Ole's HJ60,HJ61,LJ73, 90, 100AT og 200 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Brukeravatar
olem60
Innlegg: 276
Registrert: tor mai 13, 2004 8:43 am
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av olem60 » søn okt 23, 2005 10:07 pm

Hei å hå!! lite som skjer med min seksti for tiden, skal ta den når jeg har bedre tid en dag.. men gamlingen har kjøpt seg nybil, og jeg og lillepia var ut å testkjørte på fjellet. Tidlig offroader skal krøkes...
Vedlegg
9.JPG
9.JPG (32.23 kiB) Vist 8576 ganger
8.JPG
8.JPG (24.32 kiB) Vist 8576 ganger
7.JPG
7.JPG (37.27 kiB) Vist 8576 ganger
6.JPG
6.JPG (49.6 kiB) Vist 8576 ganger
5.JPG
bileier'n kontrollere flex'n
5.JPG (37.72 kiB) Vist 8576 ganger
4.JPG
4.JPG (32.75 kiB) Vist 8576 ganger
3.JPG
3.JPG (27.22 kiB) Vist 8576 ganger
2.JPG
2.JPG (23.54 kiB) Vist 8576 ganger
1.JPG
1.JPG (30.1 kiB) Vist 8576 ganger

Brukeravatar
rikard
Innlegg: 613
Registrert: tor mai 13, 2004 8:34 am
Sted: Melhus, Trøndelag

Legg inn av rikard » søn okt 23, 2005 10:19 pm

Tøff 61 det der, Ole. Må få inspisert den en dag

Brukeravatar
olem60
Innlegg: 276
Registrert: tor mai 13, 2004 8:43 am
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av olem60 » søn feb 05, 2006 3:02 pm

Hei å hå!! tid for litt oppdateringer.. kjøpt meg nye hjul (38x15,5x15) I Mickey thompson MTZ knallbra dekker :D :D

ellers så har jeg montert snorkel, så jeg skal på fjorden og sette garn når isen forsvinner.. :shock: :shock:

Må få prioritert og få lakkert skjermutbyggerne, halvparten av dekket går jo utenom skjermkanten :lol:

litt kjørebilda
Vedlegg
23.JPG
23.JPG (35.15 kiB) Vist 8389 ganger
offroad hegra01 058.jpg
offroad hegra01 058.jpg (29.25 kiB) Vist 8389 ganger
11.JPG
11.JPG (52.61 kiB) Vist 8389 ganger
offroad hegra01 007.jpg
offroad hegra01 007.jpg (26.07 kiB) Vist 8389 ganger

JAN
Innlegg: 24
Registrert: lør feb 04, 2006 12:44 am
Sted: BERKÅK CITY

Legg inn av JAN » søn feb 05, 2006 8:50 pm

Så det var du som var førstemann over,Ja?

Alf
Innlegg: 105
Registrert: søn jul 17, 2005 3:06 pm
Sted: Harstad

Legg inn av Alf » søn feb 05, 2006 9:10 pm

kappa i skjærmene? hevet mye?

Brukeravatar
olem60
Innlegg: 276
Registrert: tor mai 13, 2004 8:43 am
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av olem60 » fre feb 10, 2006 10:41 pm

Da harvi begynt å demonterte Hj61'en skal skifte torpedovegg og få rattet på riktig side... :D :D :D

litt arbeid da... :shock:
Vedlegg
Bilde021.jpg
Bilde021.jpg (48.21 kiB) Vist 8269 ganger
Bilde020.jpg
Bilde020.jpg (46.99 kiB) Vist 8269 ganger
Bilde017.jpg
Bilde017.jpg (33.7 kiB) Vist 8269 ganger

ofrovold
Innlegg: 1977
Registrert: tor des 02, 2004 6:49 am
Sted: Eggedal
Kontakt:

Huff...

Legg inn av ofrovold » lør feb 11, 2006 12:42 pm

Hallo!
Litt fælt å se på at du går løs på en nydelig bil som er "i orden" med muttertrekker og vinkelsliper (antar jeg). Men slik er det med den vannvittige norske avgiftspolitikken...

Du har sikkert kikka på det, men
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=2555
Du har jo også handla av samme fyren... Tenkte det kunne være greit å lese det Bjørn har skrevet.

Lykke til.
Ser fram til å se veien til ferdig stasvogn godt dokumentert!! ;)
[/url]

Brukeravatar
olem60
Innlegg: 276
Registrert: tor mai 13, 2004 8:43 am
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av olem60 » tor mai 18, 2006 8:59 pm

Tid for litt oppdateringer!!

Er ferdig med ratt ombygginga, er litt bedre å sitte på v side å kjøre bil...
har vært en satan til jobb :shock: :shock: måtte kappe midt på A-stolpen og i orginalsjøten i gulvet for å bytte over torpedoveggen..
litt sveising og tilpassing, men det ble faktisk bra..
har sikkert strekt 10 mil med kabel, for det er forskjeller i HELE ledningsnettet også det bakover.


I tillegg så har vi satt på 2" bodylift og 35" mud terrain

hær e nånn bilda om kordan det foregikk :D :D
Vedlegg
1.JPG
1.JPG (51.48 kiB) Vist 8040 ganger
hj.JPG
hj.JPG (48.87 kiB) Vist 8040 ganger
2.JPG
2.JPG (47.12 kiB) Vist 8040 ganger
3.JPG
3.JPG (37.93 kiB) Vist 8040 ganger
4.JPG
4.JPG (36.46 kiB) Vist 8040 ganger
5.JPG
5.JPG (31.36 kiB) Vist 8040 ganger
Div. bilder 044.jpg
Div. bilder 044.jpg (34.02 kiB) Vist 8040 ganger
h16 006.jpg
h16 006.jpg (44.6 kiB) Vist 8040 ganger
h16 012.jpg
h16 012.jpg (35.99 kiB) Vist 8040 ganger

Brukeravatar
olem60
Innlegg: 276
Registrert: tor mai 13, 2004 8:43 am
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av olem60 » tor mai 18, 2006 9:28 pm

å ikke nåkk med det..

driver på med et aldri så lite motorprosjekt igjen på min gode gamle seksti :shock: :shock:
synes 4.0 med turbo ble for lite.. så jeg har skaffet meg en Toyota industrimotor på 4,6 l. den kommer i fra en 2005 7FDF 4 tonn truck..

så.. den er tilpasset girkassen og snart skrudd fast i ramma.. driver å lager motorfester og diverse...
skal av med toppen og pusse litt og montere et lite snegehus i tillegg..
Vedlegg
truck2.JPG
truck2.JPG (31.47 kiB) Vist 8035 ganger
truck1.JPG
truck1.JPG (37.8 kiB) Vist 8035 ganger

TLC-fan
Innlegg: 1225
Registrert: søn nov 14, 2004 8:17 pm
Sted: Jessheim
Kontakt:

Legg inn av TLC-fan » tor mai 18, 2006 10:01 pm

Fytti granskauen.... Det står ikke på arbeidslyst skjønner jeg.
Hva regner du med at den 13Z maskinen vil yte da?
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no

Brukeravatar
olem60
Innlegg: 276
Registrert: tor mai 13, 2004 8:43 am
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av olem60 » tor mai 18, 2006 10:09 pm

Hehe! det regner jeg med at ingen som vet..
men i trucken som er strupet i alle retninger og veier 6100kg, er den oppgitt til ca 300 nm på 1200 omdr.. men i en bil med skikkelig stressvifte, portet topp, større dyser og pumpe ( i fra 14z) så vil vel bilen holde 80 km/t i motbakker..

GX90
Innlegg: 96
Registrert: fre des 02, 2005 5:33 pm
Sted: Danmark

Legg inn av GX90 » tor mai 18, 2006 10:11 pm

Det var da en fin maskine, har du ikke nogle data på den?
Hvad har du givet for den?

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Innlegg: 3004
Registrert: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » tor mai 18, 2006 10:29 pm

Fy flate...du er jammen ikke redd for å gå på prosjektene ....bøyer meg i støvet...eller gjørma :D !!
Den industrimotoren kan bli interessant... Er det sugedieselmotor?
På den motoren trenger du en ordentlig hårføner.....den krever nok masse luft ville jeg tro. Hva med en kulelagret Turbonetics med hurtig spoolup? :D
I tillegg hadde jeg vurdert Propaninjection...du får kjøpt ferdige sett fra USA ferdig inn for kr 6000,-
20% effektøkning når du trenger det!!
Solgte du den andre motoren?

Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1900
Registrert: ons mai 12, 2004 11:09 am
Sted: Nittedal

Legg inn av Vegard » fre mai 19, 2006 9:40 am

Dæven for en innsats!

Veldig spennende med alternativ motor, og ekstremt kult at det er en Toyota-diesel det og!!

Har du link til sider med mer info om den? Finnes den i Skandinavia, eller er det en japan-motor? Har den bredere turtallsregister enn 12HT? Problemer med at den er lenger eller høyere enn 12HT?

Dette blir gromt, gleder meg til fortsettelsen. Nesten så en må legge sommerferien til Trøndelag i håp om å få glimt av prosjektet...

Brukeravatar
dracan
Site Admin
Innlegg: 3619
Registrert: tir mai 25, 2004 10:07 am
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Legg inn av dracan » fre mai 19, 2006 10:02 am

ÅÅÅÅÅ jeg blir helt matt av beundring...... :o

Her står det ikke på innsatsvilje og pågangsmot i vært fall.....

Skal bli morro å høre resultatet....
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"

Brukeravatar
Christian
Innlegg: 90
Registrert: ons nov 24, 2004 10:42 pm
Sted: Alta
Kontakt:

Legg inn av Christian » fre mai 19, 2006 10:04 am

Godt at det finnes folk uten mentale sperrer!!
Christian

Min garasje

Brukeravatar
Vegard
Innlegg: 1900
Registrert: ons mai 12, 2004 11:09 am
Sted: Nittedal

Legg inn av Vegard » fre mai 19, 2006 3:51 pm

Blei nyssgjerrig, å søkte litt rundt etter den 13Z motoren. Brukt i gaffel trucks ser jeg. Men har ikke akkurat rå specs da! Har du planer om å lure veldig mye mer ut av den? Man bytter ikke ut en 12HT med hva som helst regner jeg med...

284Nm/1600 rpm
84hk/2220 rpm

http://forklift.toyota.ca/english/pl/21265E.asp

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Innlegg: 3004
Registrert: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » fre mai 19, 2006 5:32 pm

Hehe..har også undersøkt litt.....blir lett engasjert da!
Vegard...han bytter ikke ut 12HT, men 2H med turbo og porting.
Kan hende du går på en smell der Ole Morten....har snakket med en meget erfaren Toyota mekaniker. Industrimotoren er ment for et visst turtallsregister, og for å gå jamt, men yter ikke mye. Den er likevel veldig solid bygd fra bunn.
tanken er vel å modde den litt. Med de rette modifikasjoner skulle du nok likevel komme i mål ville jeg tro. Fordelen med denne tror jeg er at du kan overlade ganske mye, og motoren vil likevel være holdbar.
Oppskriften for å komme i mål her kan være en racing turbo med A/R 70 på kompressordelen, og et forholdsvis mindre avgasshus..slik at du får trykket tidligere. Kompressorturbinen bør ha doble blader og vinklet for hurtig spoolup. En stor intercooler bør kanskje også få plass.....samt 3" avgass...
Da skulle vel det meste være gjordt.
Men....dette har nok du MYE mer greie på enn meg!! Mener IKKE å lære faren min å pule!! ...bare noen løse tanker fra et engasjert medlem :D :D

Brukeravatar
Alf Inge
Innlegg: 82
Registrert: man aug 29, 2005 1:04 am
Sted: Andebu

Legg inn av Alf Inge » søn mai 21, 2006 4:25 am

Eivind37 skrev:Hehe..har også undersøkt litt.....blir lett engasjert da!
Vegard...han bytter ikke ut 12HT, men 2H med turbo og porting.
Kan hende du går på en smell der Ole Morten....har snakket med en meget erfaren Toyota mekaniker. Industrimotoren er ment for et visst turtallsregister, og for å gå jamt, men yter ikke mye. Den er likevel veldig solid bygd fra bunn.
tanken er vel å modde den litt. Med de rette modifikasjoner skulle du nok likevel komme i mål ville jeg tro. Fordelen med denne tror jeg er at du kan overlade ganske mye, og motoren vil likevel være holdbar.
Oppskriften for å komme i mål her kan være en racing turbo med A/R 70 på kompressordelen, og et forholdsvis mindre avgasshus..slik at du får trykket tidligere. Kompressorturbinen bør ha doble blader og vinklet for hurtig spoolup. En stor intercooler bør kanskje også få plass.....samt 3" avgass...
Da skulle vel det meste være gjordt.
Men....dette har nok du MYE mer greie på enn meg!! Mener IKKE å lære faren min å pule!! ...bare noen løse tanker fra et engasjert medlem :D :D
Ehh OleM har også skrudd endel toyo gaffeltruck motorer.. siden han jobber der.. kanskje han vet hva han gjør??
:arrow: Alf Inge
_________________

Brukeravatar
Eivind37
Kongen av rustsveis
Innlegg: 3004
Registrert: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Sted: Mandal

Legg inn av Eivind37 » søn mai 21, 2006 11:41 am

:D Regnet nesten med det....Han vet nok hva han gjør ja...

Svar

Gå tilbake til «Garasje»