Toyo open country: svake dekk eller bare uflaks

Erfaringer og spørsmål om hjul til Land Cruiser

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3706
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Toyo open country: svake dekk eller bare uflaks

Innlegg av marting »

Kjøpte nye dekk til Hiluxen. Skulle egentlig ha noe med mud-mønster men diverse omstendigheter gjorde at jeg endte opp med "toyo open country", et AT dekk med relativt snillt mønster.

På første turen ut i busker og kratt hjemme pungterte det ene dekker på en litet grankvist...NEDTUR ! Jeg vet at tørre grankvister kan være veldig spisse og harde..men f#¤#" da ! Etter 10 min da gitt :evil:
Det var akkurat på sida av mønsteret det ble hull, altså teknisk sett sida på dekket.

Noen andre som har brukt disse dekkene og vet om de tåler mindre enn andre dekk? Har jo kjørt noe offroad med diverse dekk og har aldri punga før.

Måtte legge slange i dekket..gikk ikke med lapping
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Brukeravatar
Toyole
Innlegg: 1072
Ble med: ons jan 02, 2008 12:34 am
Lokasjon: Elverum
Kontakt:

Re: Toyo open country: svake dekk eller bare uflaks

Innlegg av Toyole »

Kanskje litt svake, da jeg har klart å punge ett selv også. Ett var ødelagt når jeg kjøpte de, men det var vel i en kollisjon.
Jeg kjørte en svanstinde inn i sida, så det hadde vel de færreste tålt..
Har lappa den skaden jeg selv påførte, men det dekket er nå bare det ekstra jeg har.
Toyo open contry 35x12,5-15
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430

X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Brukeravatar
aukanmeister
Innlegg: 146
Ble med: fre nov 06, 2009 4:48 pm
Lokasjon: Aukra

Re: Toyo open country: svake dekk eller bare uflaks

Innlegg av aukanmeister »

Kjedelig...
Har akkurat samme dim som Ole. Ikke noen problemer så langt. Men mulig du har rett i at det er litt svake sider/hjørner på denne dekkmodellen?
Sidebeskyttelsen er heller fraværende i forhold til et mud dekk. (mindre gummi utover slitesporet og rundt "hjørnet" nedover dekksiden)
Spørs om du ikke har vært veldig uheldig...
KTM 950 Adventure 05'
KTM 390 Adventure 20'
LC HDJ 80 GX 1990' 35"
Nissan strømbil
Skoda ett eller annet
Brukeravatar
Haugens 80
Innlegg: 1150
Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
Lokasjon: Bø I Telemark

Re: Toyo open country: svake dekk eller bare uflaks

Innlegg av Haugens 80 »

Eg har dei i 285/70x17 å har ikkje hatt problemer me dei. nå går stort sett min bil bare etter vegen riktig nåkk.
Me fart går alt..
Brukeravatar
beaas
Innlegg: 1412
Ble med: ons mai 12, 2004 10:16 am
Lokasjon: Hamar

Re: Toyo open country: svake dekk eller bare uflaks

Innlegg av beaas »

Er dette de Nye AT2? De har fått veldig mye skryt her borte I USA. Men her er det få som kjører I kvistskog, og de som gjør det har mud dekk eller tilsvarende. Mønstermessig er dette av de snilleste AT dekkene.

Men nå finnes de, ihvertfall her I USA, I 3 versjoner. En personbilvariant, en LT versjon og også en extreme versjon, forskjellige mønsterdybder og styrke.
Bjørn Erik

95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Brukeravatar
marting
Innlegg: 3706
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: Toyo open country: svake dekk eller bare uflaks

Innlegg av marting »

Tror det er AT2 ja.. fine dekk, med greit nok mønster for "gardskjøring". Men ja, jeg angrer på at jeg ikke venta 2 uker på no grøvere. Tror ikke jeg hadde punktert så nærme mønsteret med et mud-dekk.

Jeg får bare passe litt på hvor jeg kjører. Ligger ikke granskrot overalt her heldigvis :roll:
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Svar

Tilbake til «Hjul og felger»