girkassevalg på 120 (førstegangskjøper)

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
gerhardfuglem
Innlegg: 4
Ble med: man sep 02, 2019 10:28 am

girkassevalg på 120 (førstegangskjøper)

Innlegg av gerhardfuglem »

Hei!

Jeg og samboeren har bestemt oss for å kjøpe en land cruiser og i hovedsak en 120, mener å ha hørt at de kommer med litt forskjellige girkasser, fra 4 til 5 gir. Kan noen bekrefte/avkrefte dette, og om bekrefte hvilke år kom 5-girs kassen?

Utover dette er ALL informasjon om 120-modellen gull verd tenker jeg, kommer sikker flere spørsmål/tråder fra meg på forumet utover :o

På forhånd takk for svar.
einstrom
Innlegg: 5
Ble med: tir jul 02, 2019 8:17 am

Re: girkassevalg på 120 (førstegangskjøper)

Innlegg av einstrom »

5 trinnsautomaten kom med 166hesteren hvis jeg ikke tar feil og gjør nok sitt til at det går mindre diesel.
narvik
Innlegg: 108
Ble med: tir jul 31, 2018 5:46 pm

Re: girkassevalg på 120 (førstegangskjøper)

Innlegg av narvik »

Hei, siden du skriver om 4/5 gir så er det vel automatgir. Vil bare nevne at jeg er meget fornøyd med min LC 120 med manuell girkasse. Fungerer meget bra og jeg liker å kunne gire i forhold til situasjonen. Om det er nå før en sving eller f. eks motorbrems nedover. Tror også at den sparer diesel, men har ikke tall på forbruket. Men det kan hende at jeg er gammeldags. Bare en tanke. Mvh Peter
bobakka
Innlegg: 72
Ble med: tor mai 13, 2004 11:24 pm
Lokasjon: Oslo

Re: girkassevalg på 120 (førstegangskjøper)

Innlegg av bobakka »

Hva er mest holdbart av en manuell og automat? Jeg leser en del om problemer med automatkasser, men lite om problemer med manuelle kasser. Stemmer det?
jørgen
Innlegg: 1051
Ble med: tor jun 03, 2004 8:53 pm
Lokasjon: Kråkstad

Re: girkassevalg på 120 (førstegangskjøper)

Innlegg av jørgen »

ikke hørt om mye feil på 120 kassene, men om du velger manuell så er det vel et knapp sikkrere. Mange mener dog at det er litt steinalder, og jeg tror det blir vanskeligere å selge. I allefall er det flest automatkasser på markedet. jeg har 120 fra 03 og firetrinns automat. Bruker bilen som familiebil og ikke racerbil. Forbruksbesparelsen tror jeg kommer i høye hastigheter (over 80)
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
baardlie
Innlegg: 851
Ble med: fre nov 12, 2004 8:58 pm
Lokasjon: buskerud

Re: girkassevalg på 120 (førstegangskjøper)

Innlegg av baardlie »

automat 4 girs til 2003 mod . 2004 og opp 5gir . Har hatt begge varianter og lite forskjell i forbruk da 4 girs har en annen utveksling i kardang så turtallsmessig blir det omtrent likt . Toyotas automat er skuddsikker . Flushing av kassa er bra om bilen har passert 150000km :D
Bård - Tlf.97618988
Svar

Tilbake til «Drivverk 12x»