
Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Det høres bra ut. Da blir det trolig en slik på meg i nærmeste framtid 

Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Obs det er kun er TTE chipen som viser rikktig på kjøre komputeren.
Jeg har monter Toyota Sport chipen på min 07LC120 AT44, automat merket med en gang forskjeld. Etter 1 uke har den virkelig våknet til, girkassen girer helt andelesen, mye smartere, holder girene lenger. Girer ikke ned for den minste oppover bake. Går til 5 gir, og holder seg der mye lenger. Jeg har 4,88 giring så jeg har kun 1750 o/min i 100km.
Uten chipen så girer den kun i 5 gir nedover bakkene.
Mvh
Ronny
Jeg har monter Toyota Sport chipen på min 07LC120 AT44, automat merket med en gang forskjeld. Etter 1 uke har den virkelig våknet til, girkassen girer helt andelesen, mye smartere, holder girene lenger. Girer ikke ned for den minste oppover bake. Går til 5 gir, og holder seg der mye lenger. Jeg har 4,88 giring så jeg har kun 1750 o/min i 100km.
Uten chipen så girer den kun i 5 gir nedover bakkene.
Mvh
Ronny
Man hever ikke en 4x4 man bredder dem.
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Hilsen Ronny
LA3ZPA
http://www.h4k.no
http://www.forum.arctictrucks.no
Godkjent LC120 AT46
42"/46"
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Hei
Har en lc120 2008 173
Er det noen som vet om en TTE chip til denne.
Eller hvor det kan være mulig å lete etter en
Må ha
Har en lc120 2008 173
Er det noen som vet om en TTE chip til denne.
Eller hvor det kan være mulig å lete etter en
Må ha

Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
lå en til salgs her om du har manuel,ligger under til salgs tråden på forumet. tror ikke den ble solgt.
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
DTK-boks på vei i posten til meg, får den torsdag iflg. Bring
Spent på å se hvordan det blir. Noen effektøkning har jeg strengt talt ikke bruk for i det dagligdagse, men kan være kjekt de gangene jeg har på henger kanskje.
Spent på å se hvordan det blir. Noen effektøkning har jeg strengt talt ikke bruk for i det dagligdagse, men kan være kjekt de gangene jeg har på henger kanskje.
- HighwayPatrol
- Innlegg: 2206
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Min AT35 har DTK boksen, og eg har stillt potmeteret på 6. Går bra, og er storfornøgd.
Forbruket ligger på 0.9 på langkøyring (dette er dobbeltsjekka, med tanking og utregning på triptellaren, så min computer viser nokså rett. )
Kan anbefale DTK på d varmaste
Forbruket ligger på 0.9 på langkøyring (dette er dobbeltsjekka, med tanking og utregning på triptellaren, så min computer viser nokså rett. )
Kan anbefale DTK på d varmaste

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Har forsøkt meg med en ønskes kjøpt tråd her inne etter en TTE boks, men om det ikke gir resultater er det nok DTK valget faller på.
Hvor handler man disse? Til en god pris av seriøs aktør...
Hvor handler man disse? Til en god pris av seriøs aktør...
05 LC 120 GX
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Hadde dtk på min 05 mod da jeg kjøpte den i 07
merka fort at bilen gira litt rart den gira ned mye før den burde
og spes ved nedoverbakke og pådrag så gira den omtrent ikke opp
den dtk boksen jeg hadde gikk bare på dyserailsen og samarbeider ikke med luftmengdemåler og ikke aut gear kasse
dette vil føre til unødvendig slitasje på aut girkasse .
vist ikke dem har forandra på de dtk boksene ville jeg holdt meg langt unna de .
jeg kjøpe org TTE boks og aut kassa og motor jobba helt som dem skulle gira mykt og mye bedre drag i bilen helt noe annet en dtk boksen . motoren gikk også penere på tomgang
merka fort at bilen gira litt rart den gira ned mye før den burde
og spes ved nedoverbakke og pådrag så gira den omtrent ikke opp
den dtk boksen jeg hadde gikk bare på dyserailsen og samarbeider ikke med luftmengdemåler og ikke aut gear kasse
dette vil føre til unødvendig slitasje på aut girkasse .
vist ikke dem har forandra på de dtk boksene ville jeg holdt meg langt unna de .
jeg kjøpe org TTE boks og aut kassa og motor jobba helt som dem skulle gira mykt og mye bedre drag i bilen helt noe annet en dtk boksen . motoren gikk også penere på tomgang
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
det har hent en del der tror jeg,det er jo fem år siden. ikke samme boksen jeg hadde for fem år siden som nå. også har de jo reklamasjonsrett nå. bare og sende den tilbake om den ikke jobber på lag med bilen.
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Finnes det noen snille sjeler her ute, som kan beskrive (gjerne med et bilde) hvor dtk-boksen skal kobles? (163hk)
Har fått noen bilder av kundeservice, men det er ikke samme motor de sender bilde av.
Forøvrig mistenker jeg at det er feil boks jeg har fått. I pakken ligger det en faktura med en annen kars navn, samt info om at det er en boks til en bmw x5, og en fjernkontroll (jeg bestillte ikke fjernkontroll)
Det kan jo være derfor jeg ikke finner en plugg som passer? Uansett, det hadde nok blitt krøll å skulle kjøre med en boks beregnet på en x5
Har sendt mail til forhandler, men inget svar å få enda. Noe telefonnummer til gjengen der klarte jeg ikke å oppdrive.
Har fått noen bilder av kundeservice, men det er ikke samme motor de sender bilde av.
Forøvrig mistenker jeg at det er feil boks jeg har fått. I pakken ligger det en faktura med en annen kars navn, samt info om at det er en boks til en bmw x5, og en fjernkontroll (jeg bestillte ikke fjernkontroll)
Det kan jo være derfor jeg ikke finner en plugg som passer? Uansett, det hadde nok blitt krøll å skulle kjøre med en boks beregnet på en x5


Har sendt mail til forhandler, men inget svar å få enda. Noe telefonnummer til gjengen der klarte jeg ikke å oppdrive.
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
på min 173hk ligger den på samme side som du sitter i fremkant på motoren. det er på rail røret i enden av det som det sitter en kontakt som du skal ta av og koble boksen i mellom. ser du på din motor inne ved toppen så ser du nesten som et rør som går med en kontakt i enden skulle jeg tro,det er den du skal plukke av og sette boksen i mellom. hjelper ikke om du har feil boks da. de har bestandig vært rask til og svare på mail er min erfaring.
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Takk, skal se etter.
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Da er DTK montert. Har kun hatt en liten prøvetur på et par mil, det virker som bilen blir mye kvikkere, sterkere, og holder seg mer stabil i det giret den ligger i.
So far so good.
So far so good.
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Noen som har prøvd å montere TTE til 173 hk i en 166hk?
LC 120 GX 05
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
det vil nok funke dårligt siden bilen din på en måte er datastyrt om man kan si det sånn. du vil få feil singnal og i værste fall totalt kaos i hele systemet. bilen har en hjerne som sier hvor mye luft,diesel o.s.v bilen skal ha,blir feil og sette inn en annen boks enn den skal ha da.
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Du får det nok ikke til uansett, det er forskjellig kontaktsett på boksene. Fikk for 163HK når jeg kjøpte til min 166, og det var stor forskjell på kontaktene. Ble returnert.
Om jeg husker rett så sa SverreS at på 173-hetser'n så er det to bokser. Vet ikke om det stemmer, men uansett på passer ikke kontaktsettene. Mao: det er ikke et alternativ.
Men jeg vurderer å selge min til 166'n, da det er tid for bilbytte snart.
Om jeg husker rett så sa SverreS at på 173-hetser'n så er det to bokser. Vet ikke om det stemmer, men uansett på passer ikke kontaktsettene. Mao: det er ikke et alternativ.
Men jeg vurderer å selge min til 166'n, da det er tid for bilbytte snart.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Hmm. Jeg har nå prøvd en lik denne med to bokser (http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=22&t=20426) helt ny til 166hk Står kun toyota motorsport på og som er fra J-sport og en lik denne ( http://tinypic.com/view.php?pic=21ex1nd&s=5) som har stått i en 173 hk. kjøpt hos toyota. Begge disse er prøvd i min 2005 modell med 166hk. Forskjellen på boksene og kontaktene er at på den som orginalt er til 166 hk og kommer fra J-sport har to bokser og fire kontakter likt bilde. og på den andre som er til 173hk og kommer fra Toyota har en boks og tre kontakter.(ulikt bilde) Jeg klarer ikke merke forskjell på boksene. Dette er bare en liten erfaring jeg har gjort som jeg gjerne deler.
Senest rettet af bolt tir aug 13, 2013 10:52 am, rettet i alt 2 gange.
LC 120 GX 05
Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Hei
Da har jeg vært så heldig og fått tak i en helt ny TTE chip til min lc120 173hk 08 mod
Jeg er strålende fornøyd.
Bilen girer bedre
Bilen går mye bedre
og forbruket har gått ned med ca 1 til 1,5 på milen.
Om det er flere TTE bokser der ute, det er det sikkert man må bare lete og snu hver eneste stein.
Lykkelig eier av en LC 120 med TTE Chip
Da har jeg vært så heldig og fått tak i en helt ny TTE chip til min lc120 173hk 08 mod
Jeg er strålende fornøyd.
Bilen girer bedre
Bilen går mye bedre

og forbruket har gått ned med ca 1 til 1,5 på milen.
Om det er flere TTE bokser der ute, det er det sikkert man må bare lete og snu hver eneste stein.
Lykkelig eier av en LC 120 med TTE Chip

Re: Chip/box tuning hva bør jeg kjøpe
Hei, noen som har erfaring med denne? Ser bra ut på 'papiret' (skjermen).
http://www.bsr-tuning.no/om/ekte-diesel-optimering/
http://www.bsr-tuning.no/om/ekte-diesel-optimering/