1988 BJ73 15BFT
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: BJ73 1988
15BFT registrert hos svv. Leverte med et skriv fra Toyota og fikk inn 31x10,5x16 også. Greie folk på trafikkstasjonen i Drammen...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
- masterpetter
- Innlegg: 717
- Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
- Lokasjon: Halden
Re: BJ73 1988
Gratulerer, da er alt på plass, deilig å ha ting på stell og helt innafor vil jeg tro
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Re: BJ73 1988
Takk! Ja, det er godt. Dessuten kan jeg nå begynne med detaljene uten å være redd for å plutselig måtte remontere alt før visning på svv/EU...masterpetter skrev:Gratulerer, da er alt på plass, deilig å ha ting på stell og helt innafor vil jeg tro
Blir litt jobb nå framover.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
- masterpetter
- Innlegg: 717
- Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
- Lokasjon: Halden
Re: BJ73 1988
Bare kos da joreime skrev:Takk! Ja, det er godt. Dessuten kan jeg nå begynne med detaljene uten å være redd for å plutselig måtte remontere alt før visning på svv/EU...masterpetter skrev:Gratulerer, da er alt på plass, deilig å ha ting på stell og helt innafor vil jeg tro
Blir litt jobb nå framover.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Da kjører jeg på med mitt, ok det nå vel?
Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Re: BJ73 1988
Det må gå bra! Si ifra om du lurer på noe!masterpetter skrev:Bare kos da joreime skrev:Takk! Ja, det er godt. Dessuten kan jeg nå begynne med detaljene uten å være redd for å plutselig måtte remontere alt før visning på svv/EU...masterpetter skrev:Gratulerer, da er alt på plass, deilig å ha ting på stell og helt innafor vil jeg tro
Blir litt jobb nå framover.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Da kjører jeg på med mitt, ok det nå vel?
Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
- masterpetter
- Innlegg: 717
- Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
- Lokasjon: Halden
Re: BJ73 1988
Supert, og takk for det
Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Re: BJ73 1988
Må bare si godt jobbet reime! Litt av en jobb du har gjort her med ronny hvordan gikk det med importere denne? godskjente du bilen først med org motor eller ventet du til 16ventilern var i heimen
Re: BJ73 1988
Henger meg på , litt av en jobb du gjør med bilen og veldig bra du legger ut bilder så vi kan følge framdriften ! Blitt en utrulig fin bil med motor/utstyr det ikke finnes mange av . tommel opp x2
Bård - Tlf.97618988
Re: BJ73 1988
Takk! Det er Ronny som står for sjølve arbeidet her. Jeg kjørte bare over grensa, betalte litt mva og fikk kontrolltime hos svv. Så lenge alt av papirer er i boks går det fint. Kjørte den en sesong på gamlemotoren først. Fikk så forhåndsgokjent motorbytte hos svv, men det kan jo hende det blei satt i gang jobbing litt før svv svarte. Men det er jo deres feiljohi skrev:Må bare si godt jobbet reime! Litt av en jobb du har gjort her med ronny hvordan gikk det med importere denne? godskjente du bilen først med org motor eller ventet du til 16ventilern var i heimen
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: BJ73 1988
Takk! Har en motor til i tilfelle noen...baardlie skrev:Henger meg på , litt av en jobb du gjør med bilen og veldig bra du legger ut bilder så vi kan følge framdriften ! Blitt en utrulig fin bil med motor/utstyr det ikke finnes mange av . tommel opp x2
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Endelig tid til litt bil...
Siden sist har det skjedd diverse. Det hele startet med at frontruta måtte byttes. Det var forholdsvis lite rust i ruteramma, men nok til at det måtte sveises et par steder. Kai, som er en fabelaktig fyr på mange måter, også som LC-delelager hjalp til med diagnostikk og jammen hadde han ikke ei fabrikkny ramme liggende også. Hadde aldri fått til dette uten ham. Jæskla moro å være med på verkstedet hans. Mye å lære for en nybegynner som meg.
Ja. Og så balla det på seg. Fant småhull også på toppen av a-stolpen og jammen meg noen små roser på dører sidene bakover. Jeg mistenker at det er forårsaket av slett arbeid fra en spansk lakkerer fordi vi fant en liten vold med primer rundt det hele. Denne har nok ført til at vann har blitt liggende. Kai sveisa igjen og jeg pussa til jeg blei blå...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Siden sist har det skjedd diverse. Det hele startet med at frontruta måtte byttes. Det var forholdsvis lite rust i ruteramma, men nok til at det måtte sveises et par steder. Kai, som er en fabelaktig fyr på mange måter, også som LC-delelager hjalp til med diagnostikk og jammen hadde han ikke ei fabrikkny ramme liggende også. Hadde aldri fått til dette uten ham. Jæskla moro å være med på verkstedet hans. Mye å lære for en nybegynner som meg.
Ja. Og så balla det på seg. Fant småhull også på toppen av a-stolpen og jammen meg noen små roser på dører sidene bakover. Jeg mistenker at det er forårsaket av slett arbeid fra en spansk lakkerer fordi vi fant en liten vold med primer rundt det hele. Denne har nok ført til at vann har blitt liggende. Kai sveisa igjen og jeg pussa til jeg blei blå...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Senest rettet af reime tir aug 18, 2020 2:22 pm, rettet i alt 1 gang.
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Nå er det blitt bra og det hele har fått flere lag med Hagmanns 2k primer, 2k lakk og 2k klarlakk. Ruteramma fikk sågar noen dl Hagmanns innvendig også, så den bør holde noen år når den nå har fått ny rutepakning, rute og ei god larve med sauefett innvendig. Ny rutepakning var så stiv at Ryds knakk den første ruta. Det var den verste Frank hadde vært borti på lenge. Tips i fall noen skulle finne på å forsøke seg på ny pakning på egenhånd...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Og når jeg likevel har poppet en 2k klarlakk er det like greit å matte ned blinklysglass og gi dem et lag også. Blei utrolig forskjell. Bildet er med tørr lakk.
Ene glasset hadde rustfarge fra blikket som var rusta. Et helsike med kniv, ultralydvasker og rustløser for å få reint. Blikket blei pussa ned og fikk et lag Owatrol olje. Det bør holde. Faktisk verdt bryderiet.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Ene glasset hadde rustfarge fra blikket som var rusta. Et helsike med kniv, ultralydvasker og rustløser for å få reint. Blikket blei pussa ned og fikk et lag Owatrol olje. Det bør holde. Faktisk verdt bryderiet.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Disse var også hvitforurenset etter lakkering. Ikke nå lenger. Ikke det at de er så synlige, men det gir en slags merkelig tilfredsstillelse som sikkert alle her har kjent på i egne prosjekt...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Og naturligvis et bilde av det som er hele poenget med LC. Har blitt mange mil uten både tak og frontrute i sommer...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Og trur du pinadø ikke den kokte for meg her i sommer. Lot den få godt med suppe opp Konnerudgata og det kokte på toppen. Har jo gått litt hardt ut tidligere og sagt denne motoren ikke går varm, så var redd jeg måtte spise i meg det. Heldigvis viste det seg at det var viskosekoblingen som var helt løs selv om det var godt og varmt i motorrommet. Fikk en spell ny en fra Toyota og det ser ut til å fungere.
Sannsynligvis har den vært varm en gang tidligere også for det er en åpen stuss på huset til termostaten som har blåst ut en enkelt dusj. Det var nok på veg hjem fra garasjetreffet hos Kjell. Det var kaldt så sannsynligvis kokte det ikke over tid. Jeg kjørte samme fart som Børre i LR, så måtte jo ikke akkurat tyne den .
Samme dagen merket jeg at da jeg lå jamnt i 100kmt med helt stabilt turtal, så fikk jeg følelsen av at noe bremsa i motoren med ujevne mellomrom. Ikke merkbart ved pådrag, men helt likt som følelsen når ei fartssperre slår inn på en moderne bil. Lurer på om det jeg kjente kan være viskosekoblinga som slo inn og ut..? Har ikke testa slike hastigheter etter byttet så det blir spennende neste gang. Må bare få på frontruta...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sannsynligvis har den vært varm en gang tidligere også for det er en åpen stuss på huset til termostaten som har blåst ut en enkelt dusj. Det var nok på veg hjem fra garasjetreffet hos Kjell. Det var kaldt så sannsynligvis kokte det ikke over tid. Jeg kjørte samme fart som Børre i LR, så måtte jo ikke akkurat tyne den .
Samme dagen merket jeg at da jeg lå jamnt i 100kmt med helt stabilt turtal, så fikk jeg følelsen av at noe bremsa i motoren med ujevne mellomrom. Ikke merkbart ved pådrag, men helt likt som følelsen når ei fartssperre slår inn på en moderne bil. Lurer på om det jeg kjente kan være viskosekoblinga som slo inn og ut..? Har ikke testa slike hastigheter etter byttet så det blir spennende neste gang. Må bare få på frontruta...
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Dashen er demontert av flere årsaker. Det skal inn litt guttete høyttalere i originalposisjon, en liten forsterker og styring til sentrallås. Klipsen som holder armen til friskluftinntaket har hoppet av, tydeligvis som hos mange andre. Fikk tak i ny og når først det er tilgjengelig benytter jeg muligheten til å utføre et genialt triks Kai viste meg for lenge siden. Han er framsynt han Kai. "Når du først tar det fra hverandre må du huske å sette en skrue i den klipsen". Heldigvis husket jeg det. Fikk flere tips, men de har jeg glemt. Nye lyspærer rund baut var kanskje en av dem.
Og i dag har jeg kjørt uten tak til Autoclima i Bærum. De har forsynt meg med alle overgangene som skal til for å bygge om den gamle r12-AC'n til r134a som kompressoren til 15BFT'n kjørte på. Det har blitt nevnt før, men i dag ble det påpekt igjen av gutta på Autoclima, at det er jammen flaks det er ettermontert AC. Da slipper man å rydde torpedoveggen for å komme til og alle deler er hyllevare... Fordamperen er montert med ekspansjonsventilen rett ut slik at det er ganske tilgjengelig det hele.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Og i dag har jeg kjørt uten tak til Autoclima i Bærum. De har forsynt meg med alle overgangene som skal til for å bygge om den gamle r12-AC'n til r134a som kompressoren til 15BFT'n kjørte på. Det har blitt nevnt før, men i dag ble det påpekt igjen av gutta på Autoclima, at det er jammen flaks det er ettermontert AC. Da slipper man å rydde torpedoveggen for å komme til og alle deler er hyllevare... Fordamperen er montert med ekspansjonsventilen rett ut slik at det er ganske tilgjengelig det hele.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader
Re: 1988 BJ73 15BFT
Mangler bare slange presse da Lars Har vært ute å kjørt i bilen til lars etter han lydisolerte den. Har blitt nesten merkelig stille i bilen. Du må huske å legge ut spekken på lydanlegget du bygger Så blir det enklere for oss andre å herme..
Re: 1988 BJ73 15BFT
Skal bli! Må bare se(høre) at det blir bra først.
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
Sent fra min ELE-L29 via Tapatalk
BJ73 1988 med 15BFT og 2"OME i vognkortet.
Peg Perego John Deere Ground Loader
Peg Perego John Deere Ground Loader