Kulelager utgående på transfer (kjøpe uoriginalt)

For spørsmål som ikke er rettet mot en spesifik Land Cruiser modell

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Kulelager utgående på transfer (kjøpe uoriginalt)

Innlegg av håvard »

Yo!
Tenkte å bytte lager på utgående bakover på transferkassa mi. Er det noen her som vet om et lager jeg kan bruke isteden for Toyota sitt? De koster litt sku jeg tru.
Brukeravatar
4Springar
Innlegg: 3231
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Re: Kulelager utgående på transfer (kjøpe uoriginalt)

Innlegg av 4Springar »

timken eller skf-kataloger bør jo kunne bistå. synd at disse katalogene ikke er helt allment tilgjengelig.
Mål lageret, og du finner nok en erstatter. Evt mål innv. diameter på opplagringen av lageret, og utv. dim på aksling, samt tykkelse på lager.
i mitt tilfelle gjelder det dette lageret, fant en gang en erstatter i et overhalingskit, men finner det ikke igjen: 97154-06308
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1981_T ... _3305.html
Bilde
Brukeravatar
willys overland
Innlegg: 894
Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
Lokasjon: Jessheim

Re: Kulelager utgående på transfer (kjøpe uoriginalt)

Innlegg av willys overland »

Jeg gikk en runde med både SKF og FAG da jeg skulle ha hjullager til 60'n jeg hadde.
Med masse rabatt hos begge var de allikevel dyrere enn lagersettet kosta på toyota, og på toyota fulgte simmeringa med også...
Ikke alt er dyrere på toyota serru...
Mvh
Jon Henning

VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Kulelager utgående på transfer (kjøpe uoriginalt)

Innlegg av håvard »

Ok. Nei det er ikke alt som er dyrt hos Toy. Men trudde lager var det. Skal sjekke med de jeg. Må ha shimser også til det ugående lageret, det har jeg kjøpt før og koster ikke all verden.

Takk!
Jarle
Innlegg: 677
Ble med: fre mai 14, 2004 2:02 pm
Lokasjon: Os

Re: Kulelager utgående på transfer (kjøpe uoriginalt)

Innlegg av Jarle »

Det er vel et konisk rullelager du har på utgående aksel. Jeg har gjort samme jobben på en LJ70.
Jeg sparte noen hundrelapper på å kjøpe SKF lager som skulle være tilsvarende. Men det endte opp med at jeg måtte jeg kjøpe nye lager hos Toyota, samt få lagt på utgående aksel og slipt den igjen etterpå. Grunnen var at SKF lageret hadde mye større radius fra innvendig diameter og ut mot siden, og da kom innerlageret litt lengre inn på akslingen som bare hadde en liten kant lageret skulle ligge an mot, som igjen gjorde at drevet tok borti innerlageret så innerlageret gikk rundt på akslingen og hele greiene skar seg.
Det som skulle bli billig, ble i stedet tre ganger så dyrt og med masse ekstra arbeide. Så vær iallefall sikker på hva du gjør om du kjøper uoriginalt.
Jarle
Brukeravatar
håvard
Innlegg: 4005
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Re: Kulelager utgående på transfer (kjøpe uoriginalt)

Innlegg av håvard »

Uffda. Kjøpte nytt hos Toyota og monterte det i går. Lageret kosta 990,-
Svar

Tilbake til «Drivverk»