HZJ75PU-garasjen i Nord-Trøndelag

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Mads
Ble med: man jan 16, 2006 9:21 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Nord-Trønderens 73 og 75-garasje

Innlegg av Mads »

best med ramme rundt lysene.
De ble litt små.
Det blir en stilig bil 8)
Mads
HZJ105GX
Alle familier burde ha minst en Landcruiser...
Min Garasje.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?p=49586#49586
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

Flott dette! Du har nok rett i at lyktene ble små... Jeg ville også hatt det andre ryggelyset på plass.

Bra arbeid!
Brukeravatar
ole_kristian
Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
Kontakt:

Innlegg av ole_kristian »

Denne bilen her blir det et helt korrekt stuk på!!! 8)
Jeg syns baklampene dine er for små, men det er jaggu det eneste jeg vil bemerke også.
Flott vogn!

Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Brukeravatar
n t
Ble med: ons jun 25, 2008 10:38 pm
Lokasjon: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge

Innlegg av n t »

TommyLj70 skrev:Detta ser meget bra ut må jeg si :)
Neste trøndergarasje-samling skal du få se den live, skilt eller ei!! :mrgreen:
Toyole skrev:Digger slike doninger. Nydelig plan, ekstra stas å ha designa og laga det sjøl. Flatbed og 6syl.! :P :D :mrgreen:
Tror det blir bra jeg også
tr-racing skrev:Godt utført arbeid :P . Dette ser bra ut.
Takk.
Bjerke skrev:ser kjempe bra ut, synes lampene var penest med uthevingen (teipen). Gjorde stor forskjell.
Mads skrev:best med ramme rundt lysene. De ble litt små. Det blir en stilig bil 8)
4Springar skrev:Flott dette! Du har nok rett i at lyktene ble små... Jeg ville også hatt det andre ryggelyset på plass. Bra arbeid!
ole_kristian skrev:Denne bilen her blir det et helt korrekt stuk på!!! 8)
Jeg syns baklampene dine er for små, men det er jaggu det eneste jeg vil bemerke også.
Flott vogn!
Da skal det bli ramme rundt lyktene slik at de ser litt større ut, må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det... :?
DSC00027.jpg
DSC00027.jpg (137.12 KiB) Vist 6374 ganger
Har forresten fått inn bakrute i dag. Ble limt på plass, da det er noen ujevnheter i kanten der lista skulle vært. Har en teori om at det har vært camper-påbygg en gang i fortiden, siden det er skåret i bakveggen under vinduet (og senere sveist inn nytt). Og at denne muligens har trykt inn profilen over ruta litt.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
JanP
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Innlegg av JanP »

Får hive meg på jeg også, n-t. Ante ikke at du var kommet så langt allerede. Det fikk jeg ikke med meg på siste kaffeslabberas. Men flott arbeid og bilen er blitt en helt annen enn det du startet med. Og til det bedre! 8)

Synes at det sorte feltet rundt baklyktene fremhevet det, og ga hele bilen et løft sett bakfra. Fortsett med å prøve ut det.

Da er det ikke mange dagene til neste treff. Lykke til videre.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Brukeravatar
ildhane
Ble med: man des 22, 2008 5:07 pm
Lokasjon: Gressvik

Innlegg av ildhane »

jeg vil også hive meg på skrytebølgen og vil gratulere deg med en skikkelig UTE. jeg liker veldig godt at det begynner å hope seg opp med 70 serie pu her på berget, og det at alle som en er drit strøkne er jo bare en kjempebonus for oss som liker å se på bilder. og appropos bilder, når får vi photos av hele bilen ute av garasjen?
ex RN36, RX60 og HJ60
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

JanP skrev:Synes at det sorte feltet rundt baklyktene fremhevet det, og ga hele bilen et løft sett bakfra. Fortsett med å prøve ut det.
Syns også litt mer "fyll" rundt lykta gjorde seg, så etterhvert skal jeg nok finne på et eller annet. Hadde det vært treverk kunne jeg funnet noe listeverk og DeWalt'en, men tenker jeg må finne et eller annet i plast... DeWalt'en ble forresten brukt til å kappe alle aluprofilene. Det var greit å ha hørselvern og ansiktsskjerm da...
ildhane skrev:jeg vil også hive meg på skrytebølgen og vil gratulere deg med en skikkelig UTE. jeg liker veldig godt at det begynner å hope seg opp med 70 serie pu her på berget, og det at alle som en er drit strøkne er jo bare en kjempebonus for oss som liker å se på bilder. og appropos bilder, når får vi photos av hele bilen ute av garasjen?
Aheeem! :shock: Bilen er langt fra strøken, og kommer nok aldri til å bli det. Vil ikke ha noe jeg må polere i tide og utide, men en lakkering er i tankene etter hvert (mest for å bli kvitt gråfargen) 8). Utebilder kommer den dagen jeg endelig kan ta meg en prøvetur med noenlunde lovlig bil, etter påske antagelig. Skal gjøre ferdig alt under platten (eksosanlegg, spyle og smøre inn ramme, lastavhengig-ventil, ledningsnett til sperre bak (den virker, men ledningen til kvitteringskontakten er def.), Hengerfeste skal festes på forsvarlig vis) før jeg kobler det elektriske bak der.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

Platten er nå ferdig sammensatt, men står på bukker, siden jeg driver for fullt på ramma. Har laget ny overføring til lastavhengig-ventilen. Versjon 1 var ikke bra nok, men versjon 2 gjør nok jobben. Tok en grundig vask av ramme, hengte bakenden i krana og spylte inn i alle hull jeg kunne finne. Her er noe av det som kom ut.
48.jpg
48.jpg (149.55 KiB) Vist 6292 ganger
Har tilpasset og borret opp hullene til innfesting av hengerfeste. Etterpå sprøyta jeg på Owatrol på omtrent alt. Dette skal nå få tørke før en ny påføring i morgen.
45.jpg
45.jpg (134.34 KiB) Vist 6292 ganger
Startet med demontering av høyre framskjerm, da den skal byttes. Tok av snorkelen, og da fant jeg denne:
50.jpg
50.jpg (102.02 KiB) Vist 6292 ganger
Noen som vet hva dette skal forestille?
Med det samme jeg er av med snorkel og slikt skal jeg se om jeg får gjort noe med inntaket til luftfilteret. Roall ga meg et tips på hvordan jeg kan gjøre det.
49.jpg
49.jpg (121.97 KiB) Vist 6292 ganger
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
baa
Ble med: tir jan 05, 2010 2:18 pm
Lokasjon: Trondheim

Innlegg av baa »

angående det som er lakkert på bilen, så var det første som slo meg:
rev.jpg
rev.jpg (178.8 KiB) Vist 6266 ganger
haha, mulig jeg er ute å sykler men... :D
Brukeravatar
SverreS
Ble med: lør okt 31, 2009 9:50 am

Innlegg av SverreS »

Ha ha snakk om å finne rett bilde da.Knall Bård......:-))))))))))
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517

Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Brukeravatar
Toy_Roller
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Innlegg av Toy_Roller »

Hehe. Knall!!!
:)
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

Kort oppdatering.
Har snudd inntaket på luftfilteret. Stygt, men gjør nok nytten.
Owatrol og arcanol på innerskjermen h.s.
Ny skjerm levert til lakk, blir hvit.
Utbedret innfestinga til snorkelen i den øvre delen av skjermen. Ene festet var skrudd med lang "treskrue", og et annet var skrudd gjennomgående, med mutteren like bak batteriet. Altså to plater med 10-15 cm luft mellom.
Fjernet så mye jeg kunne av bio-diesel-systemet. I den forbindelse begynte jeg å røske tak i uoriginalt ledningsnett. Værre sjurareir (kråkereir for dere som ikke snakker trøndersk :mrgreen: ) har jeg faktisk ikke sett før, og jeg har sett en del... :twisted:
Fant en omformer bak hanskerommet, men den var ikke i bruk. For strøm til radio og sigarettenner osv. var det tatt strøm fra ene batteriet. Nå fjernet!
Montert motstander for blinklys bak, siden jeg har dioder, og releet blinker for fort. Ble knall!
Fant et sirkelrundt hull i innsugsslangen, noe som i realiteten betyr at bilen har gått uten luftfilter :evil: Tettet med store skiver, bolt og mutter, og silikon.
Byttet olje og filter motor, olje på gir og kardanger, servo, byttet bremsevæske på bremser og clutch.
Har ikke tatt meg tid til å legge ut bilder, da omtrent all fritid er oppbrukt til å få klumpen ferdig til visning den 10. mai. Men det kommer.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

Mens jeg drev med lednings-eksorsisme fant jeg en skjult bryter. Etter litt undersøkelse fant jeg ut at det var tyverisikring. Kjekt å ha! :mrgreen: Her er et bilde av mesteparten av det som ble revet ut av bilen. Ser mindre ut på bildet enn det er i virkeligheten.
51.jpg
51.jpg (195.55 KiB) Vist 6127 ganger
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

Nå har det blitt nytt eksosanlegg fra ca midt under førerdøra og bakover. Det var helt nødvendig, da potta var pill råtten. Jeg valgte å ikke bytte helt fram, da jeg senere skal på med stressvifte, og da må det lages noe nytt der uansett.
Ny skjerm på plass. Den stikker seg litt ut blant det grå og det skittenhvite, og den var fryktelig blank.
DSC00037.jpg
DSC00037.jpg (131.28 KiB) Vist 6081 ganger
Fikk også montert snorkel, luftfilteret, skjermbredderen og blinklys, men har ikke bilde av det nå.
Av store ting som gjenstår er: Koble opp ledningsnett mellom ramme og platt, lage og montere skjermer bak, justere bremsereguleringsventilen. Håper jeg rekker det før visning den 10. :)
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Tommyhj60
Ble med: søn sep 13, 2009 7:36 pm
Lokasjon: Byneset

Innlegg av Tommyhj60 »

Skal ikke du komme og vise den fram i morgen da :wink:
2007/2008 120 AT37
1984 HJ60 Dovregubben solgt :(
1984 Hj60 Rusty Solg
Lj70 Solgt

Støgt men stært
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

TommyLj70 skrev:Skal ikke du komme og vise den fram i morgen da :wink:
Joda 8) , hadde tenkt det. Må bare koble lys i morgen ettermiddag før turen går sørover.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

Skulle på visning i dag, så i går ettermiddag og kveld jobba jeg som en gal for å få montert skjermer bak. Ble litt skjev enkelte plasser, men det fikser jeg i ettertid. Var kun fokusert på å få det dit. Skjermene ble laget hos en blikkenslager, i 2mm galvanisert stål. Er ikke helt fornøyd med formen, mulig jeg kutter litt i lengden på "vingene" for å få det til å se bra ut.
DSC00041.jpg
DSC00041.jpg (185.44 KiB) Vist 6009 ganger
Måtte bytte ut framfangeren, helt sikkert ikke godkjent... Stjal fangeren fra 73-en inntil jeg finner ut hva jeg lander på til slutt. Avsluttet da klokka var kvart på 11.
Møtte opp hos Biltilsynet i Steinkjer, følte ikke jeg egentlig var klar for dette, men tenkte som så at da har jeg iallefall en mangellapp å forholde meg til. Så feil kan man ta. Fikk ingen mangellapp :D :mrgreen: :D
DSC00042.jpg
DSC00042.jpg (102.55 KiB) Vist 6009 ganger
Skåret i gleden var at de ikke kunne godkjenne mer enn 3035 kg totalvekt, siden det var det som sto på skiltet i torpedoen. Men han hadde forsåvidt rett. Hjelper ikke at TÜV og svensk vognkort sier noe annet, når skiltet sier 3035.
Så måtte engangsavgifter betales, Siden vi bor så sentralt til, og det er så korte avstander, måtte jeg til Trondheim for å fikse den biffen. 22000 og litt til ble avhendet, og jeg fikk enda et papir i retur. Så tilbake til Levanger for å hente skilt.
I en tidligere post fortalte jeg om eksosanlegget. Leverandøren jeg hadde valgt klarte ikke skaffe til rett tid, så det ble Biltema 3" fra under førerdøra og bak. Men oppheng til 3" hadde de ikke, så måtte modde et av de de hadde. Den røk selvsagt på turen til Trondheim, så anlegget lå og skrangla noe helt forj..... Kvelden har jeg derfor brukt til å modde det modda festet, og montere det på nytt. Ikke en enkel sak når det første gang ble montert med platten av...
Avslutter med et bilde som kanskje skulle vært i tråden "samparkering, kvalitet side om side"
DSC00039.jpg
DSC00039.jpg (227.87 KiB) Vist 6009 ganger
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Brukeravatar
knut eivind
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Innlegg av knut eivind »

gratulerer med godkjent bil, hva ble std. dekkdim?
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Brukeravatar
SverreS
Ble med: lør okt 31, 2009 9:50 am

Innlegg av SverreS »

Gratulerer med godkjent bil.......:-)))))))
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen

Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517

Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Brukeravatar
n t

Innlegg av n t »

knut e skrev:gratulerer med godkjent bil, hva ble std. dekkdim?
Takk. 285/75-16 står det nå i vognkortet. 205R16 er heldigvis ikke nevnt med ett ord :mrgreen: En av de tingene jeg er veldig fornøyd med.
SverreS skrev:Gratulerer med godkjent bil.......:-)))))))
Takk. Hadde ikke forventa at det skulle gå så glatt.
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Svar

Tilbake til «Garasje»