Jeg har nettopp bygd om bilen (01 - KDJ 95) med OME hevesett (2"), og BFG MT 285/75/16.
Jeg fikk anbefalt å kjøpe HD fjærer foran, og medium bak, So I did.
Fjærene foran var et helvete å få på, og bilen ble veldig høy foran, 3 cm høyere enn bak. Når jeg tester "fleksen" på bilen, er det stort sett bak det skjer noe for å si det sånn.
Tok bilen på 4 hjuls kontroll, da det ristet godt og bilen var litt hjulbeint. Det ble bedre - Men når jeg kjører i over 80 nå, spesielt med gasspådrag under belastning (og muligens enda mer på litt høyt turtall), så rister det fortsatt noe jævlig.
Snakket med BGnor og de ba meg om å kjøre litt for å se om det satt seg. Var der igjen i dag, og han (som selv sa han ikke var eksperten riktignok) synes at bilen så altfor høy ut foran.
Jeg antar at vibrasjon i rattet kan komme av enten slitte bærekuler eller at de nye hjulene ikke er godt nok balansert.
Men når hele bilen rister så må det være mer enn det?
Så kommer endelig spørsmålet:
Kan noen si noe om hvor mye CV leddene (eller forsåvidt andre deler av bilen) tåler av heving før vinklene blir for store?
I utgangspunktet synes det var kult at bilen ble ordentlig høy, og har kjøpt spacere bak. Men jeg kan jo ikke kjøre med det sånn dersom bilen tar skade av det, eller ikke på andre måter får fikset ristingen.
Tok et par mobilbilder, men vet ikke om det er noe tjangs for et trent øye å se noe ut av dette jeg?
Må jo få fiksa dette om jeg skal kjøre bilen til Bergen og tilbake til uka, ikke minst offroade litt mens man er der borte...

(Ja, jeg vet at mansjetten lekker

Her er det full sving på rattet
På forhånd takk for tips