Nøling ved gasspådrag

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
evly21
Innlegg: 2
Ble med: fre feb 25, 2011 7:48 am

Nøling ved gasspådrag

Innlegg av evly21 »

LC 150, 14000km, D4D motor og automat, ved gasspådrag etter kryss, skarp sving, forbikjøring etc. nøler bilen, akkurat som om den slutter å dra. Føles som et napp, dette er veldig ubehagelig og er noe jeg aldri tidligere har opplevd på en bil.
Jeg er usikker på om det er motor eller girkasse som er problemet. Jeg får ikke opp noen feilmeldinger når dette skjer.
Bilen oppfører seg også rart i nedoverbakker, ved nedbremsing ruser motoren opp.
Er det noen som har opplevd noe lignende?

Evly
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

Re: Nøling ved gasspådrag

Innlegg av Andreas30 »

bilen du kjører har fått en miljø motor det betyr at den er strupa inn i krefter for og slippe billigere inn i norge .

det lønner seg og sette inn org chip i disse bilene da vil bilen gå riktig greit .

opprusing av motor i nedover bakken betyr at bilen girer ned og skal hjelpe til og bremse med motoren så du ikke trenger og bruke bremsene hele tiden i en lang nedover bakke .

bilen føler på hvor bratt bakken er og ettersom det girer den selv ned når du tøtsjer bremsen .

prøvekjørte 150 serien for en stund siden og syntes den var meget treg i lys kryss og ved forbi kjøinger i forholdt til 120 serien .

kjøpt deg en tte chip så blir du nok fornøyd .
evly21
Innlegg: 2
Ble med: fre feb 25, 2011 7:48 am

Re: Nøling ved gasspådrag

Innlegg av evly21 »

Bilen er Tyskland import. Samme motor med samme effekt sitter i bilene som selges der. Særnorske regler kan derfor ikke gjelde.
Men det kan kanskje være miljøhensyn som gjør bilen mindre kjørbar.
Det med rusing ved nedbremsing i nedoverbakke skal jeg imidlertid kunne forstå.

Evly
Brukeravatar
sunde
Innlegg: 1696
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Nøling ved gasspådrag

Innlegg av sunde »

vet noen har hat problem med at automat kassen går varm,opplevde selv dette ved test av 150.
ellers skal den jo gire ner,vist du tøtsjer bremsen i nedover bakke,slipper du kun opp spiden,skal den gå ner på tomgang.ut av kryss,virket den lit treig,men muligens motoren blir kjapere etter den er innkjørt.alt skal jo gå sin tid,før det er innkjørt...
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Svar

Tilbake til «Motor 15x»