Hei!
Jeg var på EU kontroll med min LC 120 GX 2008 mod. i går. Bilen virket helt grei på kjøreturen hjem og en liten tur i dag. Når jeg så i ettermiddag skal prøve luftfjæringen går den ned men vil ikke heise seg igjen. Noen som er kjent med lignende hendelser? Er dette noe som kan være forårsaket av at bilen har vært på løftebukk? Er dette noe jeg burde eller kan gå tilbake til verkstedet og klage på?
Jeg er ny her inne, men ser det er mange med mye LC-erfaring som sikkert har vært i lignende situasjon.
Gjermund
TEMS-problem
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
- Lokasjon: Bergen
Re: TEMS-problem
Jeg hadde akkurat samme problem. For mitt vedkommende var det kompressoren som var gåen (sensoren "klikket" slik at kompressoren ble stående og gå i evigheter). Toyota skulle ha 25k for ny kompressor + arbeid. Jeg bestemte meg for å skrote hele TEMS systemet og erstatte med vanlige fjærer og dempere (dette krever bytting av bakaksel vel og merke). Da slipper jeg hvertfall problematikken med feil i fremtiden.
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120
Høres tryggere ut med standard dempere ja. Det viste seg å være det lille staget med to kuleledd på høyre side rett i forkant av akslingen som hadde knekt her. Heldigvis bare en liten feil, men Toyota skulle ha 1.000,- for delen. Er det bare bakaksling som må skiftes før det passer med standard dempere?
-
- Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
- Lokasjon: Bergen
Hei, beklager sent svar.
Jeg holder enda på med bilen. Vi gjør et komplett akslingbytte bak. Kompressor og sensorer kan da kobles vekk. Bytter også dempere foran da disse var en god del slitte. Målte 70 cm fra bunnen på felg på fremhjul og opp til hjulbue, etter demper og fjærbytte foran målte jeg 77 cm. Det var en ganske betydelig forskjell. Har da erstattet med "vanlige" dempere og fjærer. I morgen skal vi skru av aksling og erstatte med "ny". Spent på resultatet. Kan gi deg en lyd når vi er ferdig om du er interessert.
Jeg holder enda på med bilen. Vi gjør et komplett akslingbytte bak. Kompressor og sensorer kan da kobles vekk. Bytter også dempere foran da disse var en god del slitte. Målte 70 cm fra bunnen på felg på fremhjul og opp til hjulbue, etter demper og fjærbytte foran målte jeg 77 cm. Det var en ganske betydelig forskjell. Har da erstattet med "vanlige" dempere og fjærer. I morgen skal vi skru av aksling og erstatte med "ny". Spent på resultatet. Kan gi deg en lyd når vi er ferdig om du er interessert.
Mvh,
Christian Høst
Toyota LC 120
Christian Høst
Toyota LC 120