K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Endelig fått lest meg opp på de mekaniske utfoldelsene og turene dine, Kjell! Veldig trivelig og interessant!
-Genial plassering av ekstra batteriene! Regner med du kjører det ekstra settet batterier i 24v også?
Hvor store batterier fikk du plass til? 100 amp hver side?
-Kjenner igjen angsten fra bremse-svikten du opplevde. Hadde det samme på vei ned fra Mount Olympus i hellas 2018, samme forløp som deg. Hadde da alt nytt av bremsedeler både forran og bak, ink tromler og skiver. Dog ikke alt med originaldeler, tromlene fra euro4x4 og skiver fra milner.
Vi kjørte retur via Grossglokner, og hadde antydninger til det samme, men jeg hadde tre pauser på vei ned for å sikre oss at det ikke gikk varmt. Klossene og skoene var modne for skifting etter denne turen, ble ca 13000km på 5 uker. Mye gjørme/sand kombinert med disse fjellpassene er nok ikke ok for bremser.
Nå har jeg oppgradert forran til ventilerte skiver fra Terrain Tamer, virker å være en helt annen verden. Har prøvd å fremprovosere det samme flere ganger etter oppgraderingen, men de blir ikke på langt nær så varm som lukkede skiver. Har også klosser fra samme leverandør, og klar for å prøve et sett brembo klosser (for morro skyld) etterpå. Når det er sagt, så tror jeg ventilerte skiver og klosser fra TT er løsningen for deg.
Ønsker også å montere proposjoneringsventil til kretsen bakover, men har ikke funnet ok ventil enda. Bruker luftbelgene for å vatre ut bilen bak, så er nok ikke mye effekt fra den rustklaka av en LSPV som skal porsjonere ekstra bremsekraft bak når bilen er full-lasta. Har du gjort noe med dette?
-Fin løsning på oljesamleren din. Hos meg står det faktisk en original 12ht-svamp på samme plassering, som gjør samme nytten, ulempen er at jeg ikke ser om det faktisk lekker eller er tett
Pål
-Genial plassering av ekstra batteriene! Regner med du kjører det ekstra settet batterier i 24v også?
Hvor store batterier fikk du plass til? 100 amp hver side?
-Kjenner igjen angsten fra bremse-svikten du opplevde. Hadde det samme på vei ned fra Mount Olympus i hellas 2018, samme forløp som deg. Hadde da alt nytt av bremsedeler både forran og bak, ink tromler og skiver. Dog ikke alt med originaldeler, tromlene fra euro4x4 og skiver fra milner.
Vi kjørte retur via Grossglokner, og hadde antydninger til det samme, men jeg hadde tre pauser på vei ned for å sikre oss at det ikke gikk varmt. Klossene og skoene var modne for skifting etter denne turen, ble ca 13000km på 5 uker. Mye gjørme/sand kombinert med disse fjellpassene er nok ikke ok for bremser.
Nå har jeg oppgradert forran til ventilerte skiver fra Terrain Tamer, virker å være en helt annen verden. Har prøvd å fremprovosere det samme flere ganger etter oppgraderingen, men de blir ikke på langt nær så varm som lukkede skiver. Har også klosser fra samme leverandør, og klar for å prøve et sett brembo klosser (for morro skyld) etterpå. Når det er sagt, så tror jeg ventilerte skiver og klosser fra TT er løsningen for deg.
Ønsker også å montere proposjoneringsventil til kretsen bakover, men har ikke funnet ok ventil enda. Bruker luftbelgene for å vatre ut bilen bak, så er nok ikke mye effekt fra den rustklaka av en LSPV som skal porsjonere ekstra bremsekraft bak når bilen er full-lasta. Har du gjort noe med dette?
-Fin løsning på oljesamleren din. Hos meg står det faktisk en original 12ht-svamp på samme plassering, som gjør samme nytten, ulempen er at jeg ikke ser om det faktisk lekker eller er tett
Pål
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Godt poeng med de skivene fra Terrain Tamer Pål! Det skal jeg bestille! Ellers har jeg gjort så ventilen åpner for mye trykk bak.
Startbatteriene under er på 63A. Orginalt er det 75A, så tenker dette holder når det kun er starteren som forsynes. Og så har det jo litt med både plass og vekt å gjøre.
Har nå lakkert frontfangeren og kjøkkendelen, pluss at vi har bygget nye front og bakfanger på sekstien til sønnen min.
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Startbatteriene under er på 63A. Orginalt er det 75A, så tenker dette holder når det kun er starteren som forsynes. Og så har det jo litt med både plass og vekt å gjøre.
Har nå lakkert frontfangeren og kjøkkendelen, pluss at vi har bygget nye front og bakfanger på sekstien til sønnen min.
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- masterpetter
- Innlegg: 717
- Ble med: man aug 23, 2004 1:31 pm
- Lokasjon: Halden
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Vakkert!
Er ikke mange tilfeldigheter på den bilen der tror jeg..
Den ser turklar ut, blir det tur?
Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Er ikke mange tilfeldigheter på den bilen der tror jeg..
Den ser turklar ut, blir det tur?
Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk
Petter
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
TLF: 92603102
Masterpetter garasjen (Bj42)
Garage: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=9635.
FBR Garasjen BJ42: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=20208
HJ60 (82)-solgt
KZJ95 (97)-solgt
BJ42. (81)
HJ60 (87) - solgt
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Det du har gjort på bilen til sønnen din, ble veldig vakker.
Håper det blir mulighet til turer og Klubb treff.
Håper det blir mulighet til turer og Klubb treff.
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Var på tur i helgen, to overnattinger, og flere fine spor. Hvittingfoss og Drammensområdet. Bilen fungerer vldig bra, fornøyd med nye bakfjærer, og styringa var faktisk bedre enn noen gang. Ingen slakk! Og nok strøm til alt uten å behøve å tenke mer på det.
Når det gjelder treff er det jo fortsatt usikkert hva som skjer. Vi skal ha styremøte i morgen, så vi fortsetter å planlegge landstreffet i juni, men det er jo åpent om det kan bli gjennomført eller ikke.
Når det gjelder treff er det jo fortsatt usikkert hva som skjer. Vi skal ha styremøte i morgen, så vi fortsetter å planlegge landstreffet i juni, men det er jo åpent om det kan bli gjennomført eller ikke.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Lenge siden sist her nå. Vært mye annet enn bare garasje en stund. Men har puslet litt innimellom. Bl a laget nedre delen av dørtrekkene. Kappet orginaltrekket på midten for å få vekk den teppebelagte delen. Når de blir slitne er de ikke pene lenger. Lagde 7 cm bredde på de, så jeg får noen oppbevaringsrom til småting. Pluss dybde nok til litt større høytalere.
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Endelig i gang med ramma på den enogsekstien som jeg importerte fra Sverige for noen år siden. Gått på stort sett usalta veier, noe den bærer preg av. Kjenner at ramma er lakkert på innersiden gjennom hulene i ramma.
Er nå sandblåst, grunnet med først epoxy, så Jotun 2 komponent grunning, og 3 strøk med 2komp Jotun industrilakk oppå. Burde holde en stund da.
Er nå sandblåst, grunnet med først epoxy, så Jotun 2 komponent grunning, og 3 strøk med 2komp Jotun industrilakk oppå. Burde holde en stund da.
- Vedlagte filer
-
- IMG_20230113_125930.jpg (81.08 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230113_125956.jpg (82.37 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230113_172743.jpg (60.24 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230113_172802.jpg (63.77 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230114_183114.jpg (75.94 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230114_183132.jpg (75.18 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230114_183148.jpg (65.45 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230114_183213.jpg (68.16 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230114_183237.jpg (70.37 KiB) Vist 2203 ganger
-
- IMG_20230114_183351.jpg (77.33 KiB) Vist 2203 ganger
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- Snekker_Andersen
- Innlegg: 406
- Ble med: ons feb 29, 2012 2:42 pm
- Lokasjon: Oslo
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Dette blir rett og slett vakkert!
Kommer til å vare evig.
Jeg gjorde tilsvarende jobb med forstillingen til min gamle Volvo Duett for noen år siden. Der har jeg måttet ettertrekke boltene flere ganger fordi det var litt for tykt lag epoxy på anleggsflaten der boltene skulle festes. Etter noen sesonger begynte ting å løsne fordi malingen ga seg bak skruene. Bare nevner det før du begynner å montere ting sammen igjen.
Gleder meg til å se flere bilder av denne jobben!
Kommer til å vare evig.
Jeg gjorde tilsvarende jobb med forstillingen til min gamle Volvo Duett for noen år siden. Der har jeg måttet ettertrekke boltene flere ganger fordi det var litt for tykt lag epoxy på anleggsflaten der boltene skulle festes. Etter noen sesonger begynte ting å løsne fordi malingen ga seg bak skruene. Bare nevner det før du begynner å montere ting sammen igjen.
Gleder meg til å se flere bilder av denne jobben!
HDJ 100 2006
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
RAV4 hybrid 2017
Volvo Duett skapvogn 1960
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Verdt å merke seg det med mye maling og tiltrekking ja
Har nå fått ramma på hjula. Mistet bakre bladfjær på stortåa, så ble noen uker med lite fremgang etter det, men nå er det full fart igjen. Mangler rep sett til calipperne, styreledda og foringer til stab stag. Ellers er aksler og ramme klar med alt nytt. Nye forsterkninger inni ramma bak. Ble montert med tykt fett mellom vangene, så det ikke ruster som det orginale. Montert på brukte ome fjærer, så får jeg se hvordan de er å kjøre med, før jeg tar en avgjørelse om nye. Nesten nye ome dempere. Bremserørene var stort sett bra, så de ble pussetblanke, grunnet og lakkert.
Har nå fått ramma på hjula. Mistet bakre bladfjær på stortåa, så ble noen uker med lite fremgang etter det, men nå er det full fart igjen. Mangler rep sett til calipperne, styreledda og foringer til stab stag. Ellers er aksler og ramme klar med alt nytt. Nye forsterkninger inni ramma bak. Ble montert med tykt fett mellom vangene, så det ikke ruster som det orginale. Montert på brukte ome fjærer, så får jeg se hvordan de er å kjøre med, før jeg tar en avgjørelse om nye. Nesten nye ome dempere. Bremserørene var stort sett bra, så de ble pussetblanke, grunnet og lakkert.
- Vedlagte filer
-
- Screenshot_2023-03-12-10-20-59-284_com.miui.gallery.jpg (30.74 KiB) Vist 1910 ganger
-
- Screenshot_2023-03-12-10-21-06-811_com.miui.gallery.jpg (31.97 KiB) Vist 1910 ganger
-
- Screenshot_2023-03-12-10-22-31-668_com.miui.gallery.jpg (34.1 KiB) Vist 1910 ganger
-
- Screenshot_2023-03-12-10-23-16-162_com.miui.gallery.jpg (37.69 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230227_114639.jpg (88.01 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230227_121216.jpg (88.83 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230308_194000.jpg (76.68 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230308_194037.jpg (78.95 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230308_194053.jpg (77.42 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230308_194126.jpg (66.92 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230309_123730.jpg (82.55 KiB) Vist 1910 ganger
-
- IMG_20230309_123750.jpg (81.67 KiB) Vist 1910 ganger
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Det er noen timer som er lagt ned her Kjell. Vet jo litt om det å skru på en eldre Land Cruiser.
Fint blir det da og jeg vet jo at du gjør det 1 gang i stedet for å jukse. Kvalitetsarbeid.
Fint blir det da og jeg vet jo at du gjør det 1 gang i stedet for å jukse. Kvalitetsarbeid.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Nydelig arbeid, Kjell! God påske
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Har blitt en stund siden oppdatering her. Ikke blitt så mye bil, for jeg måtte utvide garasjeparken med en ekstra dobbeltgarasje bak huset, beregnet på vinterlagring av 61 og 73. Pluss diverse... stort sett klar til vinteren som var, men blir helt klar nå.
- Vedlagte filer
-
- Screenshot_2023-09-25-22-00-41-575_com.miui.gallery.jpg (46.04 KiB) Vist 1146 ganger
-
- Screenshot_2023-09-25-22-00-57-188_com.miui.gallery.jpg (50.68 KiB) Vist 1146 ganger
-
- Screenshot_2023-09-25-22-01-28-337_com.miui.gallery.jpg (51.73 KiB) Vist 1146 ganger
-
- Screenshot_2023-09-25-22-02-41-788_com.miui.gallery.jpg (53.99 KiB) Vist 1146 ganger
-
- Screenshot_2023-09-25-22-02-41-788_com.miui.gallery.jpg (53.99 KiB) Vist 1146 ganger
-
- Screenshot_2023-09-25-22-04-17-569_com.miui.gallery.jpg (74.16 KiB) Vist 1146 ganger
-
- Screenshot_2023-09-25-22-04-35-885_com.miui.gallery.jpg (56.99 KiB) Vist 1146 ganger
-
- Screenshot_2023-09-25-22-05-02-279_com.miui.gallery.jpg (48.51 KiB) Vist 1146 ganger
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Garasjen er ferdig, og enogsekstien og treogsøttien står tørt og trygt til våren.
Litt småpusling med den andre enogsekstien som er til oppbygging.
Måtte lage nye stabstag fester bak. De gamle var i overkant rustne. Så er førersiden på bilen ferdig sveiset. Og sandblåst mye under på karosseriet. Så nærmer seg å få karosseriet på ramma igjen.
Litt småpusling med den andre enogsekstien som er til oppbygging.
Måtte lage nye stabstag fester bak. De gamle var i overkant rustne. Så er førersiden på bilen ferdig sveiset. Og sandblåst mye under på karosseriet. Så nærmer seg å få karosseriet på ramma igjen.
- Vedlagte filer
-
- Gamle stabstag fester
- IMG_20231122_152350.jpg (89.81 KiB) Vist 896 ganger
-
- Hjemmelagde stabstagfester
- IMG_20231122_152316.jpg (86.86 KiB) Vist 896 ganger
-
- Testmontering
- IMG_20231123_174714.jpg (74.48 KiB) Vist 896 ganger
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Nydelig Kjell. Garasjen ble fin også.
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Venstre side bak bakhjul
- Vedlagte filer
-
- IMG_7838.png (254.16 KiB) Vist 846 ganger
-
- IMG_7839.png (273.23 KiB) Vist 846 ganger
-
- IMG_7840.png (260.54 KiB) Vist 846 ganger
-
- IMG_7841.png (255.69 KiB) Vist 846 ganger
-
- IMG_7842.png (255.97 KiB) Vist 846 ganger
-
- IMG_7837.png (273.08 KiB) Vist 846 ganger
-
- IMG_7836.png (269.78 KiB) Vist 846 ganger
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Sandblåst bakerst rundt der tanken skal sitte. Brukte litt kjemikalier for å fjerne siste korn av rust etter sandblåsing, så da ble det litt forskjellig farge på metallet når det hadde tørket.
- Vedlagte filer
-
- IMG_7844.png (334.18 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7845.png (281.46 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7846.png (302.71 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7848.png (322.17 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7849.png (312.45 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7850.png (304.64 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7852.png (296.07 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7853.png (293.51 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7854.png (287.57 KiB) Vist 843 ganger
-
- IMG_7855.png (272.92 KiB) Vist 843 ganger
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Da blir det vel godt som nytt da antar jeg
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
HDJ 100 07/2006
HJ45-PU 06/1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Yamaha QT 1989
Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Nydelig, Kjell! Bruker Ferrobet med høyt fosfor innhold på slikt en ikke klarer få ut porerust av. Har fin erfaring med det, hva produkt liker du på dette?
- KjellOlsen
- Styremedlem
- Innlegg: 1768
- Ble med: lør mai 29, 2004 1:25 am
- Lokasjon: Siggerud.
- Kontakt:
Re: K.A.O.S. Garasjen. HJ60 HJ61 LJ73 HDJ100
Var overraskende bra etter sandblåsing. Men la på ferrobet jeg og, mest for sikkerhets skyld. Har en gammel flaske med det innholdet som var før miljøfrikerne tok over. Det er en del orginal karosserikitt som ligger på store flater. Under denne er det helt strøkent. Har fjernet det flekkvis flere steder for å sjekke, men er ny bil under på alle stedene. Sitter som bare pokker, så lurer på om ikke det er like lurt å la det sitte. Tenker å bare fjerne det der hvor det er veldig tynt, og der hvor det er flekkvis. Tror jeg lar resten sitte. Når det er så strøkent eter 35 år, så burde det være greit.
Kjell.
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no
1988 HJ61 rigget som rein turbil
1989 HJ61 under restaurering
1987 LJ73 fruens offroadbil
2000 Hdj100 hverdagsbil
1995 4Runner, solgt
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.
http://www.expeditionkompaniet.no