AC problem etter vekstedbesøk

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
artickalf48
Innlegg: 6
Ble med: søn nov 02, 2014 9:53 am
Lokasjon: Follo

AC problem etter vekstedbesøk

Innlegg av artickalf48 »

hei
Har fått god hjelp her før og prøver meg igjen :)
Har en 2010 Mod LC 150 med kjøleboks (gx) Gått 100 T km
Hadde service på av anlegget før sommeren i fjord og da ble det tilført sporings stoff og alt har fungert tipp topp helt til i våres da jeg oppdaget sporingsstofdet i kjøleboksen ( grønt)
Siden jeg har jobbet med Toyota som mekaniker i 18 år ( sluttet for 10 år siden ) bestemte jeg meg for å demontere detaljer selv for å se hvor led lekker sporingsveake .
Det var lett å se hvor det kom fra , det er en skjøt rett før registeret til kjøleboksen . En O ring enkelt og greit , etterdro skruen og det var tett .
Men jeg vill ikke oppleve at det begynner å lekke igjen i sommer når ingen har tid ( verksteder) så jeg leverte den på Toyota sitt merkeverksted , viste verks,etter hvor den lakk og vi ble ening om at di skulle tappe ned systemet og skifte O ringen
Så gjort jeg hentet bilen og alt virket OK
Men etter ca 2-3 km kuttet ac anlegget ut . Kompressor slår inn og ut uten stans og det klikker i releer :( ( står bilen natten over så virker anlegget i 2-3 km igjen før samme problem dukker opp
Mekaniker 100 %sikker på att han ikke har gjort noen feil
Bilen har nå stått på verkstedet i 4 dager uten att di klarer å finne ut av problemet ????
Di har dobbelt sjekket gassmengde og får ingen feil ledninger på Ecu ?

Noen forslag ???
Har nok mistet troen på verkstedet :(
artickalf48
Innlegg: 6
Ble med: søn nov 02, 2014 9:53 am
Lokasjon: Follo

Re: AC problem etter vekstedbesøk

Innlegg av artickalf48 »

Feilen var for mye gass på anlegget !! Dette brukte di 7 virkedager pluss en helg på finne ut .
Det er flott det !! N
Svar

Tilbake til «Motor 15x»