Triks for ettermontering av Kufanger

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, lj73jon

Svar
hawk
Sted: Sokndal

Triks for ettermontering av Kufanger

Legg inn av hawk »

Hei, har en LC 90, 2001 mod uten kufanger. Jeg ser det til stadighet ligger ute kufangeren på finn med hvite slitte klistermerker som viser at det er originale Toyota kufangere, men det er ikke gravert inn noe godkjenningsnummer. Er det noen måte man kan få disse godkjent på?

Sendte Mail til en Toyota forhandler, og de mente at hvis fangeren var eldre enn ca 2007(gammel godkjenning) ville den ikke bli godkjent av vegvesenet. Den måtte ha inngravert nummer.

Finnes det en eller annen lur mann man kan ringe som kan gå god for kufangeren som original del og stemple den som godkjent i vognkortet, hvis så er tilfellet vil jeg gjerne vite hvor jeg henvender meg.

Håkon
Brukeravatar
sitr00n

Re: Triks for ettermontering av Kufanger

Legg inn av sitr00n »

Hei,

Uten å ha prøvd selv - så mener jeg at dersom det finnes klistermerke eller annen identifikasjon på fanger, samt papir fra toyota som går god for fanger på bil, så kan en forsøke å søke om å få det godkjent som med annet ekstrautstyr. Skader iallefall ikke å sende en henvendelse.
2001 Land Cruiser 90 D4D
hawk
Sted: Sokndal

Re: Triks for ettermontering av Kufanger

Legg inn av hawk »

Sendte en mail til en annen toyota forhandler. Og da fikk jeg dette til svar.

"Her er det toyota skriver ifbm. bestilling av denne:
Due to EC regulations 2005/66/EG related to protection of pedestrians, this product cannot be ordered or fitted after May 25, 2007."

Så ser ikke veldig lyst ut. Hvis ikke noen andre har noen triks på lur. Har ikke kjøpt fangeren enda, og ser vel heller ikke ut til at det blir kjøp med det første.
Svar

Gå tilbake til «Generelt 9x»