Javel, det er din oppfatning. Hysteri er vel langt utenfor det som jeg vil si dette handler om. Det er vel ikke noe skrevet som skaper frykt blant de som er eiere, det er vel heller saklig og god informasjon om hva man bør se etter og være føre var. Og denne tråden er vel ikke akkurat noen nettdiskusjon. Fakta er udiskutabelt, Injectorer har en begrenset levetid, det tror jeg ikke mange har vært klar over, inkludert meg. EGR og innsug tettes igjen av en kombinasjon av flere ting, enten vi liker det eller ikke.OlaGB skrev:Hvorfor skal jeg det? Hvorfor spør du slik?JanP skrev:Kan du fortelle om hvor på nettet du finner dette hysteriet? Kan ikke se at det er noe som ligner på hysteri på dette forumet, så fortell oss hvor du leser om dette der du opplever det som et hysteri.OlaGB skrev:V
Når jeg spurte mitt toyota verksted ang min 08mod, så mente de at de hadde ikke mange nyere enn 07 med problem hverken på dyser eller tetninger. Noen var det, men ikke i nærheten av hysteriet som oppleves på nett.
Bare denne tråden er et eksempel på nettdiskusjon som kan spre mye frykt iblant folk. Når folk leser slike tråder, spør de verkstedet sitt om informasjon. Verkstedet kan da oppleve dette som hysteri, hvis de ikke ser så mange virkelige tilfeller statistisk sett.
Det er ikke alle som er så flinke til å se ting i perspektiv, og de kan bli redde av slike tråder. De fleste av oss velger jeg å tro at klarer å hente informasjon av trådene istedet for bare å bli livredde for at det skal skje imorgen.
Et motorhavari til 100-150000 er vel skrekken for mange. Men det er en del ting som man kan gjøre i forkant for å redusere sjansen for det. Og det er tiltakende kakling på kald motor en indikator på, og det er en enkel sak å sjekke verdiene på Injectorer. Og da på kald motor. Og jeg mener at når du bruker ord som hysteri så er det vel kanskje når slike formuleringer brukes at det blir nettopp det. Når minst 3 personer her på forumet har fått store utgifter på grunn av motorstopp så er det et ganske stort antall, vi er ikke så mange som er 120-eiere her på forumet.
Og er det noen som er så tandre at de får noia av å lese fakta og faktiske ting som man bør være obs på så får de bare miste nattesøvnen for meg. Diesel er langt mere problematisk på mange områder enn bensin.
Dette skrev du i en tidligere post:
Å stille Toyota til veggs er vel et dårlig utgangspunkt. Og det har ingen av oss skrevet heller etter det kan se. Om vi skal få de med på laget så er vel ikke en slik fremgangsmåte noe som tjener noen av oss.OlaGB skrev:ViPå den km stand, har en typisk VAG byttet 3-4 svinghjul for 15k pr gang, og trenger trolig nye dyser den og. En BMW er på sin 2. turbo og er straks klar for nr 3. En merce er straks opprustet, land/rangerover er jo forlengst gått i graven osv osv osv. SVÆRT få biler går 300k uten å bruke 25k i motorpåkost minst en gang, det er bare så synd at denne feilen betyr havari om det skjer.
Men at toyota burde vært stilt til veggs for å komme med info irundt dette, er jeg helt enig i.