Bytting av motorfester,hjelp ønskes(Problem løst)

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
superhansen
Sted: Drøbak

Bytting av motorfester,hjelp ønskes(Problem løst)

Legg inn av superhansen » lør nov 09, 2019 1:59 pm

Heisann

Har byttet motorfester på bilen.Nå sliter jeg som faen med å få motoren til å line opp med festeboltene på festet.
Er det noen som har noen gode tips?Eller er det noen som har mulighet for å ta på seg en jobb med å hjelpe meg?
Det er vanskelig og heise,kikke og jokke alene.
Hvis noen har lyst og mulighet så betaler jeg godt for den tiden det måtte ta.
Holder til ved Drøbak.
Kan også nåes på 99tosjutosju52
Har oppvarmet garasje...og kaffeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Sist redigert av superhansen den tir nov 12, 2019 2:51 pm, redigert 1 gang totalt.
120 GX 08 mod.

Brukeravatar
jonwib
Sted: Kolbotn

Re: Bytting av motorfester,hjelp ønskes

Legg inn av jonwib » lør nov 09, 2019 4:44 pm

Halla Kim.

Såg denna först nu. Har du fått det till eller behöver du hjälp? Kan nog hjälpa dig ett par timmar i morgon i så fall.

superhansen

Re: Bytting av motorfester,hjelp ønskes

Legg inn av superhansen » lør nov 09, 2019 4:53 pm

Hei Jon.Problemet er stadig tilstedeUansett hvordan jeg setter løfteåket,løfter,senker og sveiver som en tulling så liner det ikke opp.Mistenker at det kanskje er måten/stedet på motoren hvor løfteåket er plassert som er problemet.
Virker nesten som motoren må dyttes til den ene siden samtidig som man senker den.Mulig jeg har kjørt meg fast i ett spor og rett og slett ikke ser løsningen.Jeg kalkulerte med at det skulle bli knot og bytte festene,og det ble det til gangs.Men å få motoren på plass trudde jeg skulle bli grei skuring,den gang ei.Hvis du har mulighet og gidd så ta deg gjerne en tur innom,finner vi ikke ut av det så får vi prate skit i stedet

120 GX 08 mod.

superhansen

Re: Bytting av motorfester,hjelp ønskes(Problem løst)

Legg inn av superhansen » tir nov 12, 2019 3:10 pm

Løsningen var enkel,men ikke så enkel å finne når man hadde kjørt seg fast i ett spor.
For å få entret festene kappet jeg til en jekkestropp i passe lengde.Dynamo hadde jeg plukket av fra før for lettere å få ut feste på venstre side.Satt inn en passe lang bolt i nedre feste til dynamo og brukte den som stroppefeste,og brukte ramma på venstre side som mothold.Da var det bare og dra motor sideveis,og senke rett ned på festene.Deilig når ting endelig smetter på plass.

120 GX 08 mod.

Brukeravatar
jonwib
Sted: Kolbotn

Legg inn av jonwib » tir nov 12, 2019 3:50 pm

Bra det löste sig trots febrig hjälpande hand. Får bli kaffe oavsett en dag :) .

superhansen

Legg inn av superhansen » tir nov 12, 2019 4:00 pm

Ja vi tar en kaffe.Og plutselig så finner jeg vel på ett eller annet som skal gjøres med bilen og havner i trøbbel igjen

120 GX 08 mod.

Svar

Gå tilbake til «Motor 12x»