LC 90

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

LC 90

Innlegg av Pirkka »

Har litt tenkt å kjøpe meg LC90 hva må se etter en 1997 model bilen er nettopp EU-godkjent så kan ikke være veldig ille på teknisk har ikke vært å sett bilen enda. Jeg må ha en jakt/fangst bil til vinteren for å komme ofte ut i skogen ubrøytet veier.
Brukeravatar
ole_kristian
Innlegg: 1044
Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Re: LC 90

Innlegg av ole_kristian »

Finnes jo mange tråder om kjøpstips for *J90/95 her, men rammerust er nok det første jeg vil se etter.
Rammene kan ofte se ganske bra ut - men ruster gjerne på innsiden av rammevangene på hver side av dieseltanken, og der er det vanskelig å se ordentlig uten godt lys og gjerne noe å kakke/bryte med.
Rust i bakakselhylse er jo et problem på noen.
Sprukne topper på KZ motoren.
Kjølevæske i automatolja og automatolje i kjølevæska på noen grunnet korrosjon i varmeveksleren mellom disse mediene, men manuellkasse = no problems.
Er litt på utkikk etter en 90 igjen sjøl jeg - for sjøl nå flere år etterpå går jeg fortsatt å angrer på at jeg solgte den jeg hadde, enda jeg opplevde både sprukket topp og rusten ramme.
Og til tross for de nevnte tingene så går jeg gjerne for både KZ motor og gjerne automat en gang til, men tror jeg vil prøve å unngå bil med pynteplast og skinnseter.

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: LC 90

Innlegg av Pirkka »

Takk for hjelpen dette er manuell vil ikke ha automat blir kun brukt på jakt/fangst turer ha god tid å gire selv.Få ta med hammar og skrutrekker å banke litt ramme har hatt noen gamle HiAcer 93- 95 som var rustbehandlet da bilen var ny så det finnes ikke mye rust under bilen vet ikke om LC blei rustbehandla.
Svar

Tilbake til «Generelt 9x»