Ny LC150 eier

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
cruiserole
Innlegg: 9
Ble med: søn okt 15, 2017 11:12 pm

Ny LC150 eier

Innlegg av cruiserole »

Hei,

Ny på forumet/medlem.

Bestemte meg for at 90'n skulle få ny eier, og jaktet på en 120. Etter en del leting ga jeg opp, ettersom ingen matchet kriteriene. Endte derfor opp med en 150. . . Forrige lørdag.

Har bladd i manualen, som er relativt tung (fysisk). . . Og finner at den ikke nødvendigvis stemmer helt. Mulig det er fordi manualen er norsk, og bilen opprinnelig er Tysk etter det jeg kan finne ut (forrige eier kunne generelt lite om bilen)

Har en del ubesvarte spørsmål, men husker ikke alle, så får begynne med fire.

Q1
Beskrivelsen for å koble på henger presiserer at biler med luftfjæring skal senkes før av/tilkopling. . . Finner ikke/kan ikke komme på noen rasjonell forklaring på dette. . . Noen av dere som kan utdype?

Q2
I lc90 manualen var det oppgitt vadehøyde på 60cm, og på brutterns 120 er det oppgitt 70cm. Jeg kan ikke finne noe om Vadehøyde i manualen på 150, men nå er jeg mann da. . . Står referert til "offroad manual" flere steder, men den har jeg ikke sett. Mulig det står i den, men regner med noen av dere vet? (Kan være greit å vite nå som det er meldt en del nedbør på Sørlandet)

Q3
Finnes det en elektronisk kopi av "offroad manualen"? Mulig det ikke var plass i hanskerommet, men skulle den ha fulgt med bilen?

Q4
Etter å ha ligget i cruise hastighet, nøler/tar motoren pause ved kickdown. Dette er litt slitsomt ved fobikjøringer. Har lest noe om at det er programmert slik Pga miljø/forbruk, men skal det virkelig være slik?
Disponible kjøretøy på tunet:
2011 LC150
2010 UrbanCruiser

Tidligere kjøretøy:
2001 LC90
Litt av hvert ymse (ikke cruiser)
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Ny LC150 eier

Innlegg av ArneO »

Q1 - jeg hever og senker bilen etter hva som passer når jeg kobler til eller fra henger og campingvogn.
Q2 - mener jeg har lest 70 cm - husker ikke hvor...
Q3 - https://toyotamanuals.com.au/document/l ... 13-current
Q4 - merker forskjell på det om man har sport/normal/comfort på bryteren
LC 150 GX 2011
cruiserole
Innlegg: 9
Ble med: søn okt 15, 2017 11:12 pm

Re: Ny LC150 eier

Innlegg av cruiserole »

WP_20171018_10_58_17_Rich (2).jpg
WP_20171018_10_58_17_Rich (2).jpg (2.02 MiB) Vist 9929 ganger
Merket ingen forskjell på nøling uansett modus. . .

Noen som har testet CTC tuning?

Fikk på nye lisser, da den var et mareritt på continental. Ble en drøm å kjøre med rette skuldre! Null sporing! Ble i mine øyne ikke galt på en daily driver. . .

Gode lys, men vurderer et par lazer led st-8 for å holde det lovlig. Usikker på om jeg skal ha bøyle, eller ikke. . .
Disponible kjøretøy på tunet:
2011 LC150
2010 UrbanCruiser

Tidligere kjøretøy:
2001 LC90
Litt av hvert ymse (ikke cruiser)
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Ny LC150 eier

Innlegg av JanP »

Gratis med ny bil.
Og felgene dine passer til bilen, valgte de samme selv på min 120. Men du må ikke bruke de på vinteren, da ødelegges de fort. Tenkte å pulverlakke mine, men det ble umulig da det er 2 farger. Bilen ble solgt i sommer forøvrig. Kjøpte mine på Dekk1, og spurte i vår om de hadde de fortsatt, men svaret var nei. Har du kjøpt de nylig?
Nyfelg.jpg
Nyfelg.jpg (395.58 KiB) Vist 9916 ganger
Besøk på dekk.JPG
Besøk på dekk.JPG (731.86 KiB) Vist 9916 ganger
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
cruiserole
Innlegg: 9
Ble med: søn okt 15, 2017 11:12 pm

Re: Ny LC150 eier

Innlegg av cruiserole »

Var innom lokale forhandleren mandag. Hadde fullt sett onsdag. Brukte original felger på hakka8 til vinter, og nye felger og BF til sommer. Hadde ikke igjen i sølv før til våren. Tror dette var et av dem siste dem hadde igjen. Skal ikke se bort ifra at dem får igjen til våren. . .
Disponible kjøretøy på tunet:
2011 LC150
2010 UrbanCruiser

Tidligere kjøretøy:
2001 LC90
Litt av hvert ymse (ikke cruiser)
Svar

Tilbake til «Generelt 15x»