte helt frem til turboen men den kommer jeg til å bruke litt tid på så det får bli senere det er tett og fint nå
Bilder: Kjørte på med en halv tørn inn på en nøye utvalgt skrue på dieselpumpa når den først var tilgjengelig, kombinert med eksosanlegg ble det litt mer lykke
Hadde tenkt stort sett å kose meg med 73ien i år for så å foreta et par små utbedringer til vinteren, men da den begynte å lekke diesel fra dieselpumpa på selveste 17 mai ble det plutselig behov for litt omsorg.
Etter litt blåsing med trykkluft for å lokalisere lekkasjen viste det seg å være et kjent sted, mange andre som har hatt det samme. Nytt delenummer på de nødvendige pakning / o-ring: Er visstnok en eller annen tilsetning i dieselen som er innført en eller annen gang i nyere tid som tærer i stykker disse i følge Toyota, de nye tåler dette så frem til dieselen får enda mer greier i seg så holder vel disse tett!
Motor seksjonen i J7 serie på forumet var til stoooor hjelp da fremgangsmåten var nøye beskrevet slik at selve jobben nesten ble en lek.
Litt eksos omsorg måtte også til da endestussen regelrett datt av... Valgte å lage nytt fra rett bak framhjulet i 2,5". Lurte først på rustfritt men liker å holde på selv så jeg vanlig stål, den skal jo ikke ut i salt så det holder sikkert en stund.
Ruta det der det opprinnelig ligger og lagde skjøtene så nær opptil der de vanligvis befinner seg som mulig, resten helsveisa jeg.
Mens jeg holdt på med montasjen så skjønte jeg hvorfor det var skjøtt der det var så jeg er glad jeg gjorde det sånn, seksjonene er veldig godt balanserte og lett å justere riktig dersom man holder det som originalt. Ble kun en lyddemper likt originalt, prøvde med en liten bakerst også men det ble litt trangt så den utgikk. Opphengene på samme sted som originalt også, prøvde også å lage de fleksible nedover og oppover uten eksosstrikker. Foreløpig veldig fornøyd ingen vibrasjoner i anlegget ikke kommer det inntil ramme eller chassi i dumper e.l. heller og ok dyp lyd uten at det bråker.
Har delene til å skifte helt frem til turboen men den kommer jeg til å bruke litt tid på så det får bli senere det er tett og fint nå
Bilder: Kjørte på med en halv tørn inn på en nøye utvalgt skrue på dieselpumpa når den først var tilgjengelig, kombinert med eksosanlegg ble det litt mer lykke
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Liten oppdatering.
Fikk tak i alti / tiltometer til 73ien. Opprinnelig hadde jeg tenkt å plassere et par andre instrumenter i det men fikk litt endrede planer og monterte det slik det er originalt. Enkelt å installere da det er hull til skruene i dashbord under beskyttelseplata. Måtte justere koppholderen da den okkuperte plassen men det gjør ikke noe da ny plassering av kaffen er enklere å få tak i slik det ble nå.
Bilder:
Fikk tak i alti / tiltometer til 73ien. Opprinnelig hadde jeg tenkt å plassere et par andre instrumenter i det men fikk litt endrede planer og monterte det slik det er originalt. Enkelt å installere da det er hull til skruene i dashbord under beskyttelseplata. Måtte justere koppholderen da den okkuperte plassen men det gjør ikke noe da ny plassering av kaffen er enklere å få tak i slik det ble nå.
Bilder:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Lekkert!
Den midtkonsollen blei jeg misunnelig på...
Kan jeg spørre hvor du har koppholderen fra?
Den midtkonsollen blei jeg misunnelig på...
Kan jeg spørre hvor du har koppholderen fra?
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Heisann ja! Tja si det, mener de var ganske vanlige en periode. Opprinnelig hadde den en slags imitert tre med sånn krokodille logo der jeg har limt inn alu. Helt ålreit igrunn.
Men jeg har fysa på en annen variant til å holde koppene men den man får kjøpt er dessverre litt i største laget for å stå på midtkonsollen så jeg har gjort et ærlig forsøk på å lage en versjon tilpasset min bil selv...
Starta med pappmal, som vanlig. Selve emnene jeg har benyttet er aluminium fordi det er lett å forme og å jobbe med:
Slipte en til børsta finish, likt dørsidene:
Men syns det ble litt vel fremtredende der den skal stå oppå midtkonsollen:
Sånn ble den til slutt, sort. Igrunnen veldig nøyd, litt røff, enkel og funksjonell, og fremfor alt hjemmelaget
Men jeg har fysa på en annen variant til å holde koppene men den man får kjøpt er dessverre litt i største laget for å stå på midtkonsollen så jeg har gjort et ærlig forsøk på å lage en versjon tilpasset min bil selv...
Starta med pappmal, som vanlig. Selve emnene jeg har benyttet er aluminium fordi det er lett å forme og å jobbe med:
Slipte en til børsta finish, likt dørsidene:
Men syns det ble litt vel fremtredende der den skal stå oppå midtkonsollen:
Sånn ble den til slutt, sort. Igrunnen veldig nøyd, litt røff, enkel og funksjonell, og fremfor alt hjemmelaget
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Flott arbeid!
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Flott arbeid!
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Flotte biler og flott arbeid:) hvilke felger har du på 90n?
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Takk for det!
@ bwmek: Jeg har Daytona stålfelger fra Støen på nittien.
Slenger inn et par bilder av koppholderen som nå har kommet seg på plass når jeg først er pålogga:
@ bwmek: Jeg har Daytona stålfelger fra Støen på nittien.
Slenger inn et par bilder av koppholderen som nå har kommet seg på plass når jeg først er pålogga:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Aha. ser på stålfelger selv. Ser nomax.no har mye kult. Hvilket innpress er anbefalt på disse bilene?
Ble bra med koppholder
Ble bra med koppholder
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
@ bwmek: Tja, jeg har 8" brede med ET 0 i innpress. Da blir felgkanten ca. 25-30 mm innenfor skjermbygger og dekkbanen min (305) ligger noenlunde flush. Det vil si at profilen på dekket er noe utenfor, ca. 10 - 20 mm alt ettersom hvor man måler. Har kompiser som også har 8" brede felger med ET-13 i innpress og 285 dekk, det blir noenlunde likt min. Kjører du original felg bør den 35-40 mm ut etter min smak.
Liten oppdatering på 73.
I det jeg gikk for reservehjul bakpå 73ien bestemte jeg meg for å lage jerrykanne holder på den andre døra, ikke først og fremst fordi jeg er avhengig av ekstra diesel når jeg skal på tur men fordi jeg syns det gjør seg sammen med reservehjulet bakpå og fordi jeg ikke liker å ha bensin/dieselkanner inni bilen mtp. lukt og søl, nå nå kan de stå utenfor
Løsninga er ikke 100% ferdig det kommer et par forsterkninger senere.
Fikk knekkt til litt stål på mål. Sammensatt med klyper ser det sånn ut: Plassert bakpå, går klar av baklykt ved full åpning og fri tilgang til lås og døråpner. Lagde den romslig slik at en litt oppblåst plastkanne også får plass: Siden hele greia kun er festet i original hull i bakdøra valgte jeg å ta opp eventuelle bevegelser oppe og nede ved hjelp av 4 stk. vibrodempere opprinnelig ment for varmepumpe montasje. Litt kutting og justering: Grunna: Og lakkert: Sammensatt og skrudd fast på bilen. Har lagt inn massivt innvendig hjelpestål i døra i tillegg til gummi matte mellom holderen og døra så det virker skikkelig solid, vesentlig bedre enn jeg hadde sett for meg. Originalhull til skilt holder i bunn av døra er plugga med karosseripropper i sort så de synes ikke stort. Fikk også resirkulert det originale turbo emblemet i bunn av holderen (litt usikker på om jeg skal ha det der ) og nye tidsriktige skilt tilpasset ny skiltplassering (høyt og smalt bak, ikke laaaangt lenger) er på vei i posten.
Foreløpig fornøyd med hvordan det ser ut, minner om oppsettet bakpå nittien på en måte. Litt opplegg av skiltlysledning samt montasje av nye skilt så er mesteparten av det utvendige arbeidet ferdig:
Liten oppdatering på 73.
I det jeg gikk for reservehjul bakpå 73ien bestemte jeg meg for å lage jerrykanne holder på den andre døra, ikke først og fremst fordi jeg er avhengig av ekstra diesel når jeg skal på tur men fordi jeg syns det gjør seg sammen med reservehjulet bakpå og fordi jeg ikke liker å ha bensin/dieselkanner inni bilen mtp. lukt og søl, nå nå kan de stå utenfor
Løsninga er ikke 100% ferdig det kommer et par forsterkninger senere.
Fikk knekkt til litt stål på mål. Sammensatt med klyper ser det sånn ut: Plassert bakpå, går klar av baklykt ved full åpning og fri tilgang til lås og døråpner. Lagde den romslig slik at en litt oppblåst plastkanne også får plass: Siden hele greia kun er festet i original hull i bakdøra valgte jeg å ta opp eventuelle bevegelser oppe og nede ved hjelp av 4 stk. vibrodempere opprinnelig ment for varmepumpe montasje. Litt kutting og justering: Grunna: Og lakkert: Sammensatt og skrudd fast på bilen. Har lagt inn massivt innvendig hjelpestål i døra i tillegg til gummi matte mellom holderen og døra så det virker skikkelig solid, vesentlig bedre enn jeg hadde sett for meg. Originalhull til skilt holder i bunn av døra er plugga med karosseripropper i sort så de synes ikke stort. Fikk også resirkulert det originale turbo emblemet i bunn av holderen (litt usikker på om jeg skal ha det der ) og nye tidsriktige skilt tilpasset ny skiltplassering (høyt og smalt bak, ikke laaaangt lenger) er på vei i posten.
Foreløpig fornøyd med hvordan det ser ut, minner om oppsettet bakpå nittien på en måte. Litt opplegg av skiltlysledning samt montasje av nye skilt så er mesteparten av det utvendige arbeidet ferdig:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Aha. Har noen 285/75-16 jeg tenker å sette over på noen andre felger. Vil helst ha litt innpress på minussiden. synes det ser penere ut. får litt mer kant på felgen da
ble bra den holderen
ble bra den holderen
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Jo takk for det, om den vil fungere slik jeg håper gjenstår å se.
Skvettlapper versjon 2.
Forrige gang lot jeg skvettlappen starte inni skjermen festet i de to nedre skruene som holder bygger på plass for deretter å fortsette nedover. Hadde sikkert fungert dersom jeg hadde hatt 33" dekk og 8" brede felger men med 35" og 10" felger ble det dårlig med plass i tillegg til at dekkbanen akkurat er littegrann utafor byggerne så da hjalp de ikke stort...
Så etter et par pappmaler og kasserte løsninger er jeg forhåpentligvis i mål.
Braketter i stål, valgte litt tynt gods slik at dersom jeg kommer borti noe så er det dette som gir seg og ikke innerskjerm / skjerm. 6mm gummi på rull: Klart for overflatebehandling av blekket: Ferdig montert. Plasserte de slik at de følger hjulbuen men satt litt bak for få avstand til dekk: De er også litt utenfor byggerne i bunn slik at de tar alt som kastes av dekkbanen: Har jeg ikke hengt de opp i wire siden de fortsatt har litt "form" etter å ha vært rulla opp. Littegrann usikker på om de skal kortes ned en tomme eller få være sånn så enn så lenge blir det værende sånn:
Skvettlapper versjon 2.
Forrige gang lot jeg skvettlappen starte inni skjermen festet i de to nedre skruene som holder bygger på plass for deretter å fortsette nedover. Hadde sikkert fungert dersom jeg hadde hatt 33" dekk og 8" brede felger men med 35" og 10" felger ble det dårlig med plass i tillegg til at dekkbanen akkurat er littegrann utafor byggerne så da hjalp de ikke stort...
Så etter et par pappmaler og kasserte løsninger er jeg forhåpentligvis i mål.
Braketter i stål, valgte litt tynt gods slik at dersom jeg kommer borti noe så er det dette som gir seg og ikke innerskjerm / skjerm. 6mm gummi på rull: Klart for overflatebehandling av blekket: Ferdig montert. Plasserte de slik at de følger hjulbuen men satt litt bak for få avstand til dekk: De er også litt utenfor byggerne i bunn slik at de tar alt som kastes av dekkbanen: Har jeg ikke hengt de opp i wire siden de fortsatt har litt "form" etter å ha vært rulla opp. Littegrann usikker på om de skal kortes ned en tomme eller få være sånn så enn så lenge blir det værende sånn:
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Frontfanger versjon 4... Blei ikke helt fortrolig med forrige versjon, rent praktisk fungerte den mens deler av det estetiske ble jeg aldri fornøyd med. Mye frem og tilbake men valgte å lage mesteparten på nytt og sånn ble den:
Etter at jeg ble enig med meg selv bestilte jeg inn ferdig knekkt c-profil. Splitta opp og tok vekk overflødig stål på utvalgte steder: Ferdig sveisa og klar for lakk: Med overflatebehandling: Montert løst på bil. Mangler noen skruer og å feste skiltet. Fangeren følger linjene og dekker ikke over noe av det originale blekket i fronten, syns det hjalp å gjøre det slik. Høyde / bredde / lengde måla minner mye om den originale fangeren. Valgte å la den fylle litt opp der den originale blir litt snau, og fjerna der den originale blir litt for mye, alt etter min smak selvfølgelig. Ja og så trakk jeg den så langt opp som mulig.
Etter at jeg ble enig med meg selv bestilte jeg inn ferdig knekkt c-profil. Splitta opp og tok vekk overflødig stål på utvalgte steder: Ferdig sveisa og klar for lakk: Med overflatebehandling: Montert løst på bil. Mangler noen skruer og å feste skiltet. Fangeren følger linjene og dekker ikke over noe av det originale blekket i fronten, syns det hjalp å gjøre det slik. Høyde / bredde / lengde måla minner mye om den originale fangeren. Valgte å la den fylle litt opp der den originale blir litt snau, og fjerna der den originale blir litt for mye, alt etter min smak selvfølgelig. Ja og så trakk jeg den så langt opp som mulig.
Mvh.
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Stein @rne Wulfsberg
950 sju fem 612
2014 KDJ150
1987 LJ73, OME 35/12,5-15
2000 LN170, 255/85-16
Før:
2000 KZJ95
2006 KDJ120
1995 KZN130, 4-Runner
Min garasje:
viewtopic.php?f=37&t=23001
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
ser veldig bra ut
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Se på dette her! Helt suverent!
Re: saw lj73 garasje (og sikkert litt kzj95)
Nydelig!!
Får du den inn i vognkortet?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Får du den inn i vognkortet?
Sent from my iPhone using Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader