Blinklys, lyd

Finner du ingen kategori som passer ditt innlegg- kan du bruke dette forumet.

Moderatorer: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon

Svar
mauses

Blinklys, lyd

Legg inn av mauses »

Har en LC150. Lyden på blinklys er veldig lav. (Dårlig hørsel? ) Plagsomt etter rundkjøringer når blinklys ikke slår seg av og det kan oppstå farlige situasjoner. Har noen av dere en god løsning. Ser også at noen skriver om filskifter. Det ville hjelpe i mange situasjoner.
Brukeravatar
Dag Einar
Sted: Råde i Østfold
Kontakt:

Re: Blinklys, lyd

Legg inn av Dag Einar »

Jeg ville vel anta at det går an å justeres??
Mange nybiler med skarpe og til dels alt for høye justerte lys, sier det ikke går an å justere, selvsagt greier de det på verkstedet..
Og på Toyota som mange andre asiatiske biler, så er Toyota treigest tror jeg, hva angår automatiske baklys, de går på når du har vært inni tunellen etter 50 m, mens andre tenner når de kjører under en bro på E6, og sånn burde det være.
Men det skulle jo forundre meg om dette ikke går an å justeres....
Dag Einar 900 63 808
HDJ 100 2006
HJ45-PU 1980
Yaris Verso Artic Trucks 2004
Fordson Dexta 1960
Farmall Cub 1953
Farmall Cub 1955

Elsker tur i skog og mark, bare det skjer med en Land Cruiser.
Brukeravatar
frode
Sted: Hurum

Re: Blinklys, lyd

Legg inn av frode »

mauses skrev: søn jul 31, 2022 8:48 am Har en LC150. Lyden på blinklys er veldig lav. (Dårlig hørsel? ) Plagsomt etter rundkjøringer når blinklys ikke slår seg av og det kan oppstå farlige situasjoner. Har noen av dere en god løsning. Ser også at noen skriver om filskifter. Det ville hjelpe i mange situasjoner.
Vet ikke mye om 150. Har den ikke filskiftefunksjon som alle andre moderne biler?

På en gammel buss jeg hadde, uten auto-retur på blinklysbryteren, koblet jeg en summer til blinkreleet for å høre at det blinket.

På min 100 har jeg byttet blinkreleet med et som har filskiftefunksjon. Jeg fant det på Ebay, fra et av de baltiske landene eller polen, tror jeg. Så når jeg gir armen et lite dytt, kortere enn ett sekund ca, så blinker releet 3 ganger.

Eller kanskje man kan sette sterkere (led)pære i indikatorlyset?
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»