Har lyst til å montere en orginal Toyota chip i min 2011 (Desember) modell, men ble veldig i tvil nå når garantien bortfaller ved montering av chip.
Noen på forumet som har gode pros og cons ved å montere en chip?
Toyota opprettholdt garantien tidligere. Resulterte chipen i mange garantisaker, eller er det andre grunner til at Toyota ikke lenger opprettholder garantien hvis man monterer chipen.
Takk for gode innspill.
Chip Tuning - Bortfall av garanti.
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Chip Tuning - Bortfall av garanti.
Har ikke hørt om et eneste problem med original TTE chip
Tror dette er "politisk korrekt" å ikke chippe i disse miljøtider. Derfor!!
Tror dette er "politisk korrekt" å ikke chippe i disse miljøtider. Derfor!!
LC 120 Executive -04.
Mini Cooper -68.
Mini Cooper -68.
Re: Chip Tuning - Bortfall av garanti.
I fall du skulle falle for fristelsen, hold deg til kjente merker.
www.kcr.se
De har bra utstyr. De har også litt lavere HK enn f.eks. TTE, det er kanskje for å være på sikre siden, vet ikke bare en tanke..
www.kcr.se
De har bra utstyr. De har også litt lavere HK enn f.eks. TTE, det er kanskje for å være på sikre siden, vet ikke bare en tanke..
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Chip Tuning - Bortfall av garanti.
Jeg fikk også samme svar fra Toyota at de ikke lenger "liker" slik tuning som de tidligere solgte som originaldeler. Jeg har undersøkt mye frem og tilbake hos flere leverandører. Landet på den "originale" løsningen til J-Sport som de kaller "DEPK" (http://www.j-sport.de) til min LC150 (190hk). Dette bl.a fordi deres løsning sitter skjult under hanskerommet, mens de andre løsningene kobles synlig i motorrommet. "DEPK'en" leser også av mange flere parametre enn tilfelle er for de andre typene jeg sjekket. Selv om "DEPK" er en av de som gir mest effekt og økning i dreiemoment, tror jeg den er vel så sikker som f.eks KCR sin løsning som ikke leser av så mange parametre i sin løsning. Hadde jeg kun valgt ut fra pris, ville KCR vært et alternativ da den bare koster SEK 3.900 i Sverige.
I Norge er det nå Arctic Trucks som importerer og selger "DEPK" til LC150 for ca 11.500 + mva. J-Sport selger den derimot til ca 1.330 euro inkl frakt. Bestilte den da direkte fra dem. Fikk den levert til merkeverkstedet jeg bruker i Sverige for å spare norsk toll og nå er den verkstedmontert. Merker en klar effektøkning og lettere motorgange. Ser også tydelig lavere drivstofforbruk på computeren i bilen. Min LC har ligget på ca 1,1 - 1,2 ltr/mil både på computer og målt i hele vinter. Ikke akkurat iht det Toyota reklamerer med i sine brosjyrer for LC150-serien. Håper forbruket går ned med "DEPK'en".
I Norge er det nå Arctic Trucks som importerer og selger "DEPK" til LC150 for ca 11.500 + mva. J-Sport selger den derimot til ca 1.330 euro inkl frakt. Bestilte den da direkte fra dem. Fikk den levert til merkeverkstedet jeg bruker i Sverige for å spare norsk toll og nå er den verkstedmontert. Merker en klar effektøkning og lettere motorgange. Ser også tydelig lavere drivstofforbruk på computeren i bilen. Min LC har ligget på ca 1,1 - 1,2 ltr/mil både på computer og målt i hele vinter. Ikke akkurat iht det Toyota reklamerer med i sine brosjyrer for LC150-serien. Håper forbruket går ned med "DEPK'en".
Re: Chip Tuning - Bortfall av garanti.
Ikke for å ødelegge tråden her, men Baardlie her på forumet har nettopp avmontert en KCR chip da han hadde problemer med sin 100, og ble kvitt problemene da chipen ble fjernet, forbruket gikk også ned i flg han.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=20042
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=25&t=20042
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Chip Tuning - Bortfall av garanti.
Har hat TTE i to av mine trea siste biler.finnes ikkje problem.monterte en lit billier versjon i lcen,som styrte dieselen.regner med den justerte trykket og åpning stid?9men den bilen ligget lit,kunne få motor feil.da måtte motor stoppes og startes på ny.men ingen alvorlige problemer.
Har min 2 bil med TTE og min mor har en med TTE,aldri vert noe problem.kjøper du j.sport sin skal det vere den samme som TTE.men navnet er byttet ut,siden TTE er motorsport satsingen til toyota
Har min 2 bil med TTE og min mor har en med TTE,aldri vert noe problem.kjøper du j.sport sin skal det vere den samme som TTE.men navnet er byttet ut,siden TTE er motorsport satsingen til toyota
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
morroa har så vidt begynt
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt