PKK og Toyotaverksted som har tatt av...

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
baardr
Innlegg: 8
Ble med: tir aug 16, 2011 6:02 pm

PKK og Toyotaverksted som har tatt av...

Innlegg av baardr »

Hei. Da har eg hatt 120 min på service med PKK hos Toyota. Tror han på verkstedet har ropt inn til verksmesteren å spurt hvor mye dette skulle koste. Fikk tilbakebilen med ett pristilbud på 69.000.-
Fikk bland annet pålegg om å bytte motorfestene. disse har jeg liggende, men så ikke for meg å skulle ta løs på dette nå i ferien. Har kjørt bare ca 150.000 km med motorfestene sånn som nå. Har vært godkjent på samme verksted flere ganger uten anmerkning.
Spørsmålet er derfor, ettersom jeg vet det er mange dyktige teknikere her inne:
Er det virkelig sånn at feilen som oppstår når belgen på motorfestene ryker skal ses på som ett sikkerhetsproblem som må fikses ifm PKK?
Selv vil jeg kalle dette et luksusproblem som jeg bare såvidt merker når bilen er i revers.
Hva mener dere?
superhansen
Innlegg: 716
Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
Lokasjon: Drøbak

Re: PKK og Toyotaverksted som har tatt av...

Innlegg av superhansen »

Det var jo en saftig sumHva skal de ha for kun bytte av festene da?Har forøvrig ikke hørt om noen som har fått 2 eller 3 feil på motorfester på 120'n
Men det kan jo selvfølgelig ha hendt.Skal forøvrig bytte mine selv ila sommeren,men det er på eget initiativ,ikke fordi noen har pålagt meg det.Jeg har også risting med foten på bremsen i D og R,stort sett bare når motor/motorrom er kaldt.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

120 GX 08 mod.
baardr
Innlegg: 8
Ble med: tir aug 16, 2011 6:02 pm

Re: PKK og Toyotaverksted som har tatt av...

Innlegg av baardr »

Motorfestene var vel på ca 25000 om eg ikke husker feil. Så var det nedre bærekuler som ble byttet for 2 år sia som var for mye slakk i. Hengerkontakten måtte byttes fordi tåkebaklyset ikke virker. Noe det ikke er krav om. Bremseskiver med rust på, noe som er bullshit. +++
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: PKK og Toyotaverksted som har tatt av...

Innlegg av JanP »

Hei.me
Skikkelig tilbud. Kan du konkretisere hva de enekelte poster er?

Når det gjelder tåkelys så skal alle lys virke, det er et krav ja. Må kontakten byttes om den ikke er tett så kan det kreves på PKK. Fikk selv fått det samme kravet på min 120. Hengerkontakt skal være tett og festet. Er den i dårlig stand kan den påvirke bilens lys/kortslutning og sikringsbrudd. Så verkstedet gjør det de skal her. Og en ny koster jo 150-200, om du velger noe annet enn Biltema sin. Byttet til 13-polt, samtidig som jeg byttet på hengeren. Viktig å kjøpe en.som legger over tåkebaklys til henger om du bruker en med 13-polt. Ingen hensikt med tåkebaklys på bil når du har henger. Tror det er 2a -2b det er på kontakten.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
superhansen
Innlegg: 716
Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
Lokasjon: Drøbak

Re: PKK og Toyotaverksted som har tatt av...

Innlegg av superhansen »

Da er det nok best og bare hive seg over jobben selv,ihvertfall billigstMan får verktøy til å presse ut bærekula mens den er montert på bilen,ser det er flere på Facebook som har brukt det med hell.Rart at kulene dine er dårlig etter kun 2 år.Hvilket merke var bærekulene om du husker?

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk

120 GX 08 mod.
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»