Nødmodus, feilkode P0045 og P0607

Moderatorer: baa, lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen

Svar
daggan

Nødmodus, feilkode P0045 og P0607

Legg inn av daggan »

LC 120, ca 280000km, 2004 mod.

Hei! Bilen går litt tilfeldig i nødmodus av og til. Av og til har det hjulpet å skru av og vente litt, noen ganger må man slette koden. Har hatt den inne på Toyota verksted som da leste av P0045 og P0607. De mistenkte turbo aktuator alt. turbomotor driver. Turbo driver motor gikk stykker under testing på verkstedet så denne ble skiftet, med et lite forbehold om at det kanskje kunne være turbo aktuatoren som var problemet likevel. Feilen dukket ikke opp igjen under testing av toyota etter dette. Kort tid etter at jeg hentet bilen dukket feilen opp igjen hos meg, men nå bare P0045. Inspirert av en australsk youtube kanal har jeg prøvd å spraye endel WD40 på aktuator stag etc.. Men feilen dukker opp igjen etter noe tid. Toyota verkstedet mener at turboen må skiftes. Har også sjekket vakuum slangen som går til MAP filteret, slange og filter så egentlig fint ut for meg.

Synes det er litt rart at turbomotor driver går i stykker under testing, men at feilen skal være lokalisert et annet sted.
Har noen tips på hva ellers jeg burde sjekke før jeg evt. bytter turbo. Toyota oppgir at dette koster 90000 (70000 for turbo, 20000 for arbeid), mye penger. Med en turbo som har gått snart 300K så er vel dennes dager kanskje talte uansett?

Jeg har også anskaffet meg en såkalt "LC120 workshop manual CD-rom" til nedlasting via eBay, men strever med å få åpnet denne. Noen som har åpnet en slik med mac?

Takknemlig for tips!
superhansen
Sted: Drøbak

Re: Nødmodus, feilkode P0045 og P0607

Legg inn av superhansen »

Om det kommer til at du skal bytte turbo,så må det være andre firma som kan levere dette vesentlig billigere enn 70 lapper.Da ville jeg undersøkt litt med de seriøse turboverkstedene.

Den manualen du kjøpte,det er ikke noe support og få fra selger da?Jeg kjøpte samme til pc,men den sluttet og virke etter W10 oppgradering,så jeg har ikke fått den gang igjen etter det.

Sent fra min SM-A516B via Tapatalk

120 GX 08 mod.
Andreas30
Sted: Bærum

Re: Nødmodus, feilkode P0045 og P0607

Legg inn av Andreas30 »

Turboservice i kongsberg overhaller for rundt 10

Hvordan står det til med turbotrykk sensor ? denne kan gjøres rein med mass airflow crc spray
dobbeltskjekk alt av vakumslanger det er mange av dem bak og rundt egr og turbotrykk sensor og er det sprekk i maf filter eller en slange med dårlig kobling et sted så kommer det feil
05 mod lc 120 vx
440 000 km Stil going strong
Motorolje castrol Edge 5-30
Jobber i Pukkverk

A.O.M
Svar

Gå tilbake til «Motor 12x»