Sperre på bakaksel
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Innlegg: 47
- Ble med: ons jan 13, 2021 6:54 pm
- Lokasjon: Gjøvik
Sperre på bakaksel
Jeg har kikket på alle LC120 som ligger på finn.no.
Vanskelig å se ut i fra bilder på alle, men jeg ser ingen som har vribryteren under tenningslåsen som styrer sperre på bakakselen.
Er det så skjeldent som det ser ut som? Hvis ja, hvorfor er det så skjeldent?
Er det en sammenheng med at ingen av bilene heller ikke har den større skjermen over infotainment systemet som viser helling og mapper høydemeter etc?
Var sperre bak og dette litt større displayet en del av en pakke som veldig få valgte når de kjøpte ny LC120?
På forhånd takk for svar.
Vanskelig å se ut i fra bilder på alle, men jeg ser ingen som har vribryteren under tenningslåsen som styrer sperre på bakakselen.
Er det så skjeldent som det ser ut som? Hvis ja, hvorfor er det så skjeldent?
Er det en sammenheng med at ingen av bilene heller ikke har den større skjermen over infotainment systemet som viser helling og mapper høydemeter etc?
Var sperre bak og dette litt større displayet en del av en pakke som veldig få valgte når de kjøpte ny LC120?
På forhånd takk for svar.
Re: Sperre på bakaksel
Er vel bare di med manuell gearkasse som har egen sperre på bakaksel,har bare sett det ekstra display med helling på import biler,men mulig det gikk ann å bestille ekstra
Lc 120 GX TTE
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=23334
Min garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=23334
-
- Innlegg: 47
- Ble med: ons jan 13, 2021 6:54 pm
- Lokasjon: Gjøvik
Re: Sperre på bakaksel
Aha, så sperre bak er kun for manuell kasse.
Merkelig, autolaten er jo et kjempestort handicap i terrenget, merkelig at den ikke har sperren til hjelp...
Merkelig, autolaten er jo et kjempestort handicap i terrenget, merkelig at den ikke har sperren til hjelp...
Re: Sperre på bakaksel
De har jo da et velfungerende traction system.
Den første bilen meg bekjent som hadde det i Toyota familien, var min tidligere 2001 mod Land Cruiser 90
Husker vi var på Golsfjellet og kjørte i slalåmløypa til Storefjell Høyfjellshotell og enekelte steder var det litt myrlendt.
Foran meg kjørte en 75 med svære hjul, sperre foran og bak, han kom ca 1 m lenger enn meg, jeg hadde sommerdekk 265/70-16, bare for å fortelle at dette sperrehysteriet ikke alltid er så gromt, dog har jeg fått mye pepper da jeg kjøpte bilen min, men den har fått gjennomgå og har stått til forventningene.
Den første bilen meg bekjent som hadde det i Toyota familien, var min tidligere 2001 mod Land Cruiser 90
Husker vi var på Golsfjellet og kjørte i slalåmløypa til Storefjell Høyfjellshotell og enekelte steder var det litt myrlendt.
Foran meg kjørte en 75 med svære hjul, sperre foran og bak, han kom ca 1 m lenger enn meg, jeg hadde sommerdekk 265/70-16, bare for å fortelle at dette sperrehysteriet ikke alltid er så gromt, dog har jeg fått mye pepper da jeg kjøpte bilen min, men den har fått gjennomgå og har stått til forventningene.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
-
- Innlegg: 82
- Ble med: ons jul 15, 2020 2:45 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Sperre på bakaksel
LS skal no ta opp en del av dette, samt den elektroniske biten.
Sendt fra min Commodore 64
Sendt fra min Commodore 64
-
- Innlegg: 47
- Ble med: ons jan 13, 2021 6:54 pm
- Lokasjon: Gjøvik
Re: Sperre på bakaksel
Ja det er mulig sperren er overvurdert, men jeg har liksom alltid sett for meg at jeg "må" ha det...
Har null peiling og erfaring på 120 eller LC generellt så det blir spennede å se fremkommleigheten med autolat, låst Senterdiff, LSD og Elektronikk hjelp.
Har null peiling og erfaring på 120 eller LC generellt så det blir spennede å se fremkommleigheten med autolat, låst Senterdiff, LSD og Elektronikk hjelp.
Senest rettet af warmastodon fre jan 22, 2021 11:00 am, rettet i alt 1 gang.
-
- Innlegg: 82
- Ble med: ons jul 15, 2020 2:45 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Sperre på bakaksel
LC er jaggu noen biler. De ligger ikke på toppen uten grunn. Glem ikke DAC når du er på vei ned i vanskelige forhold. Jeg føler at 120 vi har, har ikke noe mikk makk og gimikker. Kun det du trenger, og kun det. Å det virker!
Bare jeg ser at noen har ryggekamera, så begynner jeg å svette
Sendt fra min Commodore 64
Bare jeg ser at noen har ryggekamera, så begynner jeg å svette
Sendt fra min Commodore 64
-
- Innlegg: 716
- Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
- Lokasjon: Drøbak
Re: Sperre på bakaksel
Det er jo bare og ettermontere sperre da,foran og bak så blir du dobbelt tilfredsstiltwarmastodon skrev:Ja det er mulig sperren er overvurdert, men jeg har liksom alltid sett for meg at jeg "må" ha det...
Sent fra min SM-A516B via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: Sperre på bakaksel
hvis du har null erfaring, så foreslår jeg at du prøver deg ut i lett terreng til å begynne med. Jeg har en del erfaring med kjøring av LC120 i terreng, og utenfor vei. både på sommer og i djupsnø. Det er to ting du må ordne først, og det ene er ordentlige dekk med godt mønster. Uten grep så spiller det ingen rolle på hvor mange hk eller sperrer du har.. og det andre er en portabel skikkelig luftkompressor. Skal du ut i terreng, spesielt på vinterføre og snø så må du lære deg å tappe ned lufttrykket i dekkene. Forskjell med lavt og høyt lufttrykk er nesten like stor som med og uten sperre.
Sperre foran anbefales ikke på en bruksbil, som du vil ta vare på og ikke braske istykker ute i skogen. De meterne du kommer frem med sperre kontra åpen fremdiff er nesten ikke verdt det.. hvorfor det? Jo, fordi J120 har et ganske bra traction-controll system til offroadkjøring. Bremsene kniper rundt det hjulet som spinner, og man oppnår en viss "sperre"-effekt. I utgangspunktet strupes også effekten til motoren, så når bilen starter å hakke og pipe så må du gjøre motsatt av hva du tenker.. Trykk ned gasspedalen og gi bilen mer moment! Prøv det skikkelig, sett bilen i Lav serie, inn med senterdiffen og du vil bli overrasket over hvor effektivt systemet er når det får jobbe..!
du nevner at automat er et kjempestort handicap i terreng?? den påstanden må du nesten ut å prøve for deg selv... jeg har kjørt manuell og automat i terreng, og i de aller aller fleste sammenhengene så kommer du vel så langt med automat om du lærer deg å kjøre den. og mer behagelig er det også..! Tips er alltid kjør med "2nd start" knappen inne når du kjører i Lav-serie offroad! bortsett fra når du skal krabbe ned bratte bakker. Da hiver du kassa i L, og låser den i første-gir.
Btw, jeg har ARB-sperre på bak-aksling
Sperre foran anbefales ikke på en bruksbil, som du vil ta vare på og ikke braske istykker ute i skogen. De meterne du kommer frem med sperre kontra åpen fremdiff er nesten ikke verdt det.. hvorfor det? Jo, fordi J120 har et ganske bra traction-controll system til offroadkjøring. Bremsene kniper rundt det hjulet som spinner, og man oppnår en viss "sperre"-effekt. I utgangspunktet strupes også effekten til motoren, så når bilen starter å hakke og pipe så må du gjøre motsatt av hva du tenker.. Trykk ned gasspedalen og gi bilen mer moment! Prøv det skikkelig, sett bilen i Lav serie, inn med senterdiffen og du vil bli overrasket over hvor effektivt systemet er når det får jobbe..!
du nevner at automat er et kjempestort handicap i terreng?? den påstanden må du nesten ut å prøve for deg selv... jeg har kjørt manuell og automat i terreng, og i de aller aller fleste sammenhengene så kommer du vel så langt med automat om du lærer deg å kjøre den. og mer behagelig er det også..! Tips er alltid kjør med "2nd start" knappen inne når du kjører i Lav-serie offroad! bortsett fra når du skal krabbe ned bratte bakker. Da hiver du kassa i L, og låser den i første-gir.
Btw, jeg har ARB-sperre på bak-aksling
-
- Innlegg: 47
- Ble med: ons jan 13, 2021 6:54 pm
- Lokasjon: Gjøvik
Re: Sperre på bakaksel
@baa
Jeg har svært begrenset erfaring med offroad kjøring.
(Og får vel neppe det før jeg kjøper meg en OK Hilux eller lignende som jeg kunne hatt som dedikert offroad bil.)
KDJ120'en jeg kanskje kommer til å kjøpe er så pen og velholdt at jeg kommer neppe til å kjøre mer i terrenget enn det jeg har behov til i jakta. Da på gode og dårlige bilveier i jaktterrenget. Med en og annen avkjøring ut i skogen for å snu...
99% av kjøringen blir asfalt i det daglige...
Bilen er skodd med Gislaved Nord Frost 200 på vinterhjulene og Coontinental Conti Cross Contact LX2 på sommerhjulene i standard dim.
Når jeg skriver at automat er et handicap er det blandt annet det at nå en står fast og ønsker å vugge bilen får man ikke til det på en like god måte som manuell.. Men det er mulig jeg tar feil? Det var iaf det som var viktig å få til på min Pajero Gen1 for 20 år siden...
Når det gjelder antispinn/traction systemer og annen elektronikk som hjelper med hjulspinn så hadde jeg samme erfaring som du skriver med min Volvo XC60, ble jeg stående fast var det bare å gi gass slik at elektronikken slo inn og hjalp til. Da tok bilen løs og dro seg frem. Haldex systemet fungerte over all forventing på dårlig føre og mye snø. Men jeg innbiller meg at LC er noen hakk råere?
Jeg har mye å lære, takk for at dere deler erfaring!
Jeg har svært begrenset erfaring med offroad kjøring.
(Og får vel neppe det før jeg kjøper meg en OK Hilux eller lignende som jeg kunne hatt som dedikert offroad bil.)
KDJ120'en jeg kanskje kommer til å kjøpe er så pen og velholdt at jeg kommer neppe til å kjøre mer i terrenget enn det jeg har behov til i jakta. Da på gode og dårlige bilveier i jaktterrenget. Med en og annen avkjøring ut i skogen for å snu...
99% av kjøringen blir asfalt i det daglige...
Bilen er skodd med Gislaved Nord Frost 200 på vinterhjulene og Coontinental Conti Cross Contact LX2 på sommerhjulene i standard dim.
Når jeg skriver at automat er et handicap er det blandt annet det at nå en står fast og ønsker å vugge bilen får man ikke til det på en like god måte som manuell.. Men det er mulig jeg tar feil? Det var iaf det som var viktig å få til på min Pajero Gen1 for 20 år siden...
Når det gjelder antispinn/traction systemer og annen elektronikk som hjelper med hjulspinn så hadde jeg samme erfaring som du skriver med min Volvo XC60, ble jeg stående fast var det bare å gi gass slik at elektronikken slo inn og hjalp til. Da tok bilen løs og dro seg frem. Haldex systemet fungerte over all forventing på dårlig føre og mye snø. Men jeg innbiller meg at LC er noen hakk råere?
Jeg har mye å lære, takk for at dere deler erfaring!
-
- Innlegg: 82
- Ble med: ons jul 15, 2020 2:45 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Sperre på bakaksel
Er du mye i dyp snø å kan få slike situasjoner du setter deg fast og LC’en ikke kommer seg ut, så hiv inn noen Recovery Boards i bilen, samt en elektrisk pumpe.
Vi har sistnevnte og vinsj for å ha mulighet til å senke dekktrykk for å komme meg videre, for så å få opp igjen trykket etterpå.
Noen nyere modeller har crawl funksjon som bidrar i tillegg til det ellers gode systemet for å komme seg frem.
Å velg dekk til rett føre du kjører i.
En dekktype kan passe fint et sted i landet med mye dypsnø, men mindre passende i en annen del med et annet miljø med mindre kanskje hardpakket snø eller is.
Vi har ikke klart å sette oss fast ennå.
Sendt fra min Commodore 64
Vi har sistnevnte og vinsj for å ha mulighet til å senke dekktrykk for å komme meg videre, for så å få opp igjen trykket etterpå.
Noen nyere modeller har crawl funksjon som bidrar i tillegg til det ellers gode systemet for å komme seg frem.
Å velg dekk til rett føre du kjører i.
En dekktype kan passe fint et sted i landet med mye dypsnø, men mindre passende i en annen del med et annet miljø med mindre kanskje hardpakket snø eller is.
Vi har ikke klart å sette oss fast ennå.
Sendt fra min Commodore 64
Re: Sperre på bakaksel
Jeg kunne ikke vært mer enig i dette.baa skrev: ↑man jan 25, 2021 1:35 pm hvis du har null erfaring, så foreslår jeg at du prøver deg ut i lett terreng til å begynne med. Jeg har en del erfaring med kjøring av LC120 i terreng, og utenfor vei. både på sommer og i djupsnø. Det er to ting du må ordne først, og det ene er ordentlige dekk med godt mønster. Uten grep så spiller det ingen rolle på hvor mange hk eller sperrer du har.. og det andre er en portabel skikkelig luftkompressor. Skal du ut i terreng, spesielt på vinterføre og snø så må du lære deg å tappe ned lufttrykket i dekkene. Forskjell med lavt og høyt lufttrykk er nesten like stor som med og uten sperre.
Sperre foran anbefales ikke på en bruksbil, som du vil ta vare på og ikke braske istykker ute i skogen. De meterne du kommer frem med sperre kontra åpen fremdiff er nesten ikke verdt det.. hvorfor det? Jo, fordi J120 har et ganske bra traction-controll system til offroadkjøring. Bremsene kniper rundt det hjulet som spinner, og man oppnår en viss "sperre"-effekt. I utgangspunktet strupes også effekten til motoren, så når bilen starter å hakke og pipe så må du gjøre motsatt av hva du tenker.. Trykk ned gasspedalen og gi bilen mer moment! Prøv det skikkelig, sett bilen i Lav serie, inn med senterdiffen og du vil bli overrasket over hvor effektivt systemet er når det får jobbe..!
du nevner at automat er et kjempestort handicap i terreng?? den påstanden må du nesten ut å prøve for deg selv... jeg har kjørt manuell og automat i terreng, og i de aller aller fleste sammenhengene så kommer du vel så langt med automat om du lærer deg å kjøre den. og mer behagelig er det også..! Tips er alltid kjør med "2nd start" knappen inne når du kjører i Lav-serie offroad! bortsett fra når du skal krabbe ned bratte bakker. Da hiver du kassa i L, og låser den i første-gir.
Btw, jeg har ARB-sperre på bak-aksling
Min gamle 90 fikk også kjørt seg og den skuffet ikke altså.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
-
- Innlegg: 47
- Ble med: ons jan 13, 2021 6:54 pm
- Lokasjon: Gjøvik
Re: Sperre på bakaksel
Ref Automat og Sperre på bakaksel....
Denne bilen:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=205949098
Har Automat, sperre på bak aksel men ikke sperre på senterdiff.
Er dette en konfigurasjon som er vanlig?
Hvilke kombinasjoner er mulig å få?
Automat + låsing av senter diff
eller
Automat + låsing av bak diff?
Men ikke de to i kombinasjon?
Hva med manuell? Samme som Automat, enten eller?
Denne bilen:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=205949098
Har Automat, sperre på bak aksel men ikke sperre på senterdiff.
Er dette en konfigurasjon som er vanlig?
Hvilke kombinasjoner er mulig å få?
Automat + låsing av senter diff
eller
Automat + låsing av bak diff?
Men ikke de to i kombinasjon?
Hva med manuell? Samme som Automat, enten eller?
-
- Innlegg: 82
- Ble med: ons jul 15, 2020 2:45 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Sperre på bakaksel
Jeg har hørt at manuell kasse hadde diff sperre bak, mens automat har senter diff. Men her ser jeg at den har automat OG diff sperre bak. I og med det er sagt andre steder at valget for bakdiff var kun på manuell, så lurer jeg på om denne har fått satt inn automat senere. Om noen andre kanskje kan avkrefte eller bekrefte dette?
Automatkasse og senterdiff fungerer utmerket og vel så det, så spør du meg så trenger du ikke å henge deg opp i bakdiff/senterdiff. Bare at du velger maskinen LC 120, så er du mer en på god vei, du ER i toppsjiktet. Prøv å se hvor mange du finner hos forhandlere BRUKT. Her i Ålesund leases det, får så de selges tvert av den som leaset. Her er 1 bil, og den er ny demobil.
Sendt fra min Commodore 64
Automatkasse og senterdiff fungerer utmerket og vel så det, så spør du meg så trenger du ikke å henge deg opp i bakdiff/senterdiff. Bare at du velger maskinen LC 120, så er du mer en på god vei, du ER i toppsjiktet. Prøv å se hvor mange du finner hos forhandlere BRUKT. Her i Ålesund leases det, får så de selges tvert av den som leaset. Her er 1 bil, og den er ny demobil.
Sendt fra min Commodore 64
Re: Sperre på bakaksel
Som tidligere beskrevet, så hadde jeg traction med senter diff sperre, det funket som bare det.
Skulle du f.eks leke deg litt på en åpen plass, trykker du på senterdiffen og du får en stiv bil uten antiskrens og kan leke deg litt.
Funker konge.
Jeg hadde også høy og lav serie spak.
Skulle du f.eks leke deg litt på en åpen plass, trykker du på senterdiffen og du får en stiv bil uten antiskrens og kan leke deg litt.
Funker konge.
Jeg hadde også høy og lav serie spak.
Senest rettet af Dag Einar tor jan 28, 2021 12:36 am, rettet i alt 1 gang.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
-
- Innlegg: 716
- Ble med: man sep 23, 2013 10:47 am
- Lokasjon: Drøbak
Re: Sperre på bakaksel
Spaken til transferkassa ser jo også litt anderledes ut enn min automat.Jeg har Høy og Lav.
Og hva med betegnelsen DLX som det står I annonsen?Nesten som om en GX eller VX har parret seg med en Manuell "Telenor" og den her bilen ble resultatet
Sent fra min SM-A516B via Tapatalk
Og hva med betegnelsen DLX som det står I annonsen?Nesten som om en GX eller VX har parret seg med en Manuell "Telenor" og den her bilen ble resultatet
Sent fra min SM-A516B via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: Sperre på bakaksel
Jeg kjenner ikke 120 veldig godt men tror ikke dette er en vanlig kombinasjon, mulig kun på laveste utstyrsgrad som ikke ble solgt mange av i Norge og også da spesialbestilt med automat.warmastodon skrev: ↑ons jan 27, 2021 1:12 pm Ref Automat og Sperre på bakaksel....
Denne bilen:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=205949098
Har Automat, sperre på bak aksel men ikke sperre på senterdiff.
Er dette en konfigurasjon som er vanlig?
Hvilke kombinasjoner er mulig å få?
Automat + låsing av senter diff
eller
Automat + låsing av bak diff?
Men ikke de to i kombinasjon?
Hva med manuell? Samme som Automat, enten eller?
Dette er transfer slik det var på de fleste 90 serier, alle uten traction controll. På den du linket til har du permanent firehjulstrekk, men kan låse senterdiff i høyserien ved å legge spaken i HL. Så kan du også da legge inn lavserie, senterdiff fortsatt låst. På denne transfer er det mekanisk inngripen av senterdiff, dvs du kan ikke kjøre i lav serien med åpen senterdiff slik du kan på andre biler med traction kontroll ++(div elektronikk). Baksperre kommer i tillegg, det er jo greit å ha med. Da må den spinne på tre hjul når du står fast, kan være enorm forskjell fra kun sentersperre som spinner på ett foran og ett bak. Men du kan også sitte mye bedre fast med to sperrer...
Hovedsaklig var det kun manuelle 120'er som hadde baksperre mener jeg. Dette pga toyota ikke hadde traction controll på noe annet enn automat i dette tidsrommet. Samme på 100 serien.
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: Sperre på bakaksel
Hvis jeg forstår deg rett da Bjørn Erik, så er min 100 lik den gamle 90n min?
Aut, høy og lavserie spak, midtdifferenisal sperre og traction control og permanent 4x4?
Det er i allefall slik jeg har opplevet 90n og jeg mener 100n er slik også....???
Aut, høy og lavserie spak, midtdifferenisal sperre og traction control og permanent 4x4?
Det er i allefall slik jeg har opplevet 90n og jeg mener 100n er slik også....???
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: Sperre på bakaksel
Det stemmer nok Dag Einar! Men er ikke mange 90'er som hadde den løsningen du hadde, de fleste - også med D4D motor - mener jeg hadde løsningen uten traction controll og da annen lavgirspak/transfergirkasse (lik den linken til 120 over her).
For på din 100 så er vel senterdiff åpen når du legger inn lavserien, sentersperren blir ikke automatisk lagt inn som på de eldre 100'ene? Og du har ikke klådd/moddet noe der?
Bjørn Erik
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
95 HDJ 80 VX
17 Mazda 3
16 Kia Soul
x: 97 LX 450, 12 Ram 2500 HD, 06 LX 470, 07 MB 450GL, 05 avensis D-cat, 99 HDJ 100 VX (man gir!), 94 HDJ 80 GX
Re: Sperre på bakaksel
Nei, jeg må legge inn midtdiff med egen knapp, slik det er på 90n jeg hadde.
Dvs den er åpen, men med traction control.
Dvs den er åpen, men med traction control.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.