Håvard's 40 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
isuki
Ble med: søn sep 16, 2007 7:39 pm
Lokasjon: Ål

Re: Håvard's 40 og 73 garasje

Innlegg av isuki »

Bra "grunnforskning" dette Håvard!

Jeg liker å se at du virkelig er genuint intresert i alt som har med skikkelige biler å gjøre :P Tommel opp for deg. :mrgreen:

:idea: Har du funnet ut av den "mystiske" membranolja som er nevnt i instruksjonsboka til BJ42?
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)
Brukeravatar
håvard
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Innlegg av håvard »

isuki skrev:Bra "grunnforskning" dette Håvard!

Jeg liker å se at du virkelig er genuint intresert i alt som har med skikkelige biler å gjøre :P Tommel opp for deg. :mrgreen:

:idea: Har du funnet ut av den "mystiske" membranolja som er nevnt i instruksjonsboka til BJ42?
Den olja er det bare å hoppe å drite i. Setter du inn nytt membran så er den smørt i olje. Når et slikt membran varer over 30 år uten smøring så er det bare å glemme.
isuki

Innlegg av isuki »

håvard skrev:
isuki skrev:Bra "grunnforskning" dette Håvard!

Den olja er det bare å hoppe å drite i. Setter du inn nytt membran så er den smørt i olje. Når et slikt membran varer over 30 år uten smøring så er det bare å glemme.

Det var beroligende å høre :D
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du ;-) (og en RN36, og en RN46)
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

hey, er det en DV-9i du har i fronten? 24v ikke sant...? Hvor gromt har du testa den, hvordan er erfaringene...?
Brukeravatar
håvard

Innlegg av håvard »

4Springar skrev:hey, er det en DV-9i du har i fronten? 24v ikke sant...? Hvor gromt har du testa den, hvordan er erfaringene...?
Jepp. Har kjørt med 12v i Russland, og brukt 24v en del. Knallvinsjer- lysår bedre enn "kina" og Tabor vinser. Har Tabor, den ga opp- vinsja i 3 timer "sammenhengende" i den verste myra i Russland med en 12v ComeUp. Skulle jeg hatt noen annen vinsj så hadde det blitt WARN 8274, pga ekstrem hastighet med doble motorer, men det er isåfall den neste grunnen.

Løp og kjøp, jeg har bare godt å si om ComeUp 9000
Brukeravatar
håvard

Innlegg av håvard »

Har vært ute å kjørt litt i helgen også.
Det er ikke jeg som filmer, så jeg får bare vente på at folk legger ut.. Korte snutter
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vbCz1abg7Hk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WK79NLADxbM[/youtube]
Brukeravatar
Toy_Roller
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Innlegg av Toy_Roller »

Sjukt kor fin den bilen e!!! Og enda tøffere at du tørr å bruke den !
Blir morro å se den på Rena
:)
Brukeravatar
specialops
Ble med: tir nov 04, 2008 8:35 pm
Lokasjon: Rogaland
Kontakt:

Innlegg av specialops »

det skrapa godt i den fjellbakken... Knall at du kjører offroad med verden beste bil merke, men rart at det ikke er flere som henger seg på her i klubben. tumbs up! :)
Brukeravatar
håvard

Innlegg av håvard »

specialops skrev:det skrapa godt i den fjellbakken... Knall at du kjører offroad med verden beste bil merke, men rart at det ikke er flere som henger seg på her i klubben. tumbs up! :)
Man kommer ikke ned den skrenten uten å skrape :) Det er bare HiLiften som tar nedi.
Og ja, jeg er enig at LC folk bør kjøre mer offroad. Jeg vet ikke hvordan det er i resten av landet, men LC på treff er jo helt ukjent om dagen. Bare Land Rovere, Jeep'er og noen luxer- fint det altså, men hadde jo vært kult å sett noen fler LCer.

Jeg og Espen (med gamle 80en min) kjørte på Herstua i helgen. Det er sånt terreng som er mildt for bilen. Selv om det er utfordrende så skal du jobbe ekstremt hardt for å få riper i lakken eller skade noe under.

Det er flere som synes det er "artig" at jeg bruker bilen. Hva pokker skal man med en 40 uten at den brukes? :) Jeg skal ikke jinxe dette, men det er mye vanskeligere å få karosseriskader på en 40 enn f.eks. en 70 eller 60. Med rocksliders som stikker på utsiden av karosseriet så skal du kløne ganske bra for å få bulk. Skjermene jeg laget tåler vel mer enn en 24 fots container.
isuki

Innlegg av isuki »

Tommel opp :D Artig å se at du bruker bilen. Skulle ønske at jeg også hadde anledning til å kjøre litt :roll:
Brukeravatar
Toy_Roller

Innlegg av Toy_Roller »

Blir noen landcruiser 70'er når team The 70's show dukka opp på Rena da om det e ei trøst!
Brukeravatar
offroadguru Solli
Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
Lokasjon: Hauge i Dalane

Innlegg av offroadguru Solli »

Bilen er flott, og den forskjønner skogen :mrgreen: I tillegg har den perfekt hjulstørrelse visuelt sett etter min smak
Brukeravatar
Erling W
Ble med: lør nov 20, 2004 9:41 am
Lokasjon: Gardermoen / Phillipinene

Innlegg av Erling W »

Lover å bli med, så fort jeg har tid. Har jo j..lig lyst, må bare bli litt mere ferdig med ting :shock:

Ser jo helt rått ut, må hive spærrer på den grønne 40`n og sette på det siste krysset på pto`n
så er vi klare for å henge på, Håvard :D
Classic LC FRELST
Brukeravatar
håvard

Innlegg av håvard »

Bilde
My BJ42 by dieseldragon, on Flickr
Brukeravatar
Bjerke
Ble med: man jul 03, 2006 8:11 pm
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Bjerke »

Det var et groooomt bilde du.......
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
Brukeravatar
specialops
Ble med: tir nov 04, 2008 8:35 pm
Lokasjon: Rogaland
Kontakt:

Innlegg av specialops »

måtte ta vekk bilde siden det ble for barnslig til og komentere. :wink:
Fint bilde forsten, virkelig en brille bil de der 40tiene.hehe
Senest rettet af specialops ons jun 01, 2011 8:57 am, rettet i alt 1 gang.
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

håvard skrev:
4Springar skrev:hey, er det en DV-9i du har i fronten? 24v ikke sant...? Hvor gromt har du testa den, hvordan er erfaringene...?
Jepp. Har kjørt med 12v i Russland, og brukt 24v en del. Knallvinsjer- lysår bedre enn "kina" og Tabor vinser. Har Tabor, den ga opp- vinsja i 3 timer "sammenhengende" i den verste myra i Russland med en 12v ComeUp. Skulle jeg hatt noen annen vinsj så hadde det blitt WARN 8274, pga ekstrem hastighet med doble motorer, men det er isåfall den neste grunnen.

Løp og kjøp, jeg har bare godt å si om ComeUp 9000
Ja, er lite info og review rundt om, men siden forsvaret har gått god for de, -og du skryter, så blir det en ComeUp...
8274 blir det nok også... Bare ikke enda...
Brukeravatar
Toy_Roller

Innlegg av Toy_Roller »

savner at det er kvitt rudt lyktene dine jeg slik som på taket!????
er du enig?
Brukeravatar
håvard

Innlegg av håvard »

Toy_Roller skrev:savner at det er kvitt rudt lyktene dine jeg slik som på taket!????
er du enig?
Nei jeg er ikke enig, men det er jo en smakssak :) Hele grillen med plata blir vel svart en eller annen gang uansett :) Og så må jeg bygge nytt tak i alu- det må se mer ut som taket på Defender!

Skal opp på BT i dag, håper mr. Oppi er til stede, vi skal snakke 1HDT.

Hva sier dere om dette? Bygge og maxe 73en, eller maxe 42en? 42en vil da få
• 60 fjører bak (reverserte)
• reverserte 40 fjører foran
• SOA
• endret demperinfestning
• custom vinkel på pinion foran og bak (selvsagt med riktig caster foran)
• Lengre akselavstand (som resultat av reversering av fjører)
Brukeravatar
Erling W
Ble med: lør nov 20, 2004 9:41 am
Lokasjon: Gardermoen / Phillipinene

Innlegg av Erling W »

MAX 42`n a, det hadde vært utrolig fett å følge med på den utviklinga. Må jo bli vanvittig høy med SOA og
60 rev. fjærer bak :shock:

Stå på, vi sikler videre på alt det kuule du gjør med 42`n din :wink:
Classic LC FRELST
Svar

Tilbake til «Garasje»