5 giret benyttes ikke

For spørsmål som ikke er rettet mot en spesifik Land Cruiser modell

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
crazym
Innlegg: 20
Ble med: lør apr 23, 2016 1:47 am

5 giret benyttes ikke

Innlegg av crazym »

Har en 150 med 110.000 km på telleren.
Denne har nylig begynt å trøbble med at den konsekvent ikke benytter seg av 5 gir. Selv om jeg manuelt prøver å skifte så skiftes ikke gear. Er samme om bilen er varm eller kald.
Har lest litt om at det kan være en sensor som har gått i kassa? Noen som har opplevd noe lignende?

Skal sies at den plutselig på en tur benyttet 5 gir her om dagen, men det var engangstilfelle slik det ser ut. Bilen oppfører seg helt normalt ellers, det er bare 5 gir som ikke vil benyttes. Det blir derfor en smule irriterende å kjøre på E18...

Edit: Til info ble kassa flushet etter alle kunstens regler på 100.000 km..
Edit2: Burde vel i 150 forumet. Klarte plassere den feil :/
Andreas30
Innlegg: 1080
Ble med: søn sep 23, 2007 12:23 pm

Re: 5 giret benyttes ikke

Innlegg av Andreas30 »

Hei
spørsmålet er da hvem flusha kassa di ble det benytta ws olje ? toyota sin
Vet disse kassene blir kranglete om dem ikke får riktig type olje .
Ellers så skal det mye til og ødlegge disse kassene dem er i grun bombesikkere .

Er også meget spes nøye hvordan en fyller disse kassene med olje igjen dette skal skje ved en spes temp rundt 50 grader om jeg ikke husker feil .
så Er veldig lurt og bruke et verksted som har erfaring med Land crusier her :D
Dokken bil på vinstra som er toyota er Meget kompetente på det med flush og land crusier
Det du kan gjøre er og ta en tlf til verkstmester på Dokken bil så får du nok svar
crazym
Innlegg: 20
Ble med: lør apr 23, 2016 1:47 am

5 giret benyttes ikke

Innlegg av crazym »

Hmm. Gjorde det hos Autodoc/bilxtra i Vestfold. Husker jeg spurte spesifikt ang hvordan olje de brukte, og de bekreftet at den var riktig til kassa.

De skal jo være eksperter på dette så snodig om det feiler der. Men jeg skal ta en Tlf til vedkommende du tipser om!

Forøvrig så fungerte 5 gear idag på en tur, HVIS jeg stoppet bilen og lot den være avslått 1-2min. Så kjøre helt rolig uten noe særlig turtall. Da girer den om til 5 og alt er glede. Derimot glemmer den 5 gir igjen hvis jeg gir på litt, man må da stoppe og vente ett par min igjen for at den skal gire til 5.

Helt snodige greier.
Svar

Tilbake til «Drivverk»