Problemer med blinklys på hj61, 1989.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
onroad
Innlegg: 17
Ble med: tor sep 06, 2012 6:09 pm
Lokasjon: Ørje
Kontakt:

Problemer med blinklys på hj61, 1989.

Innlegg av onroad »

Hei.

Jeg har en hj61 1989 modell som nekter å blinke. Ikke nødblunk heller.
Nå har jeg lest litt rundt i forumet her og forstår at det som oftest sitter to releer innenfor hanskerommet. Det gjør det ikke i min bil... Dog henger det noen kontakter der som jeg ikke vet hva er til, men de ser ikke ut som noen relefester. Det bør vel legges til at jeg er en fullkommen amatør når det gjelder bil, så de kan jo være hva som helst for meg... Er det forskjell på 60 og 61 når det gjelder releer i hanskerom?
Inne i venstre bakskjerm sitter det en metallboks som det klikker i når lys og bremselys skrues på. Har denne også en funksjon for blinklyset? Jeg tror jeg har forstått at denne virker som en omformer til hengerkontakten.


Hvis det er noen her som kan jeg gi meg noen tips, blir jeg veldig glad!
1982/89 hj61 VX

Hanix H26B
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Innlegg: 3623
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Problemer med blinklys på hj61, 1989.

Innlegg av dracan »

Kan sikkert hjelpe deg, men kunne vært greit med å vite hvor du bor.
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
Brukeravatar
dracan
Site Admin
Innlegg: 3623
Ble med: tir mai 25, 2004 10:07 am
Lokasjon: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Problemer med blinklys på hj61, 1989.

Innlegg av dracan »

Fant det ut! :-)
Ørje!

Har du sett på vår ftp?
Der ligger det alle mulige tegninger og flytskjemaer til 6x.
Se under:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=84&t=10923
Mvh Pål Henning
"Abusos non tollit usum"
onroad
Innlegg: 17
Ble med: tor sep 06, 2012 6:09 pm
Lokasjon: Ørje
Kontakt:

Re: Problemer med blinklys på hj61, 1989.

Innlegg av onroad »