Hei,
Har nettopp ervervet en AT 38" LC90 og trenger noen tips ifm valg av vinterdekk/ felg.
Må krav: ha pigger da jeg skal dra henger på 2-3,5 tonn på vinterføre.
Fordeler/ ulemper med 15" vs. 17" felg?
Hvilke dekk anbefaler folk her til en "fornuftig" penge? Gjerne link til hvor jeg kan få tak i etc.
Kjør debatt!
felg og dekk til LC90 AT38"
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: felg og dekk til LC90 AT38"
Av alle som har vært inne på emnet er det ingen som har en mening om dette?
Re: felg og dekk til LC90 AT38"
Bfg MT med eller utan pigg. Helsejpade utan, mittsejpade med.
15" ger bredare/ längre avtryck vid snökörning och lite luft i däcken.
Snacka med Støen 4x4, brukar ge ok priser.
15" ger bredare/ längre avtryck vid snökörning och lite luft i däcken.
Snacka med Støen 4x4, brukar ge ok priser.
Mvh
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Wiberg
LC 120 -08 med små modifikationer.
Overlanding is self-reliant overland travel to remote destinations where the journey is the principal goal.
Snövits Garage
Overlanding.nu
Kola Peninsula 2013
Re: felg og dekk til LC90 AT38"
Hei
Om du skal kjøre på vanlig vei og drive med snøkjøring på fjellet så er det nesten idioti å gå for små felger. Gir ingen fordeler, sort sett bare ulemper. Bilen blir mer ustødig og vinglete med høye dekksider. Gå for 17-18" om du stort sett kjøre på vanlig vei.
Mulig det ser tøffere ut, men det er tross alt kjøreegenskapene, og ikke minst bremselengde, som er det viktigste når du ikke skal på utflukter der de vanlige bilistene ikke er å se. Andre mener vel det stikk motsatte.
Om du skal kjøre på vanlig vei og drive med snøkjøring på fjellet så er det nesten idioti å gå for små felger. Gir ingen fordeler, sort sett bare ulemper. Bilen blir mer ustødig og vinglete med høye dekksider. Gå for 17-18" om du stort sett kjøre på vanlig vei.
Mulig det ser tøffere ut, men det er tross alt kjøreegenskapene, og ikke minst bremselengde, som er det viktigste når du ikke skal på utflukter der de vanlige bilistene ikke er å se. Andre mener vel det stikk motsatte.
Senest rettet af JanP ons okt 11, 2017 10:24 pm, rettet i alt 1 gang.
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
---------------------------------------------
Re: felg og dekk til LC90 AT38"
Takk Jon :)
Re: felg og dekk til LC90 AT38"
når det gjelder 90en din så kan jeg anbefale Arctic trucks sitt AT405 som bilen din er godkjent med. Dette passer fint til landcruiser 90 pga bilen i seg selv veier ikke så mye.
Lc90 har kun lovlig hengervekt på 2800kg.
Ellers så har du andre mulighet med å gå over på 17" slik som de dekkene du har på bilen i dag. med å få disse midtseipet og pigger ytterst så vil du ha et bra dekk på vinterføre.
Lc90 har kun lovlig hengervekt på 2800kg.
Ellers så har du andre mulighet med å gå over på 17" slik som de dekkene du har på bilen i dag. med å få disse midtseipet og pigger ytterst så vil du ha et bra dekk på vinterføre.
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
1996 HZJ80 bruksbil