Nå er det godt og vel 6 år siden vi fikk tilgang til lokalene i Estenstad, og det ble lagt mye tid (og penger) fra en del medlemmers side, Roall var vel en ildsjel i denne dugnaden.
Nå, etter å ha vært med et par-tre år så begynner jeg å lure på hva vi får igjen for å leie dette lokale. Jeg og Sverre kom tilfeldigvis over en mulighet for å leie noe alternativt, men pr i dag er det litt for tidlig å si noe om det er det. Vi to, samt muligens Baard, skal se på dette lokalet førstkommende helg om eier er tilgjengelig. Sverre kan ev. fortelle litt mere.
Men vi skal se om vi kan ha dette klart til førstkommende møtekveld, den 1.11.
Slik jeg ser det så ser det ut til at vi får lite igjen for leia i dag. Ting som jeg synes ikke fungerer er:
-Iskaldt uoppvarmet rom i vinterhalvåret. Gassovn fungerer ikke, og slik har den vært i flere år.
-Løftebukk er ofte ikke tilgjengelig pga NLR's medlemmer ikke oppfyller de avtaler som vel gjelder fortsatt.
-Møtekveldene sjeneres mange ganger av de samme NLR-gutta som mekker bil, tar opp garasjen slik at vi ikke kan komme innenfor porten med en eneste bil. Uteplasser er også opptatt av biler som er under mekking og/eller besøkende fra NLR som jobber på de kveldene vi egentlig skal ha eksklusiv tilgang.
-Betaler vi en høy leie for et ganske så skittent møterom, og der det ofte er overfyllt med gammel oppvask over kjøkkenbenken?
Jeg mener at det er på tide å se på fremtiden i dette lokalet, og ta stilling til om vi skal flytte. Om det alternative lokalet er noe å satse på får vi se på sammen den 1.11, og drøfte det på den kvelden. Derfor håper jeg at de som leser dette tenker litt på hva vi har igjen for å leie i Estenstad fortsatt, og komme med gode og konstruktive tilbakemeldinger. Helst ting som taler for å fortsette der, jeg har vel tatt med det som for meg ser mindre bra ut. Og med vilje utelatt ting som sentral beliggenhet osv.
Det som vi kan få i det alternative lokalet er:
-Eget lokale kun for oss.
-Båser for mekking
-Boder for oppbevaring av ting
-Mulig tilgang til løftebukk
Men som sagt; mere info legges frem neste klubbkveld. Møt opp og si din mening, elelr si noe her om du ikke kan komme den 1.11.
Om kontrakten kan heves og vi får til en avtale et annet sted så er det vel ikke noen ulempe for noen få klubbkvelder å møtes hos 1 eller 2 av oss, samt ev. å møtes på et sted som Sandmoen f.eks.
Jeg ser ihvertfall at det som ble avtalt med NLR i starten slett ikke fungerer slik intensjonen var, og at vi sitter igjen med å betale mye for et sted der vi mister mere og mere av den plass vi egentlig skulle ha eksklusiv tilgang til.
Så håper jeg at vi kan møtes om ei uke, og kanskje ha noe mere håndfast å komme med.
Joda stemmer da det,men vent nå litt til vi har fått diskutert dette i plenium.Alle skal få si sin mening om dette.
Men hvorfor har du fjernet bildene da,har da ikke noe å si om de er der...
Si mæ har du blitt hårsår på gammel dagan
Tror det blir kos foran peisen i kveld. Etter et par dager med utearbeid og bare fingre i 12-14 minus med bitende sno så frister det ikke med et par timer i ei iskald brakke på Estenstad.
Kaffen og praten lokker, men ikke mere frysing på meg i dag. Nok med de timene som har vært, siden det venter det samme i morgen også.
JanP skrev:Er det møte i morgen, og i såfall; er det noen som har tenkt å gjøre noe spesiellt for å markere Sverres bortgang?
Jeg mener vi skal ha møte, det er tross alt første torsdag i mnd.
Markering...aner ikke hvordan sånt gjøres, men regner med møtet i seg selv blir en markering.
Kanskje noen har en ide.
Håper flest mulig møter idag, og så blir det nok helt naturlig tid for ettertanke og mimring... Jeg er desverre på jobb til i kveld så ikke sikkert jeg rekker hjem til starten av møtet. Skal i begravelsen imorgen.