Diesel Partikkel Filter (DPF) problematikk

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, lj73jon

Svar
terjesl
Innlegg: 23
Registrert: man apr 04, 2011 7:46 am
Sted: Tromsø

Diesel Partikkel Filter (DPF) problematikk

Legg inn av terjesl »

Er det noen som har god peiling på DPF til en LC 2012 modell?
Hva er det som trigger teksten "DPF FULL" i displayet?
Hva er det som trigger regenerering av DPF filteret?
Er det differensial pressostaten som trigger regenerering?
Sliter med at filteret går fullt og manuell regenerering må startes.
Min tanke er at det er "prosessen" som skal starte automatisk regenerering som feiler.
Hjelper jo ikke mye å skifte DPF filteret til kr. 40.000,- + hvis det er en sensor som feiler. :(
Sist redigert av terjesl den søn mar 27, 2022 12:59 pm, redigert 1 gang totalt.
TerjeS
LC 150 GX, 2012 Tec Edition
LC 120 GX, 2006. m/ Tems
Nissan Leaf Tekna 2014
Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Innlegg: 1663
Registrert: lør mai 29, 2004 1:25 am
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Re: DPF problematikk

Legg inn av KjellOlsen »

Har lite greie på dette, men har du prøvd å lese av feilkodene med en ekstern feilkodeleser?
Det du beskriver er vel displayet i bilen?
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2022:
Offroadtur i Karpatene, hvis mr corona tillater.

http://www.expeditionkompaniet.no
terjesl
Innlegg: 23
Registrert: man apr 04, 2011 7:46 am
Sted: Tromsø

Re: DPF problematikk

Legg inn av terjesl »

Jada, kommet et steg videre :-)
TerjeS
LC 150 GX, 2012 Tec Edition
LC 120 GX, 2006. m/ Tems
Nissan Leaf Tekna 2014
Svar

Gå tilbake til «Motor 15x»