Ska bytte fjører frame på AT35 120, TIPS til fjører

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
frankiboy
Ble med: søn nov 21, 2010 12:09 am
Lokasjon: Hammerfest

Ska bytte fjører frame på AT35 120, TIPS til fjører

Innlegg av frankiboy »

Ser ut som man bytte fjører frame på ATen pga høydeforskjell frame, så er det noen tips ang kjøp av nye fjører? før jeg regner med det er orginale fjører som står på? eller bytter AT fjører når dem bygger om?
Og angående om Toyota er kvalitet er snart trua ut på meg, pga mye inn og ut på verksted.
Byttet oljesil
Byttet dyser¨
Byttet Turbo
Byttet girvelger
mye justering på Themsen som ikke funker riktigt
Og nå bytte av nye fjører frame og bilen har gått 113000km

Og det kun på halt år siden jeg kjøpte den, meeeen bra at man har garanti den tida, så spørs etter garantien nå, ellers så blir det fort dyrt den Toyota Kvaliteten :?
Brukeravatar
sunde
Ble med: fre mai 29, 2009 12:46 pm
Lokasjon: Kvinesdal

Re: Ska bytte fjører frame på AT35 120, TIPS til fjører

Innlegg av sunde »

du har vel jort unna mye dei vanlige sjukdomene på lc 120.du bør sjekke kalliperne framme,er maneg som har problemer med dei.og sjek motorfestene,dem er veske fylte.og kan bli dårlige.har byttet på min bil

siden du har tems,ville eg valgt ht progesive forsterkningsfjører.bruker dette på min,og det blei mye bedre.du vinner ikkje så vålsomt med høgde,men du verden bilen blir bedre og kjøre.skal du til med andre fjør sett som hever,vet eg ikkje om du har lange nok dempere.dem kan ikkje bytte dempere,dei er justerbare foran og bak..

ht fjørene selges hos Arctic Trucks
http://www.arctic-on-the-road.blogspot. ... chive.html
morroa har så vidt begynt ;)
-2011 Hilux 38"
-2006 Land crusier 37" solgt
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Brukeravatar
HighwayPatrol
Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane

Innlegg av HighwayPatrol »

Hei
Samme som sunde seier, HT er svaret. Fjøra kosta ca 2000,- per stykk. Du kan jo også gå for OME 883 fjøra, den er akkurat passeleg mtp lengde på dempar. Med 20 mm shims på topp får du bra heving. I tillegg er OME halve prisen.
Forresten so har vi eitt forum lenger nede på sida for AT-bilar også :wink:
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Bilde
frankiboy

Innlegg av frankiboy »

sunde skrev:du har vel jort unna mye dei vanlige sjukdomene på lc 120.du bør sjekke kalliperne framme,er maneg som har problemer med dei.og sjek motorfestene,dem er veske fylte.og kan bli dårlige.har byttet på min bil

siden du har tems,ville eg valgt ht progesive forsterkningsfjører.bruker dette på min,og det blei mye bedre.du vinner ikkje så vålsomt med høgde,men du verden bilen blir bedre og kjøre.skal du til med andre fjør sett som hever,vet eg ikkje om du har lange nok dempere.dem kan ikkje bytte dempere,dei er justerbare foran og bak..

ht fjørene selges hos Arctic Trucks

Motorfesta er byttet og skal få sjekket kalliperane. Har hørt med AT ang fjører og dem koster 12000,- jævla dyrt vil nå jeg si, Nja blir berre like fjører som jeg har nå med same langde.
frankiboy

Innlegg av frankiboy »

HighwayPatrol skrev:Hei
Samme som sunde seier, HT er svaret. Fjøra kosta ca 2000,- per stykk. Du kan jo også gå for OME 883 fjøra, den er akkurat passeleg mtp lengde på dempar. Med 20 mm shims på topp får du bra heving. I tillegg er OME halve prisen.

Hvor får du fjøra før 2000,-? Hørte med AT ang fjører så kostet dem 12000 høvdinger å det E SVINDYRT Og hvor får jeg kjøpt OME 883 fjører da?. Jo jeg veit om forumet :wink:
Brukeravatar
sunde

Innlegg av sunde »

frankiboy skrev:

Hvor får du fjøra før 2000,-? Hørte med AT ang fjører så kostet dem 12000 høvdinger å det E SVINDYRT Og hvor får jeg kjøpt OME 883 fjører da?. Jo jeg veit om forumet :wink:
da har du fått pris på alle 4 ht fjøran.tru dem egentlig koster 3000 kr stk,da stemmer det med 12000 kr.ring og hør med dem igjenn du.tru det bygger på en misfårståelse der eg :)
-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
frankiboy

Innlegg av frankiboy »

sunde skrev:
frankiboy skrev:

da har du fått pris på alle 4 ht fjøran.tru dem egentlig koster 3000 kr stk,da stemmer det med 12000 kr.ring og hør med dem igjenn du.tru det bygger på en misfårståelse der eg :)

Ja får prøve å ringe på mandag å sjekke igjen;). Bytte du bak å? og ble bilen bedre å kjøre med HT fjører? Har vi noe rabatt hos AT som medlem i nlck?
Brukeravatar
sunde

Innlegg av sunde »

har tems,så har ikje spiral fjøre bak.kan kun bytte dem to foran da.så blei byttet av dei to og forstilling kontroll.så var den super og kjøre :)
-2011 Hilux 38"
-2002 Hilux 35"solgt
-2000 Hilux 33"solgt
-1998 Pajero 35"solgt
-1997 Pajero 35"solgt
Svar

Tilbake til «Drivverk 12x»