Nytt forum-medlem og ny bil

Moderatorer: lj73jon, Snekker_Andersen, baa

Svar
al_bj42

Nytt forum-medlem og ny bil

Legg inn av al_bj42 » søn mar 08, 2020 10:12 am

Hei!

Etter omlag 25år i garasjen skal nå støvet børstes vekk fra min far sin BJ 42 fra 1981. Det har vært hans drøm å pusse opp sin "sene ungdomsbil" så lenge jeg kan huske. Bilen har svært kort km stand, men fikk en rundvelt som tilnærmet ny. Og dette ble i sin tid fikset til en godkjent bruksbil.

Den har stått hensatt i en smått fuktig garasje, og har lidd litt av dette. Kun startet opp og rullet noen få meter årlig, sist for ca. 10år siden.
Det blir mye å ta tak i. I første omgang er planen å få den i kjørbar stand. Så får resten komme senere.
Vi er begge hobbymekanikere. Og vi har en god formening om hva som bør gjøres.

Ønsker likevel noen tanker fra dere om hva som er de kritiske punktene nå helt i starten. Gjerne modelspesifikke ting som bør vurderes ned på minste detalj. Setter pris på alle innspill!

Hilsen sønn og far.

baardlie
Sted: buskerud

Re: Nytt forum-medlem og ny bil

Legg inn av baardlie » søn mar 08, 2020 11:03 am

Hei og velkommen hit ! Alltid hyggelig at vi blir flere :D Her inne finner du "alt" om bilen deres , fint far/sønn prosjekt dette ! Det er jo bestandig bra med bilder , hvor i landet osv . Mitt innspill er jo å holde den så orginal som mulig , det er det som gjør den mest verdifull over tid i mine øyne , men andre mener det motsatte så man må gjøre det en liker best selv tenker jeg . Det er jo dere som skal ha det hyggelig sammen rundt dette prosjektet så gjør det dere synes kler bilen best :D Rust er vel det disse bilene sliter mest med , bakre del av ramme , hjørner bak på karroseriet , under sidedører ,frontruteramme , lista er lang med rustfeller......men uansett , Lykke til med en av verdens mest ettertraktede biler!!
Bård-HZJ79- Tlf.97618988

Brukeravatar
masterpetter
Sted: Halden

Re: Nytt forum-medlem og ny bil

Legg inn av masterpetter » fre mar 27, 2020 7:22 pm

Kjør på med Bilder

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk

Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.

FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208

HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt

Svar

Gå tilbake til «Generelt 4x»