Vibrerer i 5 gir.

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Andreas30
Sted: Bærum

Re: Vibrerer i 5 gir.

Legg inn av Andreas30 » tor sep 10, 2020 8:20 pm

5kg_bacon skrev:
tor sep 10, 2020 1:11 am
Dysene er gåene.. Det sa de på Toyota Lier.. Kan det hjelpe litt med Dyserens? Rett i dieselfilteret? Trenger å kjøpe litt tid...
Lang har bilen gått ? Jeg har god erfaring med direkte rens det er i grunn eneste som er og anbefalle
Jeg kobler meg på mellom dieselfilter og høytrykkspumpe og har på engangs filter på sug og retur ifra dyserails
kjører direkte rens med 2 flasker tunap 989 500 . Flere av de bilene jeg har kjørt denne metoden på har havna med dyseverdier nærmere 0 etterpå så du kan kjøpe litt tid på det ja .
Pm om du trenger hjelp til Dette 8)
05 mod lc 120 vx
415 000 km Stil going strong
Motorolje castrol Edge 5-30
Jobber i Pukkverk

A.O.M

mrlonheim

Legg inn av mrlonheim » fre sep 18, 2020 8:31 am

Jeg hadde samme problemet med min lc120 2007 modell (270 000km). Bilen vibrerte i 5 gir når jeg hadde lite pådrag på gassen, men det var overhode ingen vibrasjon i 4 gir. analyserte problemet mye, og kom til slutt til at det må være på problemer med solenoidene i kassen som ikke opererer som normalt.

Problemet forverret seg, og til slutt valgte jeg å flushe girkassen. Fikk også verkstedet til å bytte filteret i kassen når de først var i gang. Etter denne flushingen ble alt av vibrasjoner borte - problem løst for min del i alle fall.

5kg_bacon

Legg inn av 5kg_bacon » lør sep 19, 2020 8:54 am

Nå har jeg byttet dyser, og det har hjulpet masse Autodoc selger dyser til redusert pris, og disse funker veldig bra. Sjekk ut
Screenshot_20200919_084715_de.autodoc.gmbh.jpg
Ridex
Screenshot_20200919_084715_de.autodoc.gmbh.jpg (34.73 kiB) Vist 250 ganger
her koster alle fire det samme som bare en andre steder. Bare husk på toll på 1900 kroner kommer i tillegg

120gx
Sted: Bodø

Legg inn av 120gx » lør sep 19, 2020 3:16 pm

Overhalte og u-orginale injectorer anbefales ikke.
Bruk orginale denso :)

JanP
Sted: Trondheimregionen

Legg inn av JanP » lør sep 19, 2020 5:47 pm

5kg_bacon skrev:
lør sep 19, 2020 8:54 am
Nå har jeg byttet dyser, og det har hjulpet masse Autodoc selger dyser til redusert pris, og disse funker veldig bra. Sjekk ut
Xxxxxxxxx her koster alle fire det samme som bare en andre steder. Bare husk på toll på 1900 kroner kommer i tillegg
Å si at disse funker bra er en tvilsom anbefaling. Hvor langt har du kjørt f.eks? Når 10-20 personer har kjørt med disse 200'km eller mer så kan man kanskje si at det er god kvalitet. Men Denso er et trygt valg, det ble det på meg hos Toyota sammen med nye injectorer. Og de virker fortsatt, slik Denso gjør.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------

120gx

Legg inn av 120gx » lør sep 19, 2020 10:39 pm

Helt enig Jan,er desverre slik at noen,spesielt på facebook sia,men hær også er flink til å kaste ut informasjon som kan være litt misvisende,å så følger folk etter å karnsje kjøper en scv ventil for eksempel på ebay billig fordi noen sa at bilen hans starta etterpå.

Samme med di som sier det er ikke noe galt med injectorene på min landcruser 120, den er kjørt 350.000km di har aldri vært bytta,å jeg har ikke hatt problemer,derfor er det unødvendig å bytte di.

Anbefaler alle å se videoene til "fourby4diesel" på youtube,nyttig å riktig info dær :D

5kg_bacon

Legg inn av 5kg_bacon » man sep 21, 2020 8:22 am

Vel vel.. Beklager så mye at jeg fant meg dyser som funker helt fint og er merket med originalt Denso nummer da. Visste dere at Toyota faktisk installerer overhalte dyser ved dyse skift? Bare til info, for det er det nummeret 85 står for helt til slutt. Syntes det var kurrant å få fiksa bilen for en billig penge jeg med tanke på at det er en gammel haug fra 2005. Synes det er litt merkelig å bli angrepet på denne måten, da delene som er solgt på Autodoc må følge de samme reglene om "samme kvalitet eller bedre enn OEM" og at de har to års garanti.. Altså IKKE EBAY!!

JanP

Legg inn av JanP » man sep 21, 2020 9:46 am

Hei.

Ikke meningen å angripe, tvert imot. Disse delene er blant de mest kritiske på motoren. Og et havari er dyrt. Og et tips er et tips, men de som skal gjøre en slik operasjon vil vel undersøke litt selv også. Å kjøpe det som er billigst trenger slett ikke å være det billigste på sikt. Men alle får jo gjøre det som man selv velger. Jeg har forsikring mot motor/girkassehavari. Og det betinger jo bruk av deler som merkeforhandler går god for. If har god forsikring på dette, og Andreas fikk jo bruk for dette for noen år siden. Og om det er ukurante deler i motoren er det ikke noe å hente på forsikringen.

Hva du mener med "merket med originalt Denso nummer" betyr vet jeg ikke. Enten er det Denso som produserer de eller så er det noen som benytter det samme nr for sammenligning. Håper at disse leverer i minst 20-25' km eller mere.

Toyota, som mange andre, leverer overhalte deler som f.eks calipere. Og det samme gjelder injectorer også. Og disse injectorer kan også være så godt som helt utskiftet , det vet man ikke noe om når man handler.

frank mekk

Legg inn av frank mekk » man sep 21, 2020 11:51 am

Hvis jeg kan få vri litt på spørsmålet, istedet for å angripe som blir nevnt her, og som jeg må si meg litt enig i.
Men samtidig skal man være forsiktig når man promoterer et produkt, altså du bør få på plass begrunnelsen for en anbefaling mener jeg. I dette tilfelle hva som var grunnen til skiftet, kilometerstand, hvor langt du har nå kjørt på de nye.
Og hvorfor du mener det er greit å sende andre på handletur:) Her nevnes en pris som er lav.
Å så kan jeg nevne det at forurensning i drivstoffet, blandt annet, er en veldig viktig faktor for at en dyse skal fungere over tid. Det er innviklet fordi mange andre komponenter er involvert.
Så jeg spør gjerne etter råd, ofte en pekepinne på hvor jeg bør lete, og etter hva.
Men det er jeg selv som er den som tar beslutningen etter rådene og tipsene. Jeg går aldri blindt på. Nettopp fordi ingen sak er 100% lik, ei heller resultat. Synes det er fint at han kommer med et tips på dyser jeg. Det gir meg annledning til å ta en titt i hans retning. Om ikke man alltid har rett er en annen sak. Så alle bør gjøre sin innsats på at man tar en rett konkluksjon!
Så det jeg lurer på var; hvor langt har du kjørt på de nye dysene?

120gx

Legg inn av 120gx » man sep 21, 2020 5:02 pm

5kg_bacon skrev:
man sep 21, 2020 8:22 am
Vel vel.. Beklager så mye at jeg fant meg dyser som funker helt fint og er merket med originalt Denso nummer da. Visste dere at Toyota faktisk installerer overhalte dyser ved dyse skift? Bare til info, for det er det nummeret 85 står for helt til slutt. Syntes det var kurrant å få fiksa bilen for en billig penge jeg med tanke på at det er en gammel haug fra 2005. Synes det er litt merkelig å bli angrepet på denne måten, da delene som er solgt på Autodoc må følge de samme reglene om "samme kvalitet eller bedre enn OEM" og at de har to års garanti.. Altså IKKE EBAY!!
Tror du missforstår litt hær,injectorer til 1kd har vært diskutert i mange år,å det di fleste har fått med seg er at orginale denso dyser er veien å gå hær.
Når du da reklamerer og anbefaler uorginale overhalte injectorer pga at prisen e lav så føler jeg det blir litt feil.
At det står et denso nummer på stammen betyr mest sannsynlig bare at den har stått i en bil tiligere,blitt byttet ut grunnet slitasje,overhalt (kombinasjon av brukte og nye deler) og så selges på nytt.
Ja jeg vet at toyota selger overhalte denso injectorer,men det er denso selv som har overhalt di,med orginale denso deler,men selv di er det masse trøbbel med.
Toyota selger også helt nye injectorer fra denso.

JanP

Legg inn av JanP » man sep 21, 2020 8:01 pm

Litt gammel historukk om min 120, kjøpt ny høsten 2005. Importert fra Tyskland.
Fikk denne kjente kalkingen fra motor en eller gang i 2007 tror jeg. Ble sjekket og to dyser ble skiftet. Men denne kaklingen kom tilbake, og dyser ble skiftet nok en gang. Husker dog ikke hvor mange det ble skiftet.

I april 2008 kom denne kalkingen tilbake for 3. gang, time ble bestillt for service hos Toyota i Trondheim. I mellomtiden, tidlig mai, kjørte vi til Uddevalla, og ble der i nesten 14 dager. Kjørte en del, og fyllte følgelig en god del svensk diesel. Var innom Toyota i Uddevall på service, og nevnte dette med kaklingen. Og verksmester sa at dette ikke var mye kjent i Sverige. Han sa at den gang var det ren diesel i Sverige, uten tilsetning av biodritten som vi hadde. Og når jeg kjørte så la jeg merke til at kaklingen faktisk hadde forsvunnet helt. Time ble avbestillt, og dyser ble ikke skiftet før i 2016 om jeg husker rett. Da i forbindelse med skifte av rør, rens av egr og egr-kjøler og bytte av SCV. Samt oljer og filter da.
Etter de 2 byttene kom dette med pakninger opp som en del av dysebytte, og jeg sjekket det når bilen hadde gått ca 140-150'. Pakninger ikke skiftet. Ingen problem hos Toyota, kom med bil og alt gjøres uten kost!!

Brukte selvsagt Toyota på overhalingen, og med rabatt på alt så ble det godt under 40000. Mye penger, men rens av EGR-kjøler (og demontering/montering) tok rundt 7-8 timer alene. Også rens av EGR tok en del timer. Men for en motor jeg fikk tilbake. Helt utrolig forandring på ytelse og responstid ved gasspådrag.

Bilen ble solgt på kmstand rundt 250-260', og med den beste samvittighet. Siste som ble gjort var forøvrig sandblåsing før en ny runde med Tectyl. Ikke avtalt, men det gjorde jeg allikevel for at kjøper skulle få en så god bil som mulig. Og kjøper er fortsatt fornøyd, ikke noen stoe problem etetr over 3 år.

5kg_bacon

Legg inn av 5kg_bacon » tir sep 22, 2020 9:15 am

Jeg har absolutt ikke kjørt langt på de nye dysene, LC'n min en Prado 2005 modell har gått 267000 km, og etter dyse skift og nye dekk er vibrasjon helt borte.

Svar

Gå tilbake til «Drivverk 12x»