Hjelp, tenningslåsen virker ikke.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Hjelp, tenningslåsen virker ikke.
Til dere som har oppdaget dette: Flere av dere forteller ikke noe om hvilken årsmodell dere har, kjekt å få vitea det. Hva med å sette årsmodell og versjon i signaturen deres; da er det mye enklere å se hvilke årganger ting er relatert til. Og det gir meg, og sikkert mange andre også, verdifull info. Takk! 

Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Jeg forsøker å få folk til å gjøre nettopp det du skriver her JanP.
Men ikke alle er med på notene.
Veldig viktig å skrive hva slags bil man har, da er det lettere å forstå for oss som kanskje har en løsning for dere.
Men ikke alle er med på notene.
Veldig viktig å skrive hva slags bil man har, da er det lettere å forstå for oss som kanskje har en løsning for dere.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Toyota IQ 1.4 diesel 115hk 2010
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1982
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Förutom de två senaste inläggen verkar 04 & 05 modeller vara de mest drabbade årgångarna.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
er jo lett og kjøre om på dette bare gå inn på brukerkontrollpanel og inn på signatur 

Jeg hadde dette på min 2003 mod.
Land Cruiser 150 2010
Land Cruiser 120 GX 2003
Land Cruiser 120 GX 2003
Litt avsporing, men absolutt noe å få med allikevel. Og 3-4 stk i denne tråden har vel ikke gjort noe for å vise oss andre hvilken årsmodell/type de har, og resultatet blir ofte at den som gjerne vil hjelpe må "retweete" for å finne ut hvilken bil den uheldige har. Og da blir det gjerne noe tyngre å hjelpe også, når man først må spørre for å hjelpe.
Forhåpentligvis kjønner vel flere hva vi bør gjøre som et minimum er vel ikke mere å terpe på om det i denne tråden!
Forhåpentligvis kjønner vel flere hva vi bør gjøre som et minimum er vel ikke mere å terpe på om det i denne tråden!
Svarte! Nå ble jeg nervøs. Bør man skifte før man står der med sjegget fullt av postkasser?
Er det nye staget mer solid en det gammle?
Er det nye staget mer solid en det gammle?
hahahahaa++, samme her, vanlig reaksjon når man leser forum'er, ser alltid ut som alt går gale med alle bilmodeller. Men er blitt obs på switch'en, innført ny vane med å vri rolig rundt & ikke bruke makt.Svarte! Nå ble jeg nervøs
Men hvor stor kan sjansen være for knekt stag, 1 av 100 biler, 10 av 100, alle før eller siden? og etter hvor mange km? & som tidligere nevnt, årsmodell ??
To på samme dag i forrige uke.. En 2004 tror jeg og en 2006
Landcruiser 4wd
Hiace 4wd
Pajero 4wd
Hiace 4wd
Pajero 4wd
Lurer litt på og få tak i tenningslås fra et huggeri og demontere og lage et forsterka stag
for så og montere det .
kjedlig om dette skjer på fjellet uten telefon dekkning og milevis til nærmeste tlf dekning .
Syntes toyota burde tatt dette på sin egen kappe og gjort en kampanje og bytta ut dette staget som viser seg og være en svakhet på noen års modeller .
for så og montere det .
kjedlig om dette skjer på fjellet uten telefon dekkning og milevis til nærmeste tlf dekning .
Syntes toyota burde tatt dette på sin egen kappe og gjort en kampanje og bytta ut dette staget som viser seg og være en svakhet på noen års modeller .
- christoffer
- Ble med: søn jan 02, 2011 9:15 am
- Lokasjon: Lillehammer
Hvis det er sånn at dette stanget også betjener rattlåsen er det jo rett og slett farlig hvis det skulle knekke og da burde det iallefall utbedres !Andreas28 skrev:
07' Landcruiser 120 GX m/Tems
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer
Er det noen som har en tegning, eller link til en over dette staget?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2006_T ... _4501.html
1x45280-60560 BRACKET ASSY, STEERING COLUMN, UPPER
2x45897-12020 BOLT, STEERING LOCK SET
Komplett rattlås/feste for tenningslås må byttes. Får ikke løst stag originalt.
1x45280-60560 BRACKET ASSY, STEERING COLUMN, UPPER
2x45897-12020 BOLT, STEERING LOCK SET
Komplett rattlås/feste for tenningslås må byttes. Får ikke løst stag originalt.
Landcruiser 4wd
Hiace 4wd
Pajero 4wd
Hiace 4wd
Pajero 4wd
Da har det også skjedd med vår LC 120 -03, nøkkelen gikk rundt uten motstand. Heldigvis på en plass hvor bilen kunne stå et par dager uten å få bot, og bare ett par km hjemmefra. Bestilte ny del fra Toyota som var på plass dagen etter.
Fikk byttet det selv, relativt grei jobb når man finner ut hvordan det virker, og hva man må fjerne/demontere.
Har prøvd å oppsummere det hele her:
Fikk byttet det selv, relativt grei jobb når man finner ut hvordan det virker, og hva man må fjerne/demontere.
Har prøvd å oppsummere det hele her:
Tackar för nyttig DIY. Sådana uppskattas alltid
. Hoppas att någon orkar samla dem på ett ställe oxå.

Mvh
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
La ut linken her jeg, Fint hvis flere legger "How To" i denne trådenjonwib skrev:Tackar för nyttig DIY. Sådana uppskattas alltid. Hoppas att någon orkar samla dem på ett ställe oxå.
http://nlck.no/forum/viewforum.php?f=90
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Helv...
Da var det min tur til å oppleve dette også. Nøkkel gikk rundt og ingenting mer. Tenning hang seg opp så måtte koble fra batteriene ringe NAF for å få hentet cruiseren å få den til Toyota....
Joda deler skaffet de på dagen , så bil skal være klar igjen imorgen men julegavepengene er bare å se langt etter......
idiotpatent.........
Må dessverre si at eg begynner å bli litt lei av hele cruiseren dessverre......
Bilen er en 2003 GX.
Da var det min tur til å oppleve dette også. Nøkkel gikk rundt og ingenting mer. Tenning hang seg opp så måtte koble fra batteriene ringe NAF for å få hentet cruiseren å få den til Toyota....
Joda deler skaffet de på dagen , så bil skal være klar igjen imorgen men julegavepengene er bare å se langt etter......

Må dessverre si at eg begynner å bli litt lei av hele cruiseren dessverre......

Bilen er en 2003 GX.
03 LC 120 GX
Tenkte å få Bård til å kjøpe denne med seg hjem, han er nettopp sjekket inn på hotell i Brisbane.
Men etter nærmere sjekk så er det ikke samme delenr til høyre og venstrerattet bil.
Her:
http://quickparter.com/oem-parts/4528060560.htm (Gjelder ikke lengre, se ny link)
koster disse delene US$ 119,58 og 3,24, og med alt så blir det i rundt 900. Pluss frakt og moms. Og siden jeg er en del utenlands så vil sikkert dette ryke på et ubeleilig tidspunkt.
Takk for veiledning, skriver ut den og lar den ligge med delene. Håper egentlig ikke at de trenger å monteres....
PS: ovennevnte link er flyttet til ny adresse, prøv denne:
http://oemparter.com/oem-parts/4528060560.html
Men etter nærmere sjekk så er det ikke samme delenr til høyre og venstrerattet bil.
Her:
http://quickparter.com/oem-parts/4528060560.htm (Gjelder ikke lengre, se ny link)
koster disse delene US$ 119,58 og 3,24, og med alt så blir det i rundt 900. Pluss frakt og moms. Og siden jeg er en del utenlands så vil sikkert dette ryke på et ubeleilig tidspunkt.

Takk for veiledning, skriver ut den og lar den ligge med delene. Håper egentlig ikke at de trenger å monteres....
PS: ovennevnte link er flyttet til ny adresse, prøv denne:
http://oemparter.com/oem-parts/4528060560.html
Senest rettet af JanP man okt 13, 2014 6:47 pm, rettet i alt 1 gang.
& rundt 4-5000.- i Norge? Gangstere & skurker some fastsetter prisene her.koster disse delene US$ 119,58 og 3,24, og med alt så blir det i rundt 900
Fikk 'not found' på linken i forrige innlegg, disse ser ut til å virke.
http://quickparter.com/search/?search=45280-60560
http://quickparter.com/search/?search=45897-12020
Takk for opplysninger, godt å vite alt dette, in case...
Hei.
Logget meg på den siden i går og opprettet bruker på den siden du linker til, Wheels, og da fikk jeg dette tilbake:
You've inquiried the following :
Ordered parts:
Toyota 4528060560 CASE, METAL (BJ JP) - 153.28 USD, 1 items
Toyota 4589712020 BOLT (BJ JP) - 2.35 USD, 2 items
----------
User comments:
Preferred currency: USD
Vehicle information
----------
Maker: Toyota
Model: Land Cruiser Prado
Production year: 2003
Frame number prefix: 0
Frame number or VIN:
MODEL from vehicle plate:
Transmission type: AT
Steering wheel: right side
Additional info:
Recipient
----------
Person or company name: xxxxxxxxxxxxxx
Da jeg logget meg på og la inn partnr, stod det LHD (left hand driving). Men i svaret på forespørselen står det steering wheel: right side.
Tenkte å få Bård til å ta dette med seg fra Australia om det passet, men jeg er usikker på om det er forskjell på denne delen på høyre- og venstrerattet side. Dumt å kjøpe deler som ikke kan brukes.
Logget meg på den siden i går og opprettet bruker på den siden du linker til, Wheels, og da fikk jeg dette tilbake:
Ordered parts:
Toyota 4528060560 CASE, METAL (BJ JP) - 153.28 USD, 1 items
Toyota 4589712020 BOLT (BJ JP) - 2.35 USD, 2 items
----------
User comments:
Preferred currency: USD
Vehicle information
----------
Maker: Toyota
Model: Land Cruiser Prado
Production year: 2003
Frame number prefix: 0
Frame number or VIN:
MODEL from vehicle plate:
Transmission type: AT
Steering wheel: right side
Additional info:
Recipient
----------
Person or company name: xxxxxxxxxxxxxx
Da jeg logget meg på og la inn partnr, stod det LHD (left hand driving). Men i svaret på forespørselen står det steering wheel: right side.
Tenkte å få Bård til å ta dette med seg fra Australia om det passet, men jeg er usikker på om det er forskjell på denne delen på høyre- og venstrerattet side. Dumt å kjøpe deler som ikke kan brukes.