Skal vi gå for 150 eller 200?
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Skal vi gå for 150 eller 200?
Etter mange år uten TLC er det på tide igjen.
Har hatt en HJ60 som gikk som en klokke og senere en HDJ100 som voldte oss så mye trøbbel og drenering av økonomiske midler at fruen satte foten ned for videre drift.
Nå er dette kommet såpass på avstand at jeg har våget å nevne temaet, og det er en åpning jeg har tenkt å benytte meg av.
Så, skal vi gå for 150 eller 200?
Mener selv at HDJ100 er i en helt annen divisjon enn 120, og lurer på om 200 er tilsvarende mer bil enn 150?
120en har TEMS kun på bakakselen mens 100 har på begge aksler, hva med 150 og 200?
Ser at en 150 og 200 ligger såpass nær i pris at det frister veldig å trø skikkelig til og klinke til med 200 og ha lang horisont. Synspunkt?
Er det risiko for mye sensorfeil og andre ubehageligheter på en 200 som har gått 100' km?
Hva med mekaniske feil?
Ellers noe man bør ha i minne i denne prosessen?
For ordens skyld, har ikke behov for 4WD men 200 er bare drømmebilen, ferdig arbeid.
Er takknemlig for alle synspunkt og råd, både ang 150 og 200
Har hatt en HJ60 som gikk som en klokke og senere en HDJ100 som voldte oss så mye trøbbel og drenering av økonomiske midler at fruen satte foten ned for videre drift.
Nå er dette kommet såpass på avstand at jeg har våget å nevne temaet, og det er en åpning jeg har tenkt å benytte meg av.
Så, skal vi gå for 150 eller 200?
Mener selv at HDJ100 er i en helt annen divisjon enn 120, og lurer på om 200 er tilsvarende mer bil enn 150?
120en har TEMS kun på bakakselen mens 100 har på begge aksler, hva med 150 og 200?
Ser at en 150 og 200 ligger såpass nær i pris at det frister veldig å trø skikkelig til og klinke til med 200 og ha lang horisont. Synspunkt?
Er det risiko for mye sensorfeil og andre ubehageligheter på en 200 som har gått 100' km?
Hva med mekaniske feil?
Ellers noe man bør ha i minne i denne prosessen?
For ordens skyld, har ikke behov for 4WD men 200 er bare drømmebilen, ferdig arbeid.
Er takknemlig for alle synspunkt og råd, både ang 150 og 200
- knut eivind
- Innlegg: 1818
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Med stor fare for og bli landsforvist vil jeg dele mitt synspkt.:
Enten hadde jeg kjøpt 200 eller pajero.
For min del så synes jeg med unntak av 90 at pradoene faller midt i mellom og ikke intresserer meg.
Enten hadde jeg kjøpt 200 eller pajero.
For min del så synes jeg med unntak av 90 at pradoene faller midt i mellom og ikke intresserer meg.
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Interessant, jeg deler din mangel på begeistring for Prado og har også en svakhet for 90en
Jeg liker 150en mye bedre enn 120, men mener at faceliften på 150 ødela fronten fullstendig.
Mener du at Pajero er et reelt alternativ til 200?
Gir det selvbærende karrosseriet Pajeroen et fortrinn sammenlignet med 200?
Vi snakker om en helt annen prisklasse også...
Har sjekket litt rundt problemer på 200 og må si jeg er litt bekymret med tanke på å bruke 7-800' på en bil og risikere at maskineriet ikke fungerer optimalt.
TEMS må en påregne noe utgifter på men Yanmaren bør fungere som en klokke.
På den annen side begynner troen på Toyota å få seg en alvorlig knekk med tanke på D4D-historikken, og det virker som om lignende syndromer er gjeldende for V8eren?
Er det 5 års fabrikkgaranti som er gjeldende på Toyota? Når ble den innført?
Virker som en velholdt 100 vil være et bedre alternativ?
Jeg liker 150en mye bedre enn 120, men mener at faceliften på 150 ødela fronten fullstendig.
Mener du at Pajero er et reelt alternativ til 200?
Gir det selvbærende karrosseriet Pajeroen et fortrinn sammenlignet med 200?
Vi snakker om en helt annen prisklasse også...
Har sjekket litt rundt problemer på 200 og må si jeg er litt bekymret med tanke på å bruke 7-800' på en bil og risikere at maskineriet ikke fungerer optimalt.
TEMS må en påregne noe utgifter på men Yanmaren bør fungere som en klokke.
På den annen side begynner troen på Toyota å få seg en alvorlig knekk med tanke på D4D-historikken, og det virker som om lignende syndromer er gjeldende for V8eren?
Er det 5 års fabrikkgaranti som er gjeldende på Toyota? Når ble den innført?
Virker som en velholdt 100 vil være et bedre alternativ?
Riding... In The Shadow Of The Blues
Ex HDJ 100 2000
ex HJ 60 85
Sandnes - Rogaland
Ex HDJ 100 2000
ex HJ 60 85
Sandnes - Rogaland
-
- Innlegg: 53
- Ble med: ons jan 15, 2014 8:58 pm
- Lokasjon: akershus
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Jeg har en 2006 120 og har vel vært igjennom de fleste av problemene som går igjen på disse bilene.Må si at en 200 nok er min drømmebil,men og tro at en slik bil vil fungere år etter år uten påkostninger er nok og lure seg selv.
En kompis av meg har en 2008 pajero,utseende på pajero er nok noe mer velykket en min lc120.Når det gjelder komfort på landeveien er faktisk toyotaen et par hakk bedre.Pajeroen har mer motorstøy og vindsus og har gjenomgående mer traktorfølelse.
Når du nevner problemer med toyota D4D kan jeg love deg at pajero også sliter med motorer som går i nødmodus,egr som gror igjen.Toyota har problemer med dyser,mens mitsubishi har dieselpumper som ryker,kompisen har byttet 2 pumper.Han har også problemer med inn og utkobling av 4wd og lavserie.Iløpet av siste 3 år har han hatt mer trøbbel med pajeroen en jeg har hatt med land cruiseren (pradoen)
Dersom penger ikke er noe tema ville jeg valgt 200,men 150 blir nok billigere i lengden.Lykke til med valget,håper det blir en Toyota da.
En kompis av meg har en 2008 pajero,utseende på pajero er nok noe mer velykket en min lc120.Når det gjelder komfort på landeveien er faktisk toyotaen et par hakk bedre.Pajeroen har mer motorstøy og vindsus og har gjenomgående mer traktorfølelse.
Når du nevner problemer med toyota D4D kan jeg love deg at pajero også sliter med motorer som går i nødmodus,egr som gror igjen.Toyota har problemer med dyser,mens mitsubishi har dieselpumper som ryker,kompisen har byttet 2 pumper.Han har også problemer med inn og utkobling av 4wd og lavserie.Iløpet av siste 3 år har han hatt mer trøbbel med pajeroen en jeg har hatt med land cruiseren (pradoen)
Dersom penger ikke er noe tema ville jeg valgt 200,men 150 blir nok billigere i lengden.Lykke til med valget,håper det blir en Toyota da.
06 LC120 gx
07 Avensis 2,2 d4d
07 Avensis 2,2 d4d
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Sammenligne en pajero med en 200? Ja nå har jeg hørt det også
En kompis av meg var på søken etter bil for noen år siden. Han hadde prøvekjørt en 08 pajero, og ville deretter prøve min 120 04mod for å sammenligne.
De ekstra kronene for en fire år nyere pajero ble IKKE brukt for å si det slik.
En kompis av meg var på søken etter bil for noen år siden. Han hadde prøvekjørt en 08 pajero, og ville deretter prøve min 120 04mod for å sammenligne.
De ekstra kronene for en fire år nyere pajero ble IKKE brukt for å si det slik.
-
- Innlegg: 439
- Ble med: tir aug 02, 2005 9:04 am
- Lokasjon: Åsenfjord
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Ja, å foreslå en Pajero som et alternativ er grunn nok til landsforvisning.
Min bror byttet nettop ut sin 2004 modell som han har hatt i ca 4 år.
Jeg forsto ingenting når han fortalte hvor mye han skulle få i innbytte hos forhandleren.
Jeg mente at de hadde gitt 100.000,- for mye for den.
Forklaringen var enkel, den hadde kun gått 150.000 km.
Og jeg som trodde den hadde gått 300 til 400.000.
Grunnen til det var alle deler som var skiftet, og stadige reparasjoner.
Nei sånt rammel foreslår man bare ikke til andre enn sine fiender.
Min bror byttet nettop ut sin 2004 modell som han har hatt i ca 4 år.
Jeg forsto ingenting når han fortalte hvor mye han skulle få i innbytte hos forhandleren.
Jeg mente at de hadde gitt 100.000,- for mye for den.
Forklaringen var enkel, den hadde kun gått 150.000 km.
Og jeg som trodde den hadde gått 300 til 400.000.
Grunnen til det var alle deler som var skiftet, og stadige reparasjoner.
Nei sånt rammel foreslår man bare ikke til andre enn sine fiender.
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Siden Pajero er brakt på banen til menighetens forferdelse tenkte jeg å våge meg utpå med et alternativ som muligens også faller på stengrunn:
Hva med Lexus RH450?
Den er ikke direkte pen, men jeg finner komboen med V6 bensin og hybridløsning tiltalende av flere grunner. Fet lyd, bunndrag, 0-100 på 7,8, fravær av dieselvibrasjoner og dieselfilterproblematikk kombinert med et skryteforbruk under blandet kjøring på 0,63.
Jeg har ingen illusjoner om å komme ned på sånne tall, men en 150 vil vel ligge på literen på blanda?
Lexus er anerkjent som å være kvalitetsmessig i særklasse, og vil muligens være et tryggere valg enn LC?
Hvis jeg på bakgrunn av disse kjetterske tankene blir ekskludert fra forumet vil jeg med dette takke for meg
Hva med Lexus RH450?
Den er ikke direkte pen, men jeg finner komboen med V6 bensin og hybridløsning tiltalende av flere grunner. Fet lyd, bunndrag, 0-100 på 7,8, fravær av dieselvibrasjoner og dieselfilterproblematikk kombinert med et skryteforbruk under blandet kjøring på 0,63.
Jeg har ingen illusjoner om å komme ned på sånne tall, men en 150 vil vel ligge på literen på blanda?
Lexus er anerkjent som å være kvalitetsmessig i særklasse, og vil muligens være et tryggere valg enn LC?
Hvis jeg på bakgrunn av disse kjetterske tankene blir ekskludert fra forumet vil jeg med dette takke for meg
Riding... In The Shadow Of The Blues
Ex HDJ 100 2000
ex HJ 60 85
Sandnes - Rogaland
Ex HDJ 100 2000
ex HJ 60 85
Sandnes - Rogaland
- knut eivind
- Innlegg: 1818
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Ble nok litt misforstått, jeg skrev: enten 200 eller pajero. Med det mente jeg at jeg personlig synes mer om pajero enn både 120 og 150, mens derimot 200 er jo bilen med stor B. Problemet med 200 er jo som jeg ser det bare to ting. I praksis bare og få med automat og prisen som ikke passer mitt budsjett. Så det var aldri og sammenligne pajero og 200.
knut eivind skogen tlf. 95287o82
- ole_kristian
- Innlegg: 1044
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
En nabo / kamerat av meg har nå sin tredje Lexus RX.ponton skrev:Siden Pajero er brakt på banen til menighetens forferdelse tenkte jeg å våge meg utpå med et alternativ som muligens også faller på stengrunn:
Hva med Lexus RH450?
Den er ikke direkte pen, men jeg finner komboen med V6 bensin og hybridløsning tiltalende av flere grunner. Fet lyd, bunndrag, 0-100 på 7,8, fravær av dieselvibrasjoner og dieselfilterproblematikk kombinert med et skryteforbruk under blandet kjøring på 0,63.
Jeg har ingen illusjoner om å komme ned på sånne tall, men en 150 vil vel ligge på literen på blanda?
Lexus er anerkjent som å være kvalitetsmessig i særklasse, og vil muligens være et tryggere valg enn LC?
Hvis jeg på bakgrunn av disse kjetterske tankene blir ekskludert fra forumet vil jeg med dette takke for meg
Først hadde han en RX300 han kjøpte brukt for en god del år siden - og den var det ikke mye tull med, men noe tørst på småkjøring og fikk litt oljeforbruk på slutten han hadde den.
Etter det ble det RXh400 (hybrid). Mer effekt og betydelig lavere forbruk. Tror ikke han hadde noe som helst trøbbel med den. Ble vel kjørt på nesten 200 tusen km og byttet inn i en RXh450 for etpar år siden. Den har han enda.
Har passert 150 tusen km nå - og ingen problemer. VELDIG kvalitetsløft på interiør og kjørefølelse fra RXh400'n.
Går nok enda litt bedre også. Går ganske fælt faktisk?
Men terrengegenskaper - glem det!! Du tar deg bedre frem med framhjulsdrevet en Mondeo med tractioncontrol. Det har vi prøvd.
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.
Re: Skal vi gå for 150 eller 200?
Forventer ingen terrengegenskaper, men antar at firehjulstrekket kan bidra til å komme seg opp kneiker som forhjulstrekk må gi tapt på. Eller tar jeg feil her?
HDJ100en var normalt tohjulsdrevet i normal modus, ett framhjul og ett bakhjul kan da spinne. Med å låse senterdiffen sikres det at begge akslinger har samme hastighet, men det er ikke før bakdiffen legges inn at man har 3-hjulstrekk da ett framhjul fortsatt kan spinne.
Stemmer dette eller er jeg på villspor?
Hvordan fungerer firehjulstrekket på RX450?
Noen som kan utdype?
HDJ100en var normalt tohjulsdrevet i normal modus, ett framhjul og ett bakhjul kan da spinne. Med å låse senterdiffen sikres det at begge akslinger har samme hastighet, men det er ikke før bakdiffen legges inn at man har 3-hjulstrekk da ett framhjul fortsatt kan spinne.
Stemmer dette eller er jeg på villspor?
Hvordan fungerer firehjulstrekket på RX450?
Noen som kan utdype?
Riding... In The Shadow Of The Blues
Ex HDJ 100 2000
ex HJ 60 85
Sandnes - Rogaland
Ex HDJ 100 2000
ex HJ 60 85
Sandnes - Rogaland