diselfilter holder til 73`n

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

Hei, jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt dieslefilterholder til en vettu pris? jeg har ikke ringt toyota, men har sjekket litt på nettet, men finner egentlig ingenting..
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
Brukeravatar
n t
Innlegg: 481
Ble med: ons jun 25, 2008 10:38 pm
Lokasjon: Skaga. Nærøy. Nord-Trøndelag. Norge

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av n t »

Ojuliu skrev:Hei, jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få kjøpt dieslefilterholder til en vettu pris? jeg har ikke ringt toyota, men har sjekket litt på nettet, men finner egentlig ingenting..
http://www.ebay.co.uk/itm/Fuel-Filter-P ... 3f2e4da521
http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-LAND-C ... 2587ab6fdc
http://www.ebay.co.uk/itm/Fuel-Filter-P ... 4175542623

2 av disse er riktignok til 80, og den 3. til 75, men med litt tilpassing vil det funke. Jeg har fra 73 i 75'n min, bruker samme dieselfilteret...
Stig
HZJ75 Pick-up
Hdj80
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

Takk for linker, ringte for moroskyld toyota og hørte på pris. Filterholder med varme kosta 4800,- trur jeg det var, men disse kunne ikke skaffes lengre.. Uten varme kostet de 2580,- trur jeg det var, men fantes kun to igjen i europa sa'n og ingen av dem ble produsert mente dem..... Så ringte jeg en kjenning son driver bilverksted, han hadde uoriginale for 5-600 kroner mente han, så da vel valget enkelt.. Da blir det forhåpentligvis ny filterholder i morra:-)
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

hei, skifta filterholder i forrige uke, ikke mer luft i dieselen, bilen dro litt bedre jeg var stor fornøyd, men så kjørte jeg den litt lengre, slik at moroen ble ordenlig varm (altså normal driftstemp.) så sto bilen på tomgang ei lita stund, da var problemet tilbaken. går vondt, ryker mye og og fjusker. Ved høyere turtall går den rent igjen. slipper den ned på tomgang igjen går den vondt. Er det noe kaldstartsventil eller lignende som kan være problemet? kan problemet være at den får for mye diesel på grunn av noe slikt?? er den noen som har noen idee? jeg begynner å gå tom for ideer..
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
turbokai
Innlegg: 267
Ble med: man aug 20, 2012 5:20 pm
Lokasjon: Asker

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av turbokai »

Det kan være lekkasje i dieselrøret ut av tank ( på toppen) det pleier å ruste hull og da suges det inn luft. Eller så kan det være dritt i tanken. Har en kompis som må drenere og vaske dieselfilteret titt og ofte. Han har de samme symtomene
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

jeg har bytta hele blekkspruten (tankarmaturet) i fjor høst så tror ikke det er det..
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
Brukeravatar
lcvidar
Innlegg: 1434
Ble med: lør sep 09, 2006 7:23 am
Lokasjon: Glomfjord
Kontakt:

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av lcvidar »

Blekksprut og dieseltur/-retur er ikke på samme sted på tanken. Høres ut som luft, og er vanlig at det går hull rørene i bøyen ned til tanken.
Mvh Vidar Breivik
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

er ikke det på samme sted? når jeg prøvde å få tak bare "turen" på Toyota sa de at jeg ikke fikk kjøpt det løst at jeg måtte bytte hele armaturet, må innrømme at jeg feiga ut og satte det på verksted, så har ikke sett det sjøl, men jeg forsto det som at alt var bytta..
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

et spørsmål til, om jeg ikke har misfortått helt så er vel aldri turen og returen i kontakt, så kan den da dra luftr fra returen?? Jeg har jo bytta alt fra tankarmaturet og til dieselpumpa på turen..
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
benteruden
Innlegg: 173
Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Lokasjon: Sande i Vestfold
Kontakt:

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av benteruden »

Fleetguard har løsninger som du kan bruke http://www.lekang.com/produkter/brennstoffilter.asp
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

med andre ord; tror du det er dieslepumpa som er problemet? Det er vel i såfall membran i pumpa som er ferdig da antagelig?
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
benteruden
Innlegg: 173
Ble med: lør mar 30, 2013 1:50 pm
Lokasjon: Sande i Vestfold
Kontakt:

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av benteruden »

Har du sjekket dysene?? Kan jo også ha gått ett lite skall av en av ventilene..
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

Fant ikke ut av det, så måtte tilslutt krype til korset og sette den på verksted.. det ble mer eller mindre konstatert at hele problemet var forårsaket av en liten sprekk i et stempel som utvidet seg da motoren ble varm, og derfor gikk den jævelig dårlig da den ble varm..

Det ble så svidd av en haug med penger og inn kom det en 2002-3 mod. maskin fra en skiheis, med dieslepumpe og turbo fra en 4 runner. altså mekanisk, ikke elektrisk. Og må si at jeg fikk en helt ny bil! dæven nå går den bra, bilen har nok aldri gått så bra :)
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
Brukeravatar
knut eivind
Innlegg: 1818
Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
Lokasjon: Gjøvik

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av knut eivind »

Si fra hvis du trenger et stempel til og sette sammen igjen gml motoren din. Evt donere den bort hit.
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Ojuliu
Innlegg: 117
Ble med: ons mar 12, 2008 10:44 am
Lokasjon: Elverum

Re: diselfilter holder til 73`n

Innlegg av Ojuliu »

Sorry Knut Eivind, den ble container mat før jeg fikk sukk for meg :(

men historeien er ikke over trenger nå radiator.. med ny maskin som går mye bedre blir det mer varme, og den realtivt nye radiatoren min fra en hilux (satt i hilux maskin før) gjør ikke helt jobben, ser ikke ut til at det sirkulerer skikkelig, så nå trenger jeg en cruiser radiator med vanlig radiatorlokk..
Mvh Øyvind- også kjent som Roxy
Svar

Tilbake til «Motor 7x»