Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Hos meg er det stadig Lexus som oppstartsbilde uten at jeg er sikker på hvorfor. Spilleren virker men er treg. En gang i blandt kommer ikke lyden på, bluetooth fungerer hver fjerde gang.
LC120GX 2007
malnes
Innlegg: 54
Ble med: søn jul 03, 2011 9:44 pm
Lokasjon: Senja

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av malnes »

Har nettopp montert denne, 4g ram/64g rom til 2003mod 120, kjøpt på Aliexpress(PengGPS). Er tilsvarende enheten som Phoenix selger. Alt av lyd og varme fungerer fra første oppstart. Pin koder for menyer og monteringsanvisning(for Phoenix) +bruksanvisning kom på epost før spilleren. I monteringsanvisning lå linker til hvordan endre til ønsket oppstartsbilde. Eneste endring jeg har gjort er å laste ned ny app launcher, da jeg ikke likte den som var forhåndsinstallert. Godt fornøyd, selv om det tar noen sekunder før den er oppe å går(20 ish) ryggekamera kommer på etter 2-3sek, selv om enheten jobber med oppstart. Support pr epost/chat besvares i løpet av noen timer(Malaysia),og ingen spørsmål virker å være for dum til at man ikke får et skikkelig svar.
NOK 3,730.24 27%OFF | 6 Core Android 8.1 Car GPS Navigation DVD Player for Lexus GX470/Toyota Land Cruiser Prado 120 2002-2009 Tesla Style 10.4" Unit
https://s.click.aliexpress.com/e/2iGJyK ... 643421.jpg[/IMG]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Kunne du lagt ut disse linkene?
Er dette siste versjonen med android 7 eller samme som vi som har handlet tidligere har kjøpt, med oppstarttid på 20 sekunder høres det ut som forrige modell. Den nye skal i følge videoen til Phoenix starte etter få sekund. Kanskje du kunne hørt med de du har kjøpt den av om det lar seg gjøre å oppgradere hardware og software til ny type? Kanskje er det hovedkortet som må byttes eller noe?

Edit: fant den her: https://www.aliexpress.com/i/32831863300.html
Er vel den siste v8 du har valgt?

Fungerer splitscreen hos deg? Det skal være mulig å bruke knappen med de to firkantene oppe i hjørne for så å dra appen til enten toppen eller bunnen av skjermen, dette fungerer ikke hos meg.

Vet du om det er mulig å bruke hdmi porten til en skjerm til baksetet og eksempelvis spille av filmer til barna?
LC120GX 2007
malnes
Innlegg: 54
Ble med: søn jul 03, 2011 9:44 pm
Lokasjon: Senja

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av malnes »

bergen77 skrev:Kunne du lagt ut disse linkene?
Er dette siste versjonen med android 7 eller samme som vi som har handlet tidligere har kjøpt, med oppstarttid på 20 sekunder høres det ut som forrige modell. Den nye skal i følge videoen til Phoenix starte etter få sekund. Kanskje du kunne hørt med de du har kjøpt den av om det lar seg gjøre å oppgradere hardware og software til ny type? Kanskje er det hovedkortet som må byttes eller noe?
Er android 8.1, som skal være klar for Android 9... Har ikke funnet noen 'fast boot' - men har ikke lett i menyene etter det heller(ikke hørt om det før) Skal lete litt og ev høre med PengGPS.

Noen linker nederst på siden her;
https://becomethesolution.com/news/inst ... xus-gx-470

Og her(foreløpig mest android 7 og lavere): https://forum.xda-developers.com/androi ... head-units


Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX
malnes
Innlegg: 54
Ble med: søn jul 03, 2011 9:44 pm
Lokasjon: Senja

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av malnes »


bergen77 skrev:Kunne du lagt ut disse linkene?
Er dette siste versjonen med android 7 eller samme som vi som har handlet tidligere har kjøpt, med oppstarttid på 20 sekunder høres det ut som forrige modell. Den nye skal i følge videoen til Phoenix starte etter få sekund. Kanskje du kunne hørt med de du har kjøpt den av om det lar seg gjøre å oppgradere hardware og software til ny type? Kanskje er det hovedkortet som må byttes eller noe?

Edit: fant den her: https://www.aliexpress.com/i/32831863300.html
Er vel den siste v8 du har valgt?

Fungerer splitscreen hos deg? Det skal være mulig å bruke knappen med de to firkantene oppe i hjørne for så å dra appen til enten toppen eller bunnen av skjermen, dette fungerer ikke hos meg.

Vet du om det er mulig å bruke hdmi porten til en skjerm til baksetet og eksempelvis spille av filmer til barna?
Er ikke den nei. 6 kjerner, full HD og annen produsent. Split screen fungerer ja (ikke alle apper som støtter det, feks Waze navigasjon) Er HDMI utgang til ekstra skjem - men det har jeg ikke testet om fungerer(kan velge i innstillingen hva som kan sendes til den ekstra skjermen).

Om linken under ikke virker, søk på; 'pengGPS prado'

To view 【NOK 3,730.24 27%OFF | 6 Core Android 8.1 Car GPS Navigation DVD Player for Lexus GX470/Toyota Land Cruiser Prado 120 2002-2009 Tesla Style 10.4" Unit】 on AliExpress with code #ChZch3sy#, copy the whole sentence and open the app.BildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Magne.
1986 LJ70
2003 KDJ120GX
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

Kjøpte første generasjons spiller fra Graviton. Gikk bare et par måneder før skjermen ble dårlig (manglet hver tiende linje). Fikk ingen support og ingen ny spiller før de gikk konkurs. Etterhvert gikk den helt i heng og startet ikke opp uansett hva jeg gjorde (fikk oppstartsbilde og da virket ryggekameraet men så ble det bare stående android på skjermen forever).
Kjøpte så en ny spiller fra ZWNAV på aliexpress. Dette er en PX6 med Android 9.0 og 32 Gb ROM. Denne har også 2,5mm jack for tilkobling av løs mikrofon, koblet den til en gooseneck mikrofon og fikk en meget god handsfreekvalitet. Dette ble en ny verden. Rask og stabil, mens den gamle var forferdelig treg. God support fra dem. Du har en hurtigstartmode der du kan stille maks hviletid selv. Stiller du den på f.eks 24t starter den øyeblikkelig, men vil tro at den bruker litt strøm fra batteriet i 24t. Hvis jeg f.eks skulle starte Google Maps på den gamle enheten tok det forferdelig lang tid, sikkert et minutt eller to for å gjennomføre, med den nye er det ingen venting. Godt fornøyd så langt.
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

neivelda skrev: søn mar 22, 2020 10:34 pm Kjøpte første generasjons spiller fra Graviton..............
Kjøpte så en ny spiller fra ZWNAV på aliexpress..........
Kan du si noe om tilkoblingene til disse to spillerene?
Er ledningsettet likt?
Får du eventuellt med overganger/adaptere?
Fungerer knapper på rattet, air condition og kanskje til og med canbusavlesing?
Kan man skreddersy menyene øverst?

Jeg har graviton modellen også og knappene på rattet fungerer, bare så synd jeg kun kan skifte track på medfølgende musikkavspiller og ikke på andre jeg installerer.
LC120GX 2007
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

Tror ledningsnettet er rimelig likt, men det følger med ledningsnett som passer. Byttet dermed til det som fulgte med for sikkerhets skyld. Det nye ledningsnettet har et sett med tre ledninger som kan plugges inn som varierer med årsmodell, men alle tre er med slik at en bare bruker det som passer. Alt er plug and play bortsett fra hvis du har ryggekamera tilkoblet må strømledningen derfra kobles.
Knapper på ratt fungerer og kan settes opp som du vil.
Aircon fungerer helt som normalt.
Canbusavlesning fungerer ikke diekte. Du må bruke en OBDII dongle med Wifi. Da fungerer dette, men siden Wifi da er koblet til donglen så vil den ikke hente internett fra Wifi modemet som jeg har installert.
Tror ikke toppmenyen kan skreddersyes sånn direkte. Men du kan ihvertfall velge hvilket program den enkelte knapp skal starte. F.eks om navigasjonsknappen skal starte medfølgende navigasjonsprogram eller Google Maps, om radioknappen skal starte FM radio eller en eventuell DAB+ adapter. Godt mulig at den kan skreddersyes, har ikke satt meg så mye inn.
Startskjermen er fast og det er noe som følger med android 9.0. Finnes måter å fikse dette på, bare søk på Youtube på PX6 android 9.0.
Jeg angrer ihvertfall ikke ett sekund på byttet.
Bagateller som at det vises en gul sportsbil i oppstartskjermen anser jeg som såpass lite viktig at jeg ikke stresser med å få byttet bilde.
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Høres bra ut, canbus med wifi er jeg ikke så fan av. Har selv en bluetooth utgave selv men det virker som at den drar strøm også når bilen er låst og forlatt.
Får vurdere den oppgraderingen, det fungerer forsåvidt greit hos meg med Graviton spilleren men trege menyer som du skriver.
LC120GX 2007
Brukeravatar
hammerfest76
Innlegg: 19
Ble med: tor jan 29, 2015 2:08 pm
Lokasjon: Hammerfest

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av hammerfest76 »

Har fått alt til å virke utenom ac.
Flott spiller har brukt apper som spottify, dab+ App gjennom en dab+ adapter, rygge kameraet virker perfekt med den store skjermen.

Dersom noen er ute etter en slik spiller selger jeg min billig. Har noen helseutfordringer for tiden som gjør at jeg ikke får gjort så mye med ac tilkoblingen. Den er nå montert i min 2005 mod.
LC120 2005 VX Aut
sindrevr
Innlegg: 24
Ble med: ons aug 17, 2011 2:48 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av sindrevr »

Har du solgt spilleren hammerfest?
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Jeg kan vurdere salg av spilleren om det er av interresse.
LC120GX 2007
sindrevr
Innlegg: 24
Ble med: ons aug 17, 2011 2:48 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av sindrevr »

Hvilke spiller snakker vi om nå? Den fra Gravitron eller den som ZWNAV selger på Ali? :D
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Gravitron
LC120GX 2007
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Ser det er kommet en ny modell nå med Android 10, 13,6" skjerm med fullhd oppløsning. For å få dette til er knappene på siden fjernet og skjermen fortsetter ned der askebeger og 12V uttak er, antar de må fjernes ved montering. Knappene er nå under skjermen. Jeg er usikker på hva de to runde helt nederst i hjørnene er.
Bilde

https://www.aliexpress.com/item/4001249247852.html
LC120GX 2007
svarteper
Innlegg: 1
Ble med: fre sep 25, 2020 4:39 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av svarteper »

Heisann! Noen som vet om det går å bruke den orginale GPS antennen. Altså koble den mot den nye Android enheten? Også lurer jeg på om noen har noen gode tips til plassering av DAB antenne for å få greit mottak?
espenh
Innlegg: 4
Ble med: ons nov 25, 2020 9:29 am

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av espenh »

Hei!

Rykende fersk forum-medlem og rykende fersk LC120-eier!

Jeg har nettopp kjøpt en 2008 LC120 (min første Toyota over hode!) med radio/cd/kassettspiller, kontroll på ratt men uten aktive høyttalere (dvs ingen forsterker). Bilen har eget display for klimaanlegg under radioen.

Jeg ønsker selvsagt å oppgradere. Har noen erfaring med deisse to enhetene:

https://www.soundpeople.no/bil/bilspesi ... 0000014421

eller

https://www.cinema-shop.no/pst90crt.html

Og erfaring med noen av disse firmaene i tillegg?


edit: la til lenke nr to
sindrevr
Innlegg: 24
Ble med: ons aug 17, 2011 2:48 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av sindrevr »

Kjøpte også Android 9.0 ver. fra ZWNav på Ali.
Installert Aug 2020, har siden start måttet restarte mediasenteret ca 1 gang i uken da den mistet kontakt med DAB+ adapteret. Ellers har enheten fungert utmerket inntil nylig.

Nå sliter jeg med at den fryser og går i svart, opptil flere ganger daglig. Har ikke funnet utav feilen enda, men er redd jeg har en defekt enhet. Så nå får jeg se hva ZWNAV gjør videre.

Sindre
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

Har også en slik enhet fra ZNAV. Etter et par måneder sluttet FM radioen å fungere, får bare feilbeskjed om at "radio keeps stopping". oppfører seg også noe merkelig med Google Maps. Har holdt på nesten et år nå med ZNAv, prøver å få de til å sende software for å legge inn på nytt slik at jeg finner ut om dette er en software eller hardware feil. Absolutt uten suksess. Absolutt ingen kundeservice, de spør etter det samme hver gang, jeg gir de det og så skal de ordne det etter holiday. Etter et par måneder får jeg svar med at de spør om det samme. Rundt og rundt, og etter at jeg har holdt på med dem et års tid har jeg til nå fått instruksjoner for å montere den fysisk i bil. De går rundt og rundt og gir ingen hjelp i det hele tatt.

Angrer nå og vurderer å montere tilbake originalenheten.
Noen som vet andre plasser de har slike med kundeservice?
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Kanskje https://phoenixautomotiveinc.com har bedre service?

Kunne du lagt ut instruksjonene du har mottatt? Mener å ha lest at man har fått tilgang til software tidligere, enten her eller ett annet sted jeg har lest.

Noen som har forsøkt den større skjermen, 13"?
LC120GX 2007
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»