P0206 - Injector 3 - Circut malfunction

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
chrisrik
Innlegg: 111
Ble med: man apr 19, 2010 2:55 pm
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

P0206 - Injector 3 - Circut malfunction

Innlegg av chrisrik »

Heisann!

Fikk nettopp feilkode P0206 på min LC150 med ca 220' på klokka. Ser mye skriverier om dette på 120, men lite på 150.
Toyota lokalt skal ha 15 for å bytte én og 35 for alle fire. Ble naturligvis anbefalt å skifte alle, men om det er for å tjene penger eller for at mest sannsynlig de andre ryker vet jeg ikke.
Noen synspunkter på dette?

Bilen var for øvrig nettopp på storservice hos Toyota for litt under 2 måneder siden, men dyseverdier kontrolleres ikke da ettersom dette må gjøres på kald og varm motor. Har lest her inne at verdiene kan "grov"-kontrolleres på to minutter, hvis så er det jo litt dumt de ikke gjorde det.
Man skulle tro at dersom dyseproblemene også gjaldt for 150, burde kanskje en dysetest inngå i storservicen. De tok seg tid til å kontrollere at vindusviskeren på bakruta ikke lå helt inntil ruta, tilstand på bremseskjold og at senterkopp på felgene manglet... :roll:
Brukeravatar
Dag Einar
Innlegg: 5175
Ble med: tor mai 13, 2004 11:05 pm
Lokasjon: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: P0206 - Injector 3 - Circut malfunction

Innlegg av Dag Einar »

Jeg må si at jeg er helt rystet over at en motor som har gått snaue 250.000 får problemer...
Hadde dette vært meg hadde jeg klaget til Toyota og laget et h.... styr.
Min 90 var den første som hadde Common Rail og måtte bytte SCV eller hva det het, men da hadde den gått ca 400.000 og det var greit liksom, men når den har gått halvparten og sånt begynner, så er det jo ikke noe bedre enn bmw og mercedes og det er jo i realiteten Toyota da mener jeg.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

Re: P0206 - Injector 3 - Circut malfunction

Innlegg av Andreas30 »

Skjekk det billigeste først Og det er ledningsnett og kontakt inn på injektor Det har vært flere som har opplevd dårlig kontakt på stikker inn på injektor . Vil nok tru injektorene dine er i orden jeg 8)
Du kan sjekke dette selv bare ta av begge minus polene på battri og ta av kontakt in på injektorene spray med elektro clean crc
og monter sammen igjen i flere tilfeller har dette løst problemet vist ikke så kan det være ledningsbrudd på gang
Svar

Tilbake til «Motor 15x»