Kjørekomfor
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Har fartstid i både 90 og 80.
Men hva jeg mener/føler og hva alle andre her på forumet mener/føler er jo fulstendig likegyldig for deg og dine.
Ta med deg kjærringa, ungene, barnestoler og -vogner og prøvekjør begge modellene i samme "miljø".
Da vet dere hva som er riktig for dere.
Men hva jeg mener/føler og hva alle andre her på forumet mener/føler er jo fulstendig likegyldig for deg og dine.
Ta med deg kjærringa, ungene, barnestoler og -vogner og prøvekjør begge modellene i samme "miljø".
Da vet dere hva som er riktig for dere.
Knut
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
Dilemmaet mitt er at den 90'en sikkert er solgt før jeg får testet 80'en (90'en blir lagt ut for salg straks og eiern av 80'en er på ferie til godt uti januar)
Kona syns, som nevnt innledningsvis, at 90'en var litt plastikk-aktig og liten, men grei nok, noe jeg forøvrig er enig med henne i. Ungene elsket 90'en, men de er jo vant med 60'en og alt nytt er jo dødskult
Det er jo ikke uinteressant for meg hva dere syns......... jeg vet nå at setene i 80'en er dårlig - fjæring bør oppgraderes + mange subjektive oppfatninger som gir meg ett inntrykk, så neida! jeg er interessert i mest mulig matnyttige meninger fra folk.
Kona syns, som nevnt innledningsvis, at 90'en var litt plastikk-aktig og liten, men grei nok, noe jeg forøvrig er enig med henne i. Ungene elsket 90'en, men de er jo vant med 60'en og alt nytt er jo dødskult
Det er jo ikke uinteressant for meg hva dere syns......... jeg vet nå at setene i 80'en er dårlig - fjæring bør oppgraderes + mange subjektive oppfatninger som gir meg ett inntrykk, så neida! jeg er interessert i mest mulig matnyttige meninger fra folk.
WooHoo Steinar, gleder meg til du begynner å freshe opp en 80, 60'en din er jo bare så "pen"
Er enig i at 80'er mer Lars Monsen, mens 90/120 er litt Mons Larsen
Kjørekomfort? Etter å ha prøvd LC V8'ern gidder jeg ikke snakke om sånt lengre, snakk om å ødelegge gleden ved å ha en bra bil...
Snakker vi om 90'en som kom inn den dagen jeg prøvde V8'ern?
Er enig i at 80'er mer Lars Monsen, mens 90/120 er litt Mons Larsen
Kjørekomfort? Etter å ha prøvd LC V8'ern gidder jeg ikke snakke om sånt lengre, snakk om å ødelegge gleden ved å ha en bra bil...
Snakker vi om 90'en som kom inn den dagen jeg prøvde V8'ern?
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
Ja det er nok den ja...en grønn en.
Jeg så deg ikke etter prøveturen med V8'ern ...... var du lenge borte Den bilen er bare heeeeelt pervers.... og så fin i svart med sota ruter !
Jeg har hatt gleden av å hatt noen turer med den..... oj oj oj...
PS* Mons Larsen kjører en bitteliten suzuki 410... ha ha ha
Jeg så deg ikke etter prøveturen med V8'ern ...... var du lenge borte Den bilen er bare heeeeelt pervers.... og så fin i svart med sota ruter !
Jeg har hatt gleden av å hatt noen turer med den..... oj oj oj...
PS* Mons Larsen kjører en bitteliten suzuki 410... ha ha ha
Yupp, den var grønn. Så jeg riktig, eller bytta han over til en HiAce? Det må gjøre vondt.......
Hadde V8'ern noe over en time, trur jeg glemte igjen nyrene eller levra eller noe i den, har hatt ett tomrom inni meg helt siden
Hadde V8'ern noe over en time, trur jeg glemte igjen nyrene eller levra eller noe i den, har hatt ett tomrom inni meg helt siden
TOYOTA Fanboy
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
1986 HJ60 Aut/Turbo
2005 LC120 Executive/GX
2011 Ski-Doo Freeride
-
- Innlegg: 439
- Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
- Lokasjon: Åsenfjord
80
Finnes det ikke noen fler 80`r i nærområdet ditt da?
De fleste 80 eiere vil jeg tro lar deg få prøvekjøre deres egen, hvis du forklarer dem hvorfor.
Man eier ikke en 80 uten å bli stolt av bilen sin.
De fleste 80 eiere vil jeg tro lar deg få prøvekjøre deres egen, hvis du forklarer dem hvorfor.
Man eier ikke en 80 uten å bli stolt av bilen sin.
Hei
Jeg synes du bør se ann bytte av fjærer/dempere på en 80.
Byttet selv på min 80 da de var lekk og signe. Komfortforbedringen er jeg ikke sikker på men den ble 2"høyere pluss pluss antagelig pga gamle signe fjærer så den ble jo litt hvassere i looken(etter jeg bytta hjula). Menjeg hadde ikke byttet før det var nødvendig
Jørgen
Jeg synes du bør se ann bytte av fjærer/dempere på en 80.
Byttet selv på min 80 da de var lekk og signe. Komfortforbedringen er jeg ikke sikker på men den ble 2"høyere pluss pluss antagelig pga gamle signe fjærer så den ble jo litt hvassere i looken(etter jeg bytta hjula). Menjeg hadde ikke byttet før det var nødvendig
Jørgen
Re: Kjørekomfor
Har nå kjøpt 80, og det er en fryd å ferdes på veien med denne..... Det er mindre støy, og ligger utrolig godt på veien... Har 60`en enda til korte turer og for at jeg må ha en "mannebil"!
- StianHdj80
- Innlegg: 700
- Ble med: fre mar 20, 2009 11:11 pm
- Lokasjon: Hønemyr, Vest-agder
Re: Kjørekomfor
Vi hadde 90 på jobb for en tid tilbake, må si jeg ikke hadde vært mye i tvil. (Mulig jeg er litt inhabil he he,men er en grunn til at jeg har 80). Syns 80en min er bedre og kjøre enn den 90en vi hadde. 90 blir litt mye, Rav, litt mye light Cruiser, men for all del en kjempebil. 80 er fast å fin og du får skikkelig solid følelse. Bilferie med kjerring å to unger i sommer med 80 på 37" og campingvogn, 110-120km gikk som en lek. kjørte Kristiansand- vimmerby(småland) og ingen klagde på støy. Så klart bråker MTR litt mer enn vanlig sommerhjul men syns 80en er godt lydisolert. En god investering er å bytte ut framstolene. Det er gjort på min..Står original stoler i min brors 80 og de er ikke mye å skryte av i forhold til Recaro f.eks
Stian
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Hdj80
ex: 80, 90, 100(aut 05, oddekalv edition)
LC 70 x2
100 AT35 manuell , gturbo, gmodule, PDI i tercooler. 3"eksos
Hilux d-cab 14 mod
can am 1000 Maverick Sport
can am 1000
bombardier 400
volvo 240
Jada har en Skoda å....
Re: Kjørekomfor
Ser ikke problemet, kjerringa di har jo allerede valgt for deg
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf
LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX
LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX
Re: Kjørekomfor
Jeg har for tiden både en 80 og 90. 80 med 12 ventilers motor, OME og manuell. 90 med D4D og automat. Jeg kjøpte 80'n fordi jeg "trenger" den til et par ekspedisjoner jeg planlegger. Begge bilene er svært godt vedlikeholdt uten vesentlig slark i understell eller annet.
Inntrykk etter 2 mnd 80 kjøring og 4 år 90:
90 er ekstremt lettkjørt, som en stor personbil. Den er kjapp, stabil, lett å parkere osv. Girkassa er en drøm. I forhold til feks Mercedes som kona har, og jeg hadde tidligere, er den mer lettkjørt. 90 er det naturlige valg hvis lommebok og fornuft bestemmer, og en ikke har "spesielle" behov.
80 er for spesielle behov, og disse kan være så mange. Den er antageligvis den mest robuste ikke-militære bil som er laget. Ekstremt driftssikker og med komfort som kan sammenlignes med personbilens. Men kun sammenlignes. I forhold til 90'en er den tregere og akselrerer dårligere enn 90 med 163 Hk. Må opp i nær 2000 rev før den begynner å sparke fra. Dette kan nok forbedres ved å ettermontere Intercooler, noe jeg planlegger. Den er ikke morsom å rygge på annet enn øde flyplasser. (Skal montere ryggekamera). Den manuelle kassa suger. Synkroniseringen holdt bare ut av fabrikkporten da bilen var ny. Men hvem vil ha girkasse-havari med en automat midt i Libanon? (Tenkt eksempel). Med manuell kan alt på bilen fikses av et grøftkant verksted. Den har vesentlig pondus. Den er den peneste bilen Mr. Toyoda har laget- 100 er en stor blob, mens 90 med WB og 120 og 150 er plastbiler.
Punchline:
Kjøp 90 (med automat hvis du liker det) hvis du vil ha det bedagelig. Kjøp 80 hvis du trenger.
(Men sjekk for all del den ufattelig teite automat-oljekøleren på 90'en. Se andre steder på forumet.)
Inntrykk etter 2 mnd 80 kjøring og 4 år 90:
90 er ekstremt lettkjørt, som en stor personbil. Den er kjapp, stabil, lett å parkere osv. Girkassa er en drøm. I forhold til feks Mercedes som kona har, og jeg hadde tidligere, er den mer lettkjørt. 90 er det naturlige valg hvis lommebok og fornuft bestemmer, og en ikke har "spesielle" behov.
80 er for spesielle behov, og disse kan være så mange. Den er antageligvis den mest robuste ikke-militære bil som er laget. Ekstremt driftssikker og med komfort som kan sammenlignes med personbilens. Men kun sammenlignes. I forhold til 90'en er den tregere og akselrerer dårligere enn 90 med 163 Hk. Må opp i nær 2000 rev før den begynner å sparke fra. Dette kan nok forbedres ved å ettermontere Intercooler, noe jeg planlegger. Den er ikke morsom å rygge på annet enn øde flyplasser. (Skal montere ryggekamera). Den manuelle kassa suger. Synkroniseringen holdt bare ut av fabrikkporten da bilen var ny. Men hvem vil ha girkasse-havari med en automat midt i Libanon? (Tenkt eksempel). Med manuell kan alt på bilen fikses av et grøftkant verksted. Den har vesentlig pondus. Den er den peneste bilen Mr. Toyoda har laget- 100 er en stor blob, mens 90 med WB og 120 og 150 er plastbiler.
Punchline:
Kjøp 90 (med automat hvis du liker det) hvis du vil ha det bedagelig. Kjøp 80 hvis du trenger.
(Men sjekk for all del den ufattelig teite automat-oljekøleren på 90'en. Se andre steder på forumet.)
BJ40 & HDJ80 & HZJ78
Re: Kjørekomfor
lc90 er en bil, lc80 er ett redskap.. nuff said.
-LC HDJ80 35"
-4Runner 3.0TD, konebilen
Tidligere:
-93 LC FZJ80 -84 LC BJ42 x2
-05 LC 120 Arctic 38" -07 Hilux Arctic 37" x2.
-94 4Runner 3.0TD 35". -82 Hilux Evo 38".
Garasjen
-4Runner 3.0TD, konebilen
Tidligere:
-93 LC FZJ80 -84 LC BJ42 x2
-05 LC 120 Arctic 38" -07 Hilux Arctic 37" x2.
-94 4Runner 3.0TD 35". -82 Hilux Evo 38".
Garasjen