Mister motorkraft periodisk..
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Mister motorkraft periodisk..
Hei, har søkt litt her uten å bli stort klokere av dette og spør da om dette her.
Bilen har starta å oppføre seg litt merkelig. Plutselig forsvinner nesten all motorkrafta for så å plutselig komme tilbake.. Slik har den drevet på nå en stund. til og begynne med kunne dette forekomme 1 gang i uka, mens nå er det nermest hele tiden..
Er det noen som har en god forklaring på dette som har opplevd det samme? Jeg fikk et tips om at det kunne være tett dieselfiltet og det er nå byttet uten at dette hjalp.
Bilen har starta å oppføre seg litt merkelig. Plutselig forsvinner nesten all motorkrafta for så å plutselig komme tilbake.. Slik har den drevet på nå en stund. til og begynne med kunne dette forekomme 1 gang i uka, mens nå er det nermest hele tiden..
Er det noen som har en god forklaring på dette som har opplevd det samme? Jeg fikk et tips om at det kunne være tett dieselfiltet og det er nå byttet uten at dette hjalp.
Re: Mister motorkraft periodisk..
poralta skrev:Hei, har søkt litt her uten å bli stort klokere av dette og spør da om dette her.
Dette skjedde på samboerens Audi A4 turbodiesel. Der var det dieselpumpa som dreiv å tok kvelden.
Høres ut som en gåen ventil i dieselpumpa.
Pump supply kitt koster vel i overkant 2500,- + jobb på Toyota
Pump supply kitt koster vel i overkant 2500,- + jobb på Toyota
LC 120 Executive -04.
Mini Cooper -68.
Mini Cooper -68.
Kan noen fortelle meg nøyaktig hvor jeg finner disse SCV-ventilene? Det snakkes om at de er på dieselpumpa, men hvor er denne pumpa? Jeg forsøkte å leite under panseret og det som jeg trodde var pumpa har ikke disse ventilene såvidt jeg kunne se.
Her sitter de!
- Vedlagte filer
-
- svc ventiler.JPG (35.76 KiB) Vist 14662 ganger
(KDJ120GX)
er der noen deksler etc som jeg må ta bort for å komme til å finne denne pumpa?oline123 skrev:Her sitter de!
uansett takk for svaret

- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
Har vært borte i lignende problemer på 90 serien me D4D motor og på Den va de dyser som va probleme.
Me fart går alt..
- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
Nei du er på innsuget du nå. Du må ned på pompa som sitter i forkant av motoren på venstre side. De går 4 skrudde rør inn på pompa og der sitter de også 2 eller 3 ventiler også.
Me fart går alt..
Ok, nå nermer jeg meg dette
Var så heldig å fikk lånt meg feilkodeleser og forsøkte meg med den. Motorlampe lyser men fikk ingen feilkoder ut. Etter tips så demonterte jeg TTE-chippen, starta bilen og testa den. Nå ble problemet ennå større. Må holde gassen inne i o,5 sekunder før turtallet kommer opp. Tok en ny feilkodeavlesning og fikk nå fram feilkode: P1121 Accellerator position sensor range/performance problem.
Har dere noen hint til dette?

Var så heldig å fikk lånt meg feilkodeleser og forsøkte meg med den. Motorlampe lyser men fikk ingen feilkoder ut. Etter tips så demonterte jeg TTE-chippen, starta bilen og testa den. Nå ble problemet ennå større. Må holde gassen inne i o,5 sekunder før turtallet kommer opp. Tok en ny feilkodeavlesning og fikk nå fram feilkode: P1121 Accellerator position sensor range/performance problem.
Har dere noen hint til dette?
Tok skrittet og gambla litt på disse SVC ventilene. Kjøpte disse hos Harila i Alta, monterte de (20min) og tok en kjøretur. 3-4 kilometer test-tur gikk knirkefritt. Dette ser bra ut men er ikke 100% sikker før jeg har kjørt noen kilometer til.
Ventilene kosta 2100,- men fikk et sett til 1900,-. Disse var kun testa på en annen bil.
Smiler og er lykkelig for at det ikke var en værre feil (så langt)
Tusen takk til alle som har tatt seg tia til å forsøke hjelpe til med feilsøkinga
Update 03.02-12: Kjørt flere mil nå og bilen går som ei klokke... Var nok disse ventilene som var årsaken
Ventilene kosta 2100,- men fikk et sett til 1900,-. Disse var kun testa på en annen bil.
Tusen takk til alle som har tatt seg tia til å forsøke hjelpe til med feilsøkinga

Update 03.02-12: Kjørt flere mil nå og bilen går som ei klokke... Var nok disse ventilene som var årsaken

Hei
Da har cruiseren min også fått dette problemet .....
Starter og går fint men under første kjøring når bilen er kald så skjer det ingenting når eg gasser, så plutselig kommer det. Idag skjedde dette under en kjøring ut av et kryss og motor gikk i safety modus, lampe for motor stabilitetskontroll og ABS slo seg på. Trillet lettere irritert inn på første lomme , stanset bilen og startet opp igjen og alt funker som ingenting hadde skjedd. Dette skjer bare ( mister kraft altså) når bilen har stått kaldt en hel stund.
Noen som vet om de ventilene som er nevnt oppom her er på min bil også da eg har 163 hesteren og ikke 166 hesteren, altså gamlemotoren. Dette er en GX med 150000 km på måleren. Har TTE , nytt dieselfilter osv. Ser at noen har nevnt at gasspedal kan være et problem som kan skape lignende trøbbel....
Noen som har vært borti tilsvarende som vet hva eg kan gjøre, var liksom derfor eg kjøpte meg cruiser for å slippe lignende dritt....
Da har cruiseren min også fått dette problemet .....

Starter og går fint men under første kjøring når bilen er kald så skjer det ingenting når eg gasser, så plutselig kommer det. Idag skjedde dette under en kjøring ut av et kryss og motor gikk i safety modus, lampe for motor stabilitetskontroll og ABS slo seg på. Trillet lettere irritert inn på første lomme , stanset bilen og startet opp igjen og alt funker som ingenting hadde skjedd. Dette skjer bare ( mister kraft altså) når bilen har stått kaldt en hel stund.
Noen som vet om de ventilene som er nevnt oppom her er på min bil også da eg har 163 hesteren og ikke 166 hesteren, altså gamlemotoren. Dette er en GX med 150000 km på måleren. Har TTE , nytt dieselfilter osv. Ser at noen har nevnt at gasspedal kan være et problem som kan skape lignende trøbbel....
Noen som har vært borti tilsvarende som vet hva eg kan gjøre, var liksom derfor eg kjøpte meg cruiser for å slippe lignende dritt....
03 LC 120 GX
Hvordan i helsike klarte du å skifte de ventilene på 20 min??? Eg og Highway gjorde dette igår, Da eg er delvis invalid så vart det jon som skrudde og som var håndlanger og lyssjefporalta skrev:Tok skrittet og gambla litt på disse SVC ventilene. Kjøpte disse hos Harila i Alta, monterte de (20min) og tok en kjøretur. 3-4 kilometer test-tur gikk knirkefritt. Dette ser bra ut men er ikke 100% sikker før jeg har kjørt noen kilometer til.

Heter pump supply kit.
Tusen takk for all hjelp jon Asle!!
Her ventilene:
In action;
Oppgitt Jon Asle:
Skiftet også alt av klosser rund baut ,var nok på tide ja....
03 LC 120 GX
- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Berre hyggeleg å kunne hjelpe 

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926